Gjest leter etter svar Skrevet 27. oktober 2005 #1 Skrevet 27. oktober 2005 Hei hei. Jeg bruker antidepressiva Cipralex. Jeg bruker 10mg, men har de tre siste dagene trappet ned til 5mg (råd fra legen). i stedet for å ringe å plage legen med dette så lurer jeg på om noen her har trappet ned, og hvordan dere følte dere? Jeg føler meg ganske grei, men er litt svimmel, litt kvalm, også går jeg veldig mye på do (diare). Er dette vanlig? Jeg tror at jeg klarer dette, men blir litt bekymret også noen ganger.
Gjest vimse Skrevet 27. oktober 2005 #2 Skrevet 27. oktober 2005 Hei! Når man trapper ned på antidepressiva skal det som når man trapper opp, skje gradvis, og det er jo det du gjør nå. Jeg tror, at hvis du føler deg uvel, og er ukomfortabel, så skal du ringe legen din i telefontiden eller få en time, og snakke med han/hun om det. De fleste opplever ubehag på et eller annet vis når det trappes ned på medisiner. Da jeg trappet ned mine cipramil, opplevde jeg de samme bivirkningene som når jeg startet på de, jeg ble utrolig svimmel, og kjørte ikke bil på en uke... Mista litt konsentrasjonen. Men det var heldigvis det eneste. Det finnes mange sider om antidepressiva på nettet, jeg anbefaler ingen, for de jeg leste, gjorde meg faktisk litt skremt... Så jeg sier som i sta, snakk med legen din, de er jo der for å hjelpe Og mot diare kan du vel prøve noe som binder litt, loff, tørre kjeks o.l? Ellers så har de ulike preparater på apoteket, går jo an å spørre de der, om de har noen tips? Lykke til! Og, god bedring
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå