AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #1 Del Skrevet 28. februar 2022 Dere som kan mye om kreft, når en pasient får beskjed om at kreften har spredt seg til skjelettet, er da alt håp ute? Er det ingen måte å behandle en slik pasient på slik at hen blir frisk og overlever kreften? Anonymkode: a5eb8...bf9 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #2 Del Skrevet 28. februar 2022 Nei. Alt håp er ute da ja Anonymkode: 993d0...ea4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neteas Skrevet 28. februar 2022 #3 Del Skrevet 28. februar 2022 Man blir aldri kreftfri da, men kan leve lenge og godt ved å holde det i sjakk med medisiner 6 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg skruf Skrevet 28. februar 2022 Populært innlegg #4 Del Skrevet 28. februar 2022 Jeg har kreft med spredning til hele skjelettet, og nei, jeg kommer ikke til å bli frisk. Jeg kommer heller ikke til å bli ei gammel dame. Får livsforlengende og smertelindrende behandling/palliativ behandling. 67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 28. februar 2022 #5 Del Skrevet 28. februar 2022 skruf skrev (1 time siden): Jeg har kreft med spredning til hele skjelettet, og nei, jeg kommer ikke til å bli frisk. Jeg kommer heller ikke til å bli ei gammel dame. Får livsforlengende og smertelindrende behandling/palliativ behandling. ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #6 Del Skrevet 28. februar 2022 Kjenner en som fikk det. Gikk fort. Ble 40år... Anonymkode: b5760...62a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annemor1444 Skrevet 28. februar 2022 #7 Del Skrevet 28. februar 2022 Kjære deg🥰 ikke spør på kg for du kan forvente alt mulig av svar, vedkommende må spørre behandleren sin☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #8 Del Skrevet 28. februar 2022 skruf skrev (3 timer siden): Jeg har kreft med spredning til hele skjelettet, og nei, jeg kommer ikke til å bli frisk. Jeg kommer heller ikke til å bli ei gammel dame. Får livsforlengende og smertelindrende behandling/palliativ behandling. Huff så trist:( Kan jeg spørre deg om hvordan du oppdaget kreften? Hadde du allerede spredning når det ble oppdaget? Har du smerter bestemte steder i skjelettet? Anonymkode: 0d243...ae7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #9 Del Skrevet 28. februar 2022 Man blir ikke frisk av kreften nei, men man kan leve lenge. Dette er jo så klart svært individuelt og kommer an på veldig mye. Men jeg kjenner flere som har levd i mange år med kreft i skjelettet. Anonymkode: 0fd75...1ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #10 Del Skrevet 28. februar 2022 skruf skrev (3 timer siden): Jeg har kreft med spredning til hele skjelettet, og nei, jeg kommer ikke til å bli frisk. Jeg kommer heller ikke til å bli ei gammel dame. Får livsforlengende og smertelindrende behandling/palliativ behandling. ❤️ Anonymkode: b53c4...e42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg skruf Skrevet 28. februar 2022 Populært innlegg #11 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Huff så trist:( Kan jeg spørre deg om hvordan du oppdaget kreften? Hadde du allerede spredning når det ble oppdaget? Har du smerter bestemte steder i skjelettet? Anonymkode: 0d243...ae7 Hadde gått lenge med kreft, men ble ikke tatt på alvor da jeg oppsøkte lege med stødig økende smerter. Alle har vondt i ryggen mente hun.. Ble tilslutt så kritisk syk at jeg ble akuttinnlagt, og da det ble tatt CT så ble kreftcellene i skjelettet oppdaget. Etterhvert ble det tatt en MR og det er metastaser i hele skjelettet. Jeg fikk noen heftige runder med cellegift som slo kreften ned sånn at det nå er stabilt og har ikke spredt seg til indre organer (bank i bordet), og jeg står på fast behandling for å holde det stabilt. Har også hatt noen runder med stråling på de verste stedene for å smertelindre. De