duplexx Skrevet 4. mars 2022 #61 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 1.3.2022 den 22.30): Jeg kan være enig i mye av det du sier. Men vi begynner feil sted om vi skal be barn tenke over hvilke signaler de sender ut. Anonymkode: c98f4...d61 Det er voksne som må tenke seg om. Min jentunge har ikke sosiale medier f.eks, hvilket jeg tror gjør mye. Og hun vil absolutt få innføring i hva man gjør med kroppen sin, hva nærhet er, hvordan man fremstår. Noe med å lære barna hva slags verdi man har. Der tror jeg også mange foreldre sluntrer unna. Mitt største mål er vel å unngå at jentene mine ikke vil bruke kropp og utseende som bekreftelse fra fremmede folk. De er verdt mye mer enn kropp og utseende. Da vil forhåpentligvis terskelen for å kle av seg på Instagram være noe mindre. Havner de på OnlyFans eller paradise får de flytte ut.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #62 Skrevet 4. mars 2022 Squishmellow bamser Anonymkode: 16f8d...781
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #63 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Squishmellow bamser Anonymkode: 16f8d...781 Ja. Min 7. klassing hun fikk en gigantisk en da vi var i USA når hun gikk i 5. og den får fortsatt være i sengen. Anonymkode: 985f9...b5b
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #64 Skrevet 4. mars 2022 Jeg tror det varierer en del fra sted til sted, men kjenner igjen mange av elementene som er nevnt: Moonboots, Uggs, Fila, Day-vesker (mulig på vei ut igjen) og et voldsomt fokus på egenpleie og «spa». Min niese som bor utenfor Oslo er i et miljø hvor det går mye i Juicy-dresser, mens her vi bor sentralt i Oslo er det baggy hettegensere og lyse bukser jeg ser mest av. Disney-gensere slutter de med allerede tidlig på barneskolen her vi bor - det hører til i barnehagen. Anonymkode: 31f08...859
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #65 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 1.3.2022 den 23.17): Jeg er helt sjokkert over hvordan dagens unge jenter klær seg i dag, helt ned i barneskole alder av. Og foreldrene lar bare barna gå sånn, uten å tenke på konsekvenser. Og nei, det er ikke lenge siden jeg var ungdom. Er i slutten av 20-årene, men jeg gikk aldri sånn. Det er viktig å lære barn hvilke signaler de sender ut, når de klær seg slikt. Og at alt ikke handler om å passe inn. Man kan klare seg helt fint i livet, uten å måtte seksualisere seg selv. Anonymkode: 094bb...c30 Jeg er også i slutten av 20-årene, og da jeg gikk i 6.- 7. klasse skulle alle jentene ha stringtruse som var synlig over kanten på lave hoftebukser. Kjenner meg virkelig ikke igjen i at det var så mye bedre før. Anonymkode: fe5f0...b7e 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #66 Skrevet 4. mars 2022 Mi jente er 7 år. Jeg lar henne velge klær helt selv( bare passer på at de er varme nok for årstiden) jeg som mor ønsker ikke at hun skal følge trender, være lik de andre osv. jenta mi har en naturlig sterk utstråling, alltid smilende, inkluderende og veldig populær pga det. Derfor ville jeg følt jeg hemmet hennes personlighet ved å prøve å påvirke henne til å følge moten. Føler heller jeg styrker hennes sterke selvbilde ved å la henne styre med klesvalg selv. Hun er ei jente som kan ta med seg sanger til skulen og synge for klassekamerater, danse på gata. Hun er unik! Anonymkode: 64b1b...0b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå