Gå til innhold

Hvilket kjøtt er lav i kalorier men høyt i proteiner?

Anbefalte innlegg

Gjest Knutern201
Skrevet

Skal begynne min første cut til sommeren for å bli så lean som mulig. Har tidligere spist sinnsykt mye kylling men jeg er så lei av det nå, så vil prøve noe annet. Hvilket annet kjøtt er lav i kalorier men høy i proteiner, som samtidig ikke er veldig dyrt? Helst noe jeg kan steke i airfryeren min. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Indrefilet av svin 

Anonymkode: fc4cd...67f

Skrevet

Hvit fisk 

Anonymkode: 61ecd...013

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Viltkjøtt, men kan være dyrt å få tak i om du ikke kjenner jeger eller har direkte tilgang. Vet heller ikke om det er så særlig i airfrier. Men er veldig godt med elg/hjortebiff istf vanlig biff. Men du må gjerne ha litt fetere saus/tilbehør  da fordi kjøttet er så magert. 

Skrevet (endret)

Indrefilet/ytrefilet av svin eller storfe. Kalkun. Reker. Hvit fisk.

Endret av Jdz
Skrevet

Om du vil ha noe med mye proteiner, lite kalorier, og som er billig, vil jeg si svinekjøtt er det beste alternativet uten at jeg er noen ekspert.

Her er en liste med mat som har høyt innhold av proteiner, og lavt innhold av kalorier. Så kan du selv sjekke ut priser i butikken.

https://food.ndtv.com/food-drinks/low-calorie-high-protein-foods-10-foods-to-add-to-your-weight-loss-diet-2023459

Anonymkode: 78008...8b7

Skrevet

Om du ikke må ha kjøtt, så er egg et fint alternativ. Ca 90 kalorier per egg. Du kan lage omelett med grønnsaker og skinke. Egg i supper for å gjøre det mer mettende. Egg i salat med kylling eller skinke.

Anonymkode: 40f81...7b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Viltkjøtt, jeg får kjøpt et sted her sørpå. Hel skrott som er partert og vakuumpakket. 

Karbonadedeig. 

Egg. Svinekoteletter (fjern fettranden). 

Indre- og ytrefilet. 

fisk

Anonymkode: 851f1...7aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...