stedene jeg har mye smerter er korsrygg og bekken, for veldig fort vondt i den svaien på ryggen, har også veldig vondt i nakken og ene skulderen. Hadde veldig mye smerter i ribbeina, men det ble bedre etter stråling. Klarer ikke sitte lenge i en vanlig stol eller sofa, så jeg har sykehusseng på stua som er sofaen min. Men sover enn så lenge i senga vår sammen med mannen min om natta. Har ganske ok smertelindring, men ikke helt optimalt. Har regelmessig kontakt med palliativ lege bl.a ifm smertelindring. Har åpen innleggelse og et skikkelig godt nettverk av leger, sykepleiere, ernæringsfysiolog, kreftkoordinator og psyk.lege rundt meg❤️ Føler meg godt ivaretatt Jeg kan, så lenge behandlingen virker, leve i flere år med kreften, men jeg kommer ikke til å bli gammel. Er bare litt over 40 og har to døtre, ei på vgs og ei som er student, og mitt inderlige ønske er å leve så lenge at jeg får oppleve at de lander livene sine og etablerer seg. Ville vært innmari stas å få oppleve å bli bestemor også….det er virkelig drømmen. Enn så lenge så er de for unge, og de har ikke kjærester heller. Men en dag…..kanskje! Lov å drømme🥰 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #12 Del Skrevet 28. februar 2022 skruf skrev (3 timer siden): Jeg har kreft med spredning til hele skjelettet, og nei, jeg kommer ikke til å bli frisk. Jeg kommer heller ikke til å bli ei gammel dame. Får livsforlengende og smertelindrende behandling/palliativ behandling. Hvordan går det ann å få kreft i et skjelett egentlig? Anonymkode: a0dff...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #13 Del Skrevet 28. februar 2022 ❤ Anonymkode: e8d78...fc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #14 Del Skrevet 28. februar 2022 Denne tråden minner meg på at det er godt vi har private sykehus man kan dra til å sjekke ut ting dersom fastleger nekter å ta en på alvor. Anonymkode: a0dff...b0b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #15 Del Skrevet 28. februar 2022 skruf skrev (4 minutter siden): Hadde gått lenge med kreft, men ble ikke tatt på alvor da jeg oppsøkte lege med stødig økende smerter. Alle har vondt i ryggen mente hun.. Ble tilslutt så kritisk syk at jeg ble akuttinnlagt, og da det ble tatt CT så ble kreftcellene i skjelettet oppdaget. Etterhvert ble det tatt en MR og det er metastaser i hele skjelettet. Jeg fikk noen heftige runder med cellegift som slo kreften ned sånn at det nå er stabilt og har ikke spredt seg til indre organer (bank i bordet), og jeg står på fast behandling for å holde det stabilt. Har også hatt noen runder med stråling på de verste stedene for å smertelindre. De stedene jeg har mye smerter er korsrygg og bekken, for veldig fort vondt i den svaien på ryggen, har også veldig vondt i nakken og ene skulderen. Hadde veldig mye smerter i ribbeina, men det ble bedre etter stråling. Klarer ikke sitte lenge i en vanlig stol eller sofa, så jeg har sykehusseng på stua som er sofaen min. Men sover enn så lenge i senga vår sammen med mannen min om natta. Har ganske ok smertelindring, men ikke helt optimalt. Har regelmessig kontakt med palliativ lege bl.a ifm smertelindring. Har åpen innleggelse og et skikkelig godt nettverk av leger, sykepleiere, ernæringsfysiolog, kreftkoordinator og psyk.lege rundt meg❤️ Føler meg godt ivaretatt Jeg kan, så lenge behandlingen virker, leve i flere år med kreften, men jeg kommer ikke til å bli gammel. Er bare litt over 40 og har to døtre, ei på vgs og ei som er student, og mitt inderlige ønske er å leve så lenge at jeg får oppleve at de lander livene sine og etablerer seg. Ville vært innmari stas å få oppleve å bli bestemor også….det er virkelig drømmen. Enn så lenge så er de for unge, og de har ikke kjærester heller. Men en dag…..kanskje! Lov å drømme🥰 Så trist. ❤️ Håper virkelig du får oppfylt ønsket ditt om å følge døtrene dine og se