Gå til innhold

Betalt for mye til telia få tilbake penger?

rorodinbåt

Anbefalte innlegg

Hei har betalt for mye til telia, på regninga var også tidligere regning som jeg hadde betalt. Det gikk litt fort da jeg skulle betale og jeg betalte da dobbelt opp.

Vil jeg kunne få tilbake pengene eller blir pengene tatt som forskudd på neste regning??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer nok fra selskap til selskap hva de gjør med doble eller for mye betalt. Der jeg jobbet (kredittkort) pleide vi rutinemessig å bare føre tilbake pengene til kontoen de kom fra, dagen etter at de var kommet inn på kundens kundekonto.

Men som sagt, noen gjør ingenting og lar de stå, og så kan kunden selv trekke fra beløpet på neste regning.

Vil du vite hva Telia gjør i slike tilfeller, må du nesten ringe kundeservice. Sier du at du vil ha pengene tilbake nå, så får du mest sannsynlig det. De må eventuelt bare ta det manuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobbet før så ble det bare motregnet til neste faktura med mindre det var en veldig stor sum, da ble kunden kontaktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte ca 500kr for mye til Telia for noen måneder siden å fikk det bare trekt fra neste regning. 

Anonymkode: f90ab...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her ringte telia før helgen, men da hadde ikke pengene kommet inn. Men møtte en kundebehandler som sa at jeg kunne bestemme om jeg ville ha pengene tilbake eller bruke de på neste regning. 

Ringte i dag og møtte da en som sa at de allerede hadde blitt ført over til neste regning. Det er snakk om 1000 kroner og han viste ingen forståelse for mine ønsker. Med høy strømregning så er det masse penger for meg, og da vet jeg ikke hvordan jeg overlever denne måneden. Skjønner ikke at de med rette kan sitte og holde på 1000 kr. Ja er sinna her nå og skjønner at de nok har ting de må forholde seg til. Men er rart at to kundebehandlere kan svare så ulikt. Virka som om det hele gikk på at nå hadde de sletta neste måneds regning. 

Først nekta han på at jeg hadde betalt for mye, men etter litt om og men så fant han ut at det hadde jeg. Litt deppa her i dag. Og. Og ikke har jeg noen buffer heller, de er brukt opp på strømregningene. Må bare skrive det ut,,,,er jo ikke noe man snakker med så mange om.......

Anonymkode: 942ea...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 hours ago, AnonymBruker said:

Ringte i dag og møtte da en som sa at de allerede hadde blitt ført over til neste regning. Det er snakk om 1000 kroner og han viste ingen forståelse for mine ønsker. Med høy strømregning så er det masse penger for meg, og da vet jeg ikke hvordan jeg overlever denne måneden. Skjønner ikke at de med rette kan sitte og holde på 1000 kr. Ja er sinna her nå og skjønner at de nok har ting de må forholde seg til. Men er rart at to kundebehandlere kan svare så ulikt. Virka som om det hele gikk på at nå hadde de sletta neste måneds regning. 

Men.. det er jo i grunn deg selv du burde være sint på, det er jo du som har gjort feilen?

Skjønner at det er lett å la det gå utover Telia, men du burde nå kanskje være litt ydmyk og ta noe av skylden (særlig siden du har all skyld).

Anonymkode: 86e51...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...