AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #1 Skrevet 28. februar 2022 Jeg jobbet overtid og de bortforklare å løy. Jobber i kommunen, men jeg var kun vikar med helgestilling 13,5%, jobbet 8 vakter en uke som tilsvarte 56 arbeidstimer på en uke, fikk betalt overtid for 5,6 timer men manglet for 14 timer som jeg etterspurte flere ganger men ingenting ble gjort. Sjefen kom med bortforklaringer på at man kan jobbe 50 timer uten å få overtid (men funnet ut i ettertid at det kun gjelder de i fast turnus som får mer fri uken etter/ jevnt fordelt i turnus ukene).. vet ikke jeg, 2300 kr? For meg er det egentlig veldig mye penger. Jeg har to barn og mye å betale på. Anonymkode: 9b99e...ab8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #2 Skrevet 28. februar 2022 Har du en fagforening? En tillitsvalgt? Hvis ikke hadde jeg prøvd å høre med arbeidstilsynet hvis du ønsker å gå videre med det. Vær obs på at dersom sjefen ikke liker deg så kan det bli vanskelig å jobbe der fremover. Anonymkode: 9b230...ea2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #3 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg jobbet overtid og de bortforklare å løy. Jobber i kommunen, men jeg var kun vikar med helgestilling 13,5%, jobbet 8 vakter en uke som tilsvarte 56 arbeidstimer på en uke, fikk betalt overtid for 5,6 timer men manglet for 14 timer som jeg etterspurte flere ganger men ingenting ble gjort. Sjefen kom med bortforklaringer på at man kan jobbe 50 timer uten å få overtid (men funnet ut i ettertid at det kun gjelder de i fast turnus som får mer fri uken etter/ jevnt fordelt i turnus ukene).. vet ikke jeg, 2300 kr? For meg er det egentlig veldig mye penger. Jeg har to barn og mye å betale på. Anonymkode: 9b99e...ab8 Helt klart. Jeg jobber ikke gratis. Anonymkode: 06e64...14b
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #4 Skrevet 28. februar 2022 Jeg hadde krevd dem i februar, mars og april 2021!! Anonymkode: 2db06...70b
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #5 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde krevd dem i februar, mars og april 2021!! Anonymkode: 2db06...70b Jeg sluttet der I september men er fortsatt under samme arbeidsgiver bare et annet sted. Maste om de til jeg sluttet med noe mellomrom men sjefen ble oppgitt og irritert Anonymkode: 9b99e...ab8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #6 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har du en fagforening? En tillitsvalgt? Hvis ikke hadde jeg prøvd å høre med arbeidstilsynet hvis du ønsker å gå videre med det. Vær obs på at dersom sjefen ikke liker deg så kan det bli vanskelig å jobbe der fremover. Anonymkode: 9b230...ea2 Hvorfor skal hun mislike meg mer for å kreve lønnen jeg skulle fått? Det går liksom ikke ut av hennes lomme, men vil det gi henne problemer? Anonymkode: 9b99e...ab8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #7 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor skal hun mislike meg mer for å kreve lønnen jeg skulle fått? Det går liksom ikke ut av hennes lomme, men vil det gi henne problemer? Anonymkode: 9b99e...ab8 Har kanskje litt med inntrykk å gjøre. At du føles som en byrde og en som klager, når personen allerede ikke liker deg. Ikke at du nødvendigvis er det, for du har jo rett på å få betalt det du skal. Anonymkode: ff9af...5a7
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #8 Skrevet 28. februar 2022 Jeg krever alt jeg skal i ha lønn uansett beløp! Det er prinsippsak. Husk at de også utgjør et grunnlag i feripenger og pensjonsgrunnlag. Alle monner drar. Jeg sier ikke nei til penger som er rettmessig mine! Anonymkode: b0b1e...ef6 2
17.11 Skrevet 28. februar 2022 #9 Skrevet 28. februar 2022 Klart du skal ha lønnen din. Det er ikke alle som ser på 2000 kroner som lommerusk.jeg vet ikke hvordan du burde gå frem, men håper det ordner seg.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #10 Skrevet 28. februar 2022 stå på krava! Anonymkode: a3ec0...f3c
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #11 Skrevet 28. februar 2022 Om du er vikar under aml 14-9 a til e mener jeg de kan gjennomsnittsberegne lønn. Jobber du i helse? Der er dette vanlig. Anonymkode: 735c7...d97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå