Gå til innhold

300 kr. per middag for 2 voksne og 2 barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg opprettet tråden fordi jeg og mannen er litt uenig om pengebruken. Jeg har i det siste bestilt ferdigretter på sporsriktig.no. Det koster ca. 300 per måltid med levering. Mannen kommer ikke hjem før sent og lar meg stå alene om all matlaging, barna og husarbeid på ettermiddagene og da har jeg tydd til dette. Han mener det er unødvendig og at det er pengesløsing. Jeg syntes ikke at det er så mye, gode og sunne middager også. 

ts

Anonymkode: 103f8...1f1

Støtter mannen din fult ut

Anonymkode: 155fc...f0b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker ca 150 kr pr middag på hverdagene, to voksne og to 18 åringer. 

Anonymkode: 001e6...e8c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Nei det må man ikke. Men ett sunt og godt kosthold skal ha mest grønne sunne dager med grønnsaker proppet av vitaminer. Ikke billig det! Med litt forskjellig hver dag... Kylling, kjøtt, fisk er helt ok og spise til og metter. Skive med speilegg er ikke middag feks..

Anonymkode: c9dce...af0

Men nå er det sånn at ikke alle av oss lever så super sunt. Da blir ikke middagene så dyre, blir så feil å kverulere på at nei det er ikke middager, det er heller ikke bra nok middager. Spørsmålet til TS var om 300 kr er mye å bruke hver dag, og ja det synes jeg. 

Anonymkode: 8412e...c91

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men nå er det sånn at ikke alle av oss lever så super sunt. Da blir ikke middagene så dyre, blir så feil å kverulere på at nei det er ikke middager, det er heller ikke bra nok middager. Spørsmålet til TS var om 300 kr er mye å bruke hver dag, og ja det synes jeg. 

Anonymkode: 8412e...c91

Jeg er enig med deg,men man kan også spise sunt og ikke være i nærheten av å bruke 300 per middag :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg opprettet tråden fordi jeg og mannen er litt uenig om pengebruken. Jeg har i det siste bestilt ferdigretter på sporsriktig.no. Det koster ca. 300 per måltid med levering. Mannen kommer ikke hjem før sent og lar meg stå alene om all matlaging, barna og husarbeid på ettermiddagene og da har jeg tydd til dette. Han mener det er unødvendig og at det er pengesløsing. Jeg syntes ikke at det er så mye, gode og sunne middager også. 

ts

Kr. 300,- for ferdigretter for 4 stk er billig.

Hvis din mann mener det er sløsing så får han ordne seg slik at han er hjemme og kan hjelpe deg med middag og barn. Ellers bør han holde kjeft.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som vanlig er det de som skal leve på 2.000 kroner eller lavere i måneden som svarer i sånne tråder. Aller helst så skal de leve på ventesuppe og luftboller.

Om TS bruker 300 kroner på middager daglig, så er det TS og evt hennes partner som betaler for den maten. Ikke de som sverger til utvanna granskuddste.

Anonymkode: 44d60...27b

Eh eller de so mener alt under 9000 betyr drittniddager 

Anonymkode: a43ea...334

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 14.35):

ts

Det ville jeg også kalt pengesløsing. 
Men du kan jo kontre mannen med at han kan komme hjem tidligere og lage rimeligere middag annenhver dag? 

Anonymkode: dbe6a...d87

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 15.05):

Støtter mannen din fult ut

Helt enig med mannen hennes. Dette er mitt liv hver dag hele året. Å bruke så mye på en middag er ikke hverdagskost her.

Anonymkode: a3107...359

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker ofte mye penger på middag vi også, men ikke hver dag. De billigste middagene vi har er kanskje løksuppe med ostesmørbrød? (Som smaker så godt!) Legg inn noen billige (men sunne) middager innimellom så jevner det seg ut.

Anonymkode: 735a5...719

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 14.35):

ts

Det har vi også brukt i perioder jeg er sliten. Da betaler man jo for å slippe å handle, lage mat, vaske opp osv, så det er jo en luksus å unne seg av og til. 

Hvis mannen din ikke vil unne deg dette kan jo han lage middager 😊

Anonymkode: 735a5...719

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...