hvordan de etablerer seg. Moren min døde av kreft i 2020, og nå nylig fikk svogeren min påvist kreft med spredning til skjelettet - men har ikke villet spørre og grave om prognosene hans. Håper han får like god behandling som det virker som du får. Anonymkode: a5eb8...bf9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #16 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Denne tråden minner meg på at det er godt vi har private sykehus man kan dra til å sjekke ut ting dersom fastleger nekter å ta en på alvor. Anonymkode: a0dff...b0b Nåja. Jeg måtte til utlandet for å få sjekket meg på skikkelig vis, ikke kreft riktignok, men kan utvikle tidlig demens bla. om jeg ikke er riktig medisinert. I utlandet skjønte de ikke hvordan jeg klarte å fungere i det hele tatt for verdiene mine var så lave. Først da fikk jeg presset gjennom annen behandling her i Norge. Så all behandlingen jeg har fått i psykiatrien var bortkasta, var ikke det som var problemet. Anonymkode: 36c84...95e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baldrian Skrevet 28. februar 2022 #17 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvordan går det ann å få kreft i et skjelett egentlig? Anonymkode: a0dff...b0b En ikke uvanlig variant er at f.eks. brystkreft sprer seg til skjelettet. https://nhi.no/sykdommer/kreft/muskelskjelett-kreft/beinkreft-spredning/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #18 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvordan går det ann å få kreft i et skjelett egentlig? Anonymkode: a0dff...b0b Det går i alle fall. Min far fikk også det. Anonymkode: bd3e3...c58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #19 Del Skrevet 28. februar 2022 skruf skrev (14 minutter siden): Hadde gått lenge med kreft, men ble ikke tatt på alvor da jeg oppsøkte lege med stødig økende smerter. Alle har vondt i ryggen mente hun.. Ble tilslutt så kritisk syk at jeg ble akuttinnlagt, og da det ble tatt CT så ble kreftcellene i skjelettet oppdaget. Etterhvert ble det tatt en MR og det er metastaser i hele skjelettet. Jeg fikk noen heftige runder med cellegift som slo kreften ned sånn at det nå er stabilt og har ikke spredt seg til indre organer (bank i bordet), og jeg står på fast behandling for å holde det stabilt. Har også hatt noen runder med stråling på de verste stedene for å smertelindre. De stedene jeg har mye smerter er korsrygg og bekken, for veldig fort vondt i den svaien på ryggen, har også veldig vondt i nakken og ene skulderen. Hadde veldig mye smerter i ribbeina, men det ble bedre etter stråling. Klarer ikke sitte lenge i en vanlig stol eller sofa, så jeg har sykehusseng på stua som er sofaen min. Men sover enn så lenge i senga vår sammen med mannen min om natta. Har ganske ok smertelindring, men ikke helt optimalt. Har regelmessig kontakt med palliativ lege bl.a ifm smertelindring. Har åpen innleggelse og et skikkelig godt nettverk av leger, sykepleiere, ernæringsfysiolog, kreftkoordinator og psyk.lege rundt meg❤️ Føler meg godt ivaretatt Jeg kan, så lenge behandlingen virker, leve i flere år med kreften, men jeg kommer ikke til å bli gammel. Er bare litt over 40 og har to døtre, ei på vgs og ei som er student, og mitt inderlige ønske er å leve så lenge at jeg får oppleve at de lander livene sine og etablerer seg. Ville vært innmari stas å få oppleve å bli bestemor også….det er virkelig drømmen. Enn så lenge så er de for unge, og de har ikke kjærester heller. Men en dag…..kanskje! Lov å drømme🥰 Vet du hva slags kreft det er? Anonymkode: bd3e3...c58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #20 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det går i alle fall. Min far fikk også det. Anonymkode: bd3e3...c58 Men da som metastaser altså. Det begynte ikke som kreft i skjelettet. Anonymkode: bd3e3...c58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå