*nordby* Skrevet 28. februar 2022 #1 Skrevet 28. februar 2022 En selger selger en barnevogn til 3000. Vi ble enige om at jeg skulle kjøpe den, og hente den i morgen. Nå fikk jeg melding at hun ikke vil selge den til den prisen likevel!!!!!!! Hva skal jeg gjøre, har meldinger om at avtalen var inngått. 😭😭😭
Kristin70 Skrevet 28. februar 2022 #2 Skrevet 28. februar 2022 Du kan jo prøve deg med at dere har inngått avtale og at hun ikke kan trekke seg. Ellers er det jo helt håpløst å forsøke å få fullbyrdet en slik avtale hvis hun ikke vil. Du kan jo gi henne dårlige karakterer på alle nettsider osv, men det hjelper vel heller ikke noe særlig. 4
AprilLudgate Skrevet 28. februar 2022 #3 Skrevet 28. februar 2022 Du gir enten mer eller finner annen vogn. Jeg hadde gjort sistnevnte. 7
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #4 Skrevet 28. februar 2022 Aksepter at hun ikke vil selge. Gå videre med livet. Å bli opprørt og sint over sånne ting går bare ut over deg selv. Ja, det var litt råttent, men ikke mer. Anonymkode: 7573d...240 12
M71 Skrevet 28. februar 2022 #5 Skrevet 28. februar 2022 Meld det til finn, vis screenshots og be de utestenge henne. Da hardu fått "hevn" og kan gå greit videre. 9
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #6 Skrevet 28. februar 2022 Funnet en annen vogn. Anonymkode: 30279...e3a 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #7 Skrevet 28. februar 2022 Irriterende, men jeg hadde droppet hele vognen og sett videre. Jeg har for øvrig flere ting ute på finn nå, og etter å ha hatt en del samtaler der så må jeg helt ærlig si at det er en del jeg har lyst å vise fingen og be reise en viss plass. Folk ER så frekke, pruter, maser, forlanger det ene og andre, har en kommunikasjonsform som ikke hører hjemme noen plass og kommer med de underligste krav. Aner ikke om du er i denne kategorien, men hvis på noen måte kan være det, så er det grunnen til at vedkommende ikke vil selge likevel. Anonymkode: fdf03...4c2 5 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #8 Skrevet 28. februar 2022 M71 skrev (1 time siden): Meld det til finn, vis screenshots og be de utestenge henne. Da hardu fått "hevn" og kan gå greit videre. Det der er bare smålig. Anonymkode: ad8e3...e80 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #9 Skrevet 28. februar 2022 En avtale er bindende, selv på Finn, og du har rett til å kreve at handelen gjennomføres etter avtalen. Anonymkode: 52bd3...c87 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #10 Skrevet 28. februar 2022 59 minutter siden, AnonymBruker said: Det der er bare smålig. Anonymkode: ad8e3...e80 Men det er selger som bryter loven. Anonymkode: 6f71a...46e 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #11 Skrevet 28. februar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Det der er bare smålig. Anonymkode: ad8e3...e80 Det er ikke smålig, det er måten vi som handler masse på finn kan passe på folk oppfører seg. Dette kaller vi for useriøs folk, og absolutt burde de blitt fratatt mulighet å selge der. Anonymkode: 84c15...5b3 7
n_97 Skrevet 28. februar 2022 #12 Skrevet 28. februar 2022 Kjøp hos noen andre. Når selger er såpass useriøs, kan også vognen ha skjulte mangler.
Brunello Skrevet 28. februar 2022 #13 Skrevet 28. februar 2022 Vogner er det så mange av på Finn, så her hadde jeg nok bare innfunnet meg med at det blir en annen vogn. Juridisk har ts rett på at handelen gjennomføres, men det finnes ingen måte å fremtvinge salg på. 3
Tripptrapp1 Skrevet 28. februar 2022 #14 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det der er bare smålig. Anonymkode: ad8e3...e80 Nei. Om noen skal ha kritikk så er det selger. Hun har akseptert å selge til 3K, og kan ikke bare trekke seg av eget forgodtbefinnende eller fordi hun har fått et bedre bud. Avtale er avtale, selv på finn. Hvor mye tid og ressurser man gidder å bruke på å gå gjennomført dette kjøpet, er en annen sak. Sannsynligvis er det lettere å finne en annen vogn. Men dårlige skussmål og «anmeldelse» til finn en quickfix for å gjøre andre obs på at hun er en bad trader, kanskje en lærepenge for brukeren også, for å gjøre henne klar over at slik oppførsel er dårlig stil. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #15 Skrevet 28. februar 2022 Finn en annen vogn. Du får aldri tilbake tiden du sløser bort på å krangle med denne selgeren. Sett deg selv først og move on. Anonymkode: b29da...fd3 2
Spell Skrevet 28. februar 2022 #16 Skrevet 28. februar 2022 Hun har kanskje bommet veldig på hvilken pris hun satt, men så det først i etterkant. Kjedelig å selge til 3000 om du kunne fått 8000 liksom. Har selv lagt ute noe billig fordi jeg ikke så det som spesielt lettsolgt, men ble budkrig. Jeg ville dog ikke trukket meg fra et salg jeg hadde avtalt. Først og fremst er det jo en bindende kontrakt, men jeg vil heller ikke få dårlig rating eller sure personer etter meg. MEN samtidig så er det utrolig mange KJØPERE som trekker seg... Jeg har aldri sagt noe på det når det har skjedd meg, men nå er Finn-markedet blitt sånn at en "avtale" der er mer som en reservasjon. Om det er flere interessenter, så gir man beskjed at varen skal hentes da, og da, men at dersom den ikke hentes, så kan du få kjøpe osv. Så TS, du kommer nok ikke så langt med å være sur på denne personen. Dette er privatsalg og ikke forhandler. Og som flere har nevnt, så er markedet for barnevogner ganske stort, du finner sikkert noe annet. Du har ikke blitt svindlet i det minste, og kanskje denne vognen ikke var noe særlig allikevel. 3 1
HerKommerMummi Skrevet 28. februar 2022 #17 Skrevet 28. februar 2022 Gå videre med livet ditt. Det skjer andre, viktigere til i verden. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #18 Skrevet 28. februar 2022 Lite å gjøre med det. Move on! Anonymkode: e5fe2...b32
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #19 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det er selger som bryter loven. Anonymkode: 6f71a...46e Et lovbrudd som man ikke kommer noen vei med å gå videre med. En barnevogn til 3000 - brutt avtale på Finn? Glem det. Bare - glem det. Anonymkode: e5fe2...b32 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #20 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): En avtale er bindende, selv på Finn, og du har rett til å kreve at handelen gjennomføres etter avtalen. Anonymkode: 52bd3...c87 Hvordan tenkte du å gjennomføre dette? Anmelde til politiet? Troppe opp og kreve å få kjøpe vogna? Gå til sak? Melde saken inn for forliksrådet? Jeg venter i spenning på hvordan du har tenkt å håndheve dette kravet. Anonymkode: e5fe2...b32 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå