Gå til innhold

Veldig rart med navnefest for barn som er 2 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Riktignok ble barnet født da koronaen startet. Og av ulike grunner har det ikke vært mulig å ha den mens det har vært de små «pausene» i koronatiltak. Men er det ikke litt sært å skulle i en navnefest til et barn som er 2 år? Bare en tiggefest etter gaver?

Anonymkode: 3d836...24e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ærlig, så synes jeg det blir sært. Feir feller bursdagen litt større

Anonymkode: d4cfc...fff

• Liker 9
Skrevet

Ja, det blir veldig rart. Dropp det.

Anonymkode: 98e62...ad3

• Liker 4
Skrevet

Ja, det fremstår som en tiggefest. Ville ikke gjort det. :) 

Anonymkode: 69765...df3

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde ikke reagert på det. Skal det ene barnet være uten navnefest eller dåp bare fordi korona kom og ødela muligheten/forskjøv tidspunktet? Hvis det er en "tiggefest" fordi barnet er 2 år, er det vel en "tiggefest" uansett når det skjer? 

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, det blir veldig rart. Dropp det.

Vi skal ikke arrangere. Vi er invitert. Men kan vel ikke la være å dra bare fordi vi synes det er rart. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, det fremstår som en tiggefest. Ville ikke gjort det. :) 

Anonymkode: 69765...df3

Det samme gjør jo enhver dåp, ethvert bryllup og enhver konfirmasjon.

Jeg hadde ikke reagert mer på dette enn på slike pengefester.

Anonymkode: e9827...aa3

• Liker 12
Skrevet

Hadde det ikke vært for koronaen eller andre spesielle situasjoner, hadde jeg nok syntes det var litt rart. 

Men nå skjønner jo vel folk at det er korona og spesiell situasjon? Barnet skal ikke "straffes" pga korona. 

Vi hadde navnefest da vårt barn var 7 mnd, for vi ville samle begge delene av familien, og det var umulig med koronareglene. 

Jeg synes uansett det er utrolig rart å kalle slikt "tiggefester". Altså, vi brukte så mye penger på koldtbord og kaker og pynt at vi gikk i heidundrande minus.. Hva er "tigging" når man går i minus, liksom..? 

Anonymkode: b1ed2...8f1

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi skal ikke arrangere. Vi er invitert. Men kan vel ikke la være å dra bare fordi vi synes det er rart. 

Jeg ville synes det var utrolig smålig av dere, i så fall. For oss var navnefesten veldig viktig. Det å feire og markere det største i livet vårt, nemlig at vi hadde fått et barn, var veldig viktig for oss. Vi driter i gaver; vi ønsket å markere denne fantastiske begivenheten som er barnet vårt. 

• Liker 6
Skrevet

Vi valgte med vilje å vente med å døpe våre to barn til de var to-tre år. Merkelig å se på det som noe mer "tiggete" enn da de var babyer.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hadde det ikke vært for koronaen eller andre spesielle situasjoner, hadde jeg nok syntes det var litt rart. 

Men nå skjønner jo vel folk at det er korona og spesiell situasjon? Barnet skal ikke "straffes" pga korona. 

Vi hadde navnefest da vårt barn var 7 mnd, for vi ville samle begge delene av familien, og det var umulig med koronareglene. 

Jeg synes uansett det er utrolig rart å kalle slikt "tiggefester". Altså, vi brukte så mye penger på koldtbord og kaker og pynt at vi gikk i heidundrande minus.. Hva er "tigging" når man går i minus, liksom..? 

Vi delte opp i to besøk, det var faktisk ikke så veldig vanskelig. Samle storfamilien kan man gjøre en annen gang. Navnefest for en 2 åring er faktisk spesielt, vi har hatt nok av muligheter i løpet av de siste to årene.

Skrevet
solsolsol skrev (1 minutt siden):

Vi valgte med vilje å vente med å døpe våre to barn til de var to-tre år. Merkelig å se på det som noe mer "tiggete" enn da de var babyer.

Dåp er noe annet enn navnefest. Å ha en navnefest for en 2 åring er faktisk bare flaut.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi delte opp i to besøk, det var faktisk ikke så veldig vanskelig. Samle storfamilien kan man gjøre en annen gang. Navnefest for en 2 åring er faktisk spesielt, vi har hatt nok av muligheter i løpet av de siste to årene.

Vanskelig er det ikke, men altså ikke ønskelig. Vi ØNSKET å samle hele familien, fra begge sidene, og folk måtte da reise langveisfra. Så da ventet vi heller med selskapet, for å samle alle. Spesielt er det, ja, men hva så....? Alle vi inviterte skjønte utmerket godt at vi ikke hadde det da ungen var baby. I vår kommune var det lenge regler om max fem gjester.. så da hadde vi måttet ha minst fire besøk.. og store deler av poenget hadde vært falt bort. Synes det er mer spesielt å ikke skjønne at man venter med en slik feiring i koronatiden..

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dåp er noe annet enn navnefest. Å ha en navnefest for en 2 åring er faktisk bare flaut.

Dåp kan man ha helt uten fest... Det er ikke mer flaut å ha dåpsfest enn navnefest. Ungen blir døpt helt uten fest - festen etterpå er bare en feiring av dåpen, ungen er like døpt selv uten fest. Så det argumentet ditt er nok temmelig tynt. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vanskelig er det ikke, men altså ikke ønskelig. Vi ØNSKET å samle hele familien, fra begge sidene, og folk måtte da reise langveisfra. Så da ventet vi heller med selskapet, for å samle alle. Spesielt er det, ja, men hva så....? Alle vi inviterte skjønte utmerket godt at vi ikke hadde det da ungen var baby. I vår kommune var det lenge regler om max fem gjester.. så da hadde vi måttet ha minst fire besøk.. og store deler av poenget hadde vært falt bort. Synes det er mer spesielt å ikke skjønne at man venter med en slik feiring i koronatiden..

Men ungen deres var 7 måneder, det er noe helt annet enn 2 år! En på 7 måneder er fortsatt baby. Går det ingen grense for deg? Kan jeg plutselig ha navnefest for 10 åringen min? Eller hva med meg selv, jeg er ikke døpt!

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke reagert negativt på å bli invitert til navnefest for et "koronabarn". Så trist at noen kaller det en "tiggefest"? Det er en feiring av barnet, og er vel ikke noe mer "tigging" enn en vanlig barnedåp/navnefest? Når ble det tigging??

Synes det er en uting å alltid være så negativ bare fordi noe er litt annerledes? Og så om ungen har blitt 2? Bare stas det vel. Ikke sover h*n hele selskapet heller☺️

Anonymkode: e8ea7...da5

• Liker 6
Skrevet

Jammen er det stramme rammer for hva man "kan" og ikke.

Hvorfor synse og mene så mye om at tidspunktet er feil? Barnet er da vel like mye verdt enn fest selv om det har fylt to?

Anonymkode: d5424...99c

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Riktignok ble barnet født da koronaen startet. Og av ulike grunner har det ikke vært mulig å ha den mens det har vært de små «pausene» i koronatiltak. Men er det ikke litt sært å skulle i en navnefest til et barn som er 2 år? Bare en tiggefest etter gaver?

Det blir en tiggefest etter gaver ja. Så bare dropp det.

Anonymkode: 0f703...27e

• Liker 1
Skrevet

Syns ikke det er rart ☺️ Kan jo skrive i invitasjonen at det ikke har vært mulig å invitere tidligere pga korona pandemien men nå ønsker dere å feire navnefest. 

Anonymkode: db07b...0dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det blir en tiggefest etter gaver ja. Så bare dropp det.

Anonymkode: 0f703...27e

Skjønner ikke hvorfor det er mer tiggefest når ungen 2 år enn når ungen er 7mnd?

Men gud forby at noen gjør noe dere ikke har/ville gjort selv. Det er selvsagt bare deres måte å gjøre ting på som er den rette måten å gjøre det på 🤦‍♀️

Jeg hyller alle som benytter de anledningene de har til å samle venner og familie. Spesielt etter to år med corona.

Anonymkode: e7936...844

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...