AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #1 Skrevet 28. februar 2022 Dersom man flyr på businessklasse (skal reise med SAS), er det gjennomførbart å ha bare en helg i New York? Direkte fra Oslo - tenker reise fredag formiddag, tilbake i Oslo mandag morgen. Blir det for slitsomt på så kort tid med reisetid, jetlag etc? Når det er business får man vel sovet og slappet godt av i setene. Noen erfaringer? Anonymkode: ffda8...a7d
prt90 Skrevet 28. februar 2022 #2 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dersom man flyr på businessklasse (skal reise med SAS), er det gjennomførbart å ha bare en helg i New York? Direkte fra Oslo - tenker reise fredag formiddag, tilbake i Oslo mandag morgen. Blir det for slitsomt på så kort tid med reisetid, jetlag etc? Når det er business får man vel sovet og slappet godt av i setene. Noen erfaringer? Anonymkode: ffda8...a7d SAS har vel litt kjip business klasse? Har de seng? 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #3 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Dersom man flyr på businessklasse (skal reise med SAS), er det gjennomførbart å ha bare en helg i New York? Direkte fra Oslo - tenker reise fredag formiddag, tilbake i Oslo mandag morgen. Blir det for slitsomt på så kort tid med reisetid, jetlag etc? Når det er business får man vel sovet og slappet godt av i setene. Noen erfaringer? Anonymkode: ffda8...a7d Sikker på du får tid til å sove innmellom alle måltidene og champagnen? 🤪 Fra spøk til alvor. Flytiden er like uansett hvilket sete du sitter i. Hadde reist på SAS plus eller economi, og brukt pengene på noe gøy i New York. Forresten mange som tar en langhelg over dammen. Bør gå helt fint. Anonymkode: 9c031...e60
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #4 Skrevet 28. februar 2022 Jeg har reist business en gang. De har seng, men det er jo ikke som å sove hjemme. Jeg sov nok bare marginalt bedre enn når jeg reiste sas pluss. Har vært mange ganger i NYC og stort sett reist sas pluss, og synes man minimum må ha en dag ekstra for en helg. Ellers kan en bare la være, det er langt å fly, tar tid inn til byen og så vil de også at du skal møte lenge før flyet går på returen. Hadde ikke gidda for så kort tid. Anonymkode: dc078...06a 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #5 Skrevet 28. februar 2022 Og en ting til; jetlag er like mye dritt om en reiser business som om en reiser økonomi. Anonymkode: dc078...06a 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #6 Skrevet 28. februar 2022 Til NY er det ikke verdt det. Man flyr gjerne morgen, og finnes ikke trøtt på flyet. Og 6 timer er uansett ikke så mye.Så en helgetur går fint uansett. Anonymkode: 4eea4...782
dyptvann Skrevet 28. februar 2022 #7 Skrevet 28. februar 2022 Jeg har flydd business flere ganger og min erfaring er at jeg får mindre jetlag ved å sove godt på et fly. Når det er sagt, så er det som andre nevner dagflyvning over til NYC, så du bør ikke sove over uansett. 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #8 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sikker på du får tid til å sove innmellom alle måltidene og champagnen? 🤪 Fra spøk til alvor. Flytiden er like uansett hvilket sete du sitter i. Hadde reist på SAS plus eller economi, og brukt pengene på noe gøy i New York. Forresten mange som tar en langhelg over dammen. Bør gå helt fint. Anonymkode: 9c031...e60 Jeg har booket på bonuspoeng, så prisen er ikke så farlig. Så blir business. Er også reisevant og ikke spesielt utsatt for jetlag, men funderte på om en ren helg blir for kort likevel. Er ca 2 døgn 6 timer fra landing til letting igjen. Har sett de viktigste turiststedene før, så er for å kjenne viben av New York. Lengter etter å reise igjen… Anonymkode: ffda8...a7d 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #9 Skrevet 2. mars 2022 Var på en sånn tur rett før corona brøt ut, elsket det. Skulle gjerne vært lenger, men kort var det vi fikk til. Mitt råd er planlegg i forkant hva du vil gjøre de dagene du er der, for de går fort. Og jeg ble i praksis bare tidenes a-menneske da jeg var der. Det var hjemme igjen jeg var trøtt og hadde «mistet» en natt. Anonymkode: 925fb...1d0
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #10 Skrevet 2. mars 2022 Hadde en tredagers til Miami i høst, samt en tredagers til Washington rett før alt ble stengt. Tar gjerne flere slike, og kunne fint tatt en todagers også (Miami skulle være to dager, men flyet ble flyttet). Så, kjør på og forsøk å få et besøk i Polaris-loungen på EWR på hjemturen. Anonymkode: d3909...e53
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #11 Skrevet 5. mars 2022 Jeg synes det er for kort. Jeg har fløyet business men sover alltid begrenset, spesielt på dagfly. Jeg har alltid en uke når jeg flyr til østkysten, to uker når jeg flyr til vestkysten. Det endres ikke av businessbilletter. Jeg har fløyet fra London til San Francisco for en helg en gang da jeg var 22. Da var jeg bare reiselysten og brydde meg ikke. Jeg spiste omtrent bare middag og dro tilbake. Anonymkode: 2a83a...a85 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #12 Skrevet 5. mars 2022 prt90 skrev (På 28.2.2022 den 10.20): SAS har vel litt kjip business klasse? Har de seng? Kommer veldig an på hvem du sammenligner med. Sammenlignet med en del asiatiske , Qatar Airways osv. så når den ikke helt opp, men den er definitivt en av de beste i Europa. Langt bedre Lufthansa, SWISS, Austrian m.fl. Langt bedre enn Emirates sin i B777 også. SAS har lie-flat og 4 seter i bredden selv på A350. Emirates har vinkelflat og 7 seter i bredden... Anonymkode: 86606...f7d
Rosa Dartle Skrevet 5. mars 2022 #13 Skrevet 5. mars 2022 Ville tenkt maks tre timer flytid for en helg. Man skal ha tid til å roe ned og hygge seg også.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #14 Skrevet 6. mars 2022 Jeg ville ha lagt til minst et par dager, synes det blir for mye stress med bare en helg. Anonymkode: e165f...2a3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #15 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg synes det er for kort. Jeg har fløyet business men sover alltid begrenset, spesielt på dagfly. Jeg har alltid en uke når jeg flyr til østkysten, to uker når jeg flyr til vestkysten. Det endres ikke av businessbilletter. Jeg har fløyet fra London til San Francisco for en helg en gang da jeg var 22. Da var jeg bare reiselysten og brydde meg ikke. Jeg spiste omtrent bare middag og dro tilbake. Anonymkode: 2a83a...a85 Dette er jo individuelt. På østkysten får jeg bare en ekstra lang dag. Og er stuptrøtt allerede i 22 tiden den første kvelden. Helt fin dagen etter. På vestkysten sliter jeg med å holde meg våken fra 18-tiden, men sørger for å holde oss i bevegelse så lenge som mulig. Er litt groggy dagen etter. Deretter helt fin. Anonymkode: 4eea4...782
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #16 Skrevet 6. mars 2022 Ikke glem at for å unngå å bli stucked i trafikken i New York må du påberegne å reise tidlig fra New York. Så da ryker den dagen.. Så vanskelige å få til å reise på torsd og hjem igjen på mandag? Da får du tross alt 3 hele dager i New York. Anonymkode: 53da3...4ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå