Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva gjorde du?

Jeg jobber i en liten gruppe som ikke følger med, holder seg oppdaterte eller søker ny kunnskap. De har jobbet i  bedriften lenge, men kan ikke svare meg på helt fundamentale spørsmål fordi de ikke interesserer seg. Dette er kollegaer med seniorroller og greit betalte jobber.  Mannen min har hørt noen av samtalene og uttrykt hvor lite han synes om de. "De folka, hadde de evnet å lytte mer enn å bare prate på inn- og utpust, hadde de kanskje hatt litt mer mellom ørene", sa han en gang. Han kaller de " torgkjerringer", og jeg er enig. Jeg forstår hva han sikter til. Som regel snakkes det om skismøring, dietter og rykter.

Jeg er redd dette ødelegger for meg. Jeg gikk ut fra NHH for 4 år siden. Jeg har ingen mentor, og sier jeg noe smart, bruker de det selv. 

Erfaringer?

Anonymkode: 5e867...b67

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når man blir senior er mange mette av dage. De er fornøyde med hvor de har kommet og anstrenger seg ikke mer enn de må. Ergo må du oppsøke et nytt miljø hvor kollegene er sultnere. Har du ambisjoner må du oppsøke andre med lik mentalitet. 

Anonymkode: e9b8c...2af

AnonymBruker
Skrevet

Bytt jobb. Jeg var selv et sted i 4 år og det var 2 år for mye. Følte meg som en avansert sekretær til slutt. Der jeg er nå er det stadig faglig påfyll og utfordringer. Jeg trodde lenge jeg ikke kom til å få jobb fordi den gamle jobben var så tafatt og kun tenkte på penger. Men der tok jeg skammelig feil. Søkte 4 jobber på rappen og fikk tilbud hos alle. 

Anonymkode: 99b0d...982

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...