Gå til innhold

Vil ha alenetid med barna uten kjæresten, merkelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har barn, det samme har kjæresten. Men hans barn er større og han har dem mindre. Kjæresten og jeg bor sammen når vi har barnefri. Og han vil helst være her så mye han kan når jeg har barna. For meg er dette litt krøkkete. I blant passer det, i blant ikke.

Nå er kjæresten sur. Barna hans kommer ikke til ham i dag, og han vil være her. Men her er det jobb og barn og fritidsaktiviteter, og jeg har ikke tid til å være med ham i tillegg. Det synes han er en dårlig forklaring fordi han jo bare «skal være der», men hva er poenget med det? Dessuten er min elskede kjæreste aldri slik at han bare er et sted. Han er snakkesalig og har ting å diskutere og spørre om.

Han er her innimellom når barna er her, men det må da være greit å si at det ikke passer i blant også? 

Anonymkode: bb2bb...045

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må være greit.

Anonymkode: ba3fd...b32

• Liker 5
Skrevet

Høres ut som han driver med snik-innflytting.

Har han ikke noen interesser og kompiser utenom deg han kan bruke litt tid på da, slik at du får tid til å savne ham? 

Anonymkode: 972ec...874

• Liker 3
Skrevet

Det er da helt greit å si at det ikke passer. At han blir sur for det, er barnslig og umodent, og han oppfører seg sånn for å gi deg dårlig samvittighet. Det er ikke greit.

Anonymkode: a8f86...e4c

• Liker 5
Skrevet

Syns at det er fint at du tar deg tid til å være med barna, bare dere. Og det bør han respektere. Dere bor ikke sammen, så regner med at dere ikke har vært sammen såå lenge heller. 

Kan su ikke ta det opp med han når dere treffes? Enklere å snakke om sånt ansikt til ansikt. Så forklarer du bare at du har lyst til å gi din udeltenoppmerksomhet til barna, og til han en annen dag. 

Anonymkode: 29a34...ea3

• Liker 3
Skrevet

Skjønner det veldig godt, og tenker det samme selv. Enig med andre her om at han må respektere det. 
Han må vel klare å finne på noe annet uten deg? Eller kjede seg litt, nyte eget selskap osv? 
Hadde følt meg kvelt om det ble for voldsomt selv…

Har barn annenhver uke her og treffer kjæresten mye når jeg ikke har de små, men må også ha dager alene

Anonymkode: c6ecd...91a

• Liker 2
Skrevet

Det er jo godt for ungene også at det bare er dem og mamma. Han kjeder seg vel og vil ha selskap. Da får han aktivisere seg selv.

Anonymkode: 09993...2eb

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker at mennesker som stadig blir avvist når de ønsker kontakt eller nærhet fra en de er sammen med, etterhvert blir deprimerte og føler seg uønsket. Så om det er veldig viktig for deg at kjæresten din holder seg unna deg bør du informere om dette, så kan han vurdere om han ønsker et forhold hvor han innimellom er uønsket. 

Anonymkode: 9bd32...0e4

• Liker 2
Skrevet

Kanskje dere kan komme til et kompromiss der han kommer på kvelden og sover over?

Anonymkode: 40a8d...18b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker at mennesker som stadig blir avvist når de ønsker kontakt eller nærhet fra en de er sammen med, etterhvert blir deprimerte og føler seg uønsket. Så om det er veldig viktig for deg at kjæresten din holder seg unna deg bør du informere om dette, så kan han vurdere om han ønsker et forhold hvor han innimellom er uønsket. 

Det er jo ikke snakk om å holde seg unna, men å forstå at det ikke alltid passer…. 

Anonymkode: b90b8...f39

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En voksen person skjønner at kjæresten til tider vil ha egentid med barna sine. Man trenger ikke å bli furten, det er heller ingen som sier at han stadig skal bli avvist, men av og til må en voksen forstå at det ikke passer med besøk. 

Anonymkode: 1cdcb...c91

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenker at mennesker som føler seg "uønsket" fordi de ikke absolutt alltid er velkommen, må få seg et liv. 

• Liker 4
Skrevet

Barn trenger alenetid med foreldrene sine av og til. Oppegående folk skjønner dette. Du har forklart han dette. Skjønner han ikke dette, så er det ikke noe mer å forklare, egentlig. Da får han bare respektere det og innse at man kan ikke forstå alt her i verden.

Anonymkode: c21bc...59f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan klarte du å vri det til dette?

Anonymkode: b8df3...087

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har barn, det samme har kjæresten. Men hans barn er større og han har dem mindre. Kjæresten og jeg bor sammen når vi har barnefri. Og han vil helst være her så mye han kan når jeg har barna. For meg er dette litt krøkkete. I blant passer det, i blant ikke.

Nå er kjæresten sur. Barna hans kommer ikke til ham i dag, og han vil være her. Men her er det jobb og barn og fritidsaktiviteter, og jeg har ikke tid til å være med ham i tillegg. Det synes han er en dårlig forklaring fordi han jo bare «skal være der», men hva er poenget med det? Dessuten er min elskede kjæreste aldri slik at han bare er et sted. Han er snakkesalig og har ting å diskutere og spørre om.

Han er her innimellom når barna er her, men det må da være greit å si at det ikke passer i blant også? 

Anonymkode: bb2bb...045

Selvfølgelig må der være greit . Syns du virker som en moden og reflektert person,  som klarer å sette barna dine foran en evnt kjærest . En voksen , selvstendig mann m egne interesser , ville aldri «furte « om det ikke passer at han kommer på besøk . 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg tenker at mennesker som føler seg "uønsket" fordi de ikke absolutt alltid er velkommen, må få seg et liv. 

Dette🙌

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...