AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #1 Skrevet 28. februar 2022 Kjenner jeg er sååååå lei! Personen jeg snakker om må jeg omgås, så det er ikke bare å droppe denne personen. Jeg er generelt en åpen person. Lyger ikke om hva jeg gjør og ikke gjør, er ærlig. Av og til lurer jeg på om jeg skal lyge bare for at denne personen ikke skal si noe, men samtidig så syns jeg det blir så feil. Personen det er snakk om kommenterer gjerne en del. Hun kan virke litt bedreviter. Og jeg synes hun av og til legger seg for mye bort i hva andre mener og gjør, i stedet for å bare godta at folk er forskjellig. Skal komme med noen eksempler. Jeg var i et familiebesøk. Vi snakket om Ukrania og det ble nevnt beredskapslager. Jeg fortalte at jeg for lenge siden hadde begynt å tenke på dette, og allerede laget med en boks med diverse, men at den også manglet litt av det som er anbefalt. Da begynte denne personen å snakke om at jeg ikke måtte frykte, slutte å være så redd og stresse. Jeg fortalte at jeg er ikke redd, jeg går ikke rundt å tenker på dette hele tiden, men jeg syns det er ok å ha egenberedskap fordi jeg ikke vil være avhengig av andre/myndighetene. Det er jo andre som sikkert trenger mer hjelp enn en frisk, singel uten barn dersom det skjer noe. Nei, det var vist ikke et godt nok svar. Det ble kommentert flere ganger at jeg var så redd siden jeg "tenkte så mye på det", og at jeg heller bare burde slappe av. Jeg ble skikkelig irritert. Det samme gjaldt i 2020 da korona kom. Jeg ville ikke klemme. Var ikke slik at jeg var så redd korona, men jeg jobber som støttekontakt og han jeg er støttekontakt for har diverse sykdommer som gjør det til en risiko å få korona. Da ble jeg kalt hysterisk. Som dere forstår, så er tror hun også på konspirasjoner. Jeg syns det er urolig irriterende at hun kommer med slike utsagt. Det er ikke snakk om en diskusjon hvor vi begge kan fortelle våres meninger og synspunkt. Hun kjører så hardt og har allerede bestemt at hun har rett. Og jeg blir også VELDIG irritert når hun "bestemmer" at jeg er redd, hysterisk osv. For jeg er ikke det. Det må jo være mulig å tenke på egen og andres sikkerhet på et normalt nivå uten at man er "hysterisk". Det handler jo også om å ta hensyn til andre, og ikke være en egoist. Så ja, jeg vet ikke helt hvor jeg vil meg dette. Måtte bare få det ut. Føler hun driver med hersketeknikker og synes ikke det er greit at hun skal "vinne" bare fordi jeg holder kjeft fordi jeg blir så lei. Er det noe man kan si for å sette sånne personer på plass? Anonymkode: 0f948...64e 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #2 Skrevet 28. februar 2022 Vil du ha kontakt med denne personen? Er dette svigermor/svigerfar, du er avhengig av hjelp (med barnepass) av denne personen? I så fall, så ser du selv at maktsituasjonen er kanskje slik at du må bare la det gå. Det går an å holde bare en overfladisk kontakt, selv med nærmeste familiemedlemmer. Du trenger ikke å overbevise henne om noe som helst. Ja, å kalle noen hysterisk er hersketeknikk. Det ligger i selve opphavet av ordet hysterisk. Samtidig, det er nå bare sånn at store begivenhet utløser forskjellige reaksjoner hos forskjellige mennesker, det skulle bare mangle. Men de to mest vanlige, er nettopp panikk og fornektelse. Så jeg kan rett og slett ikke se, hvordan dere to skal kunne komme til enighet. Hvordan gikk det med denne personen og korona, nå to år etterpå, ser hun kanskje at global pandemi hadde også sine virkninger på henne? ikke dumt å ha en rasjon hjemme bare i tilfelle, og i hvert fall ikke dumt å ha nok Jodix hjemme til alle familiemedlemmer under 40. Men, er det noe som alle må ha? Er det noe alle ser på som nødvendig, eller i hvert fall, de fleste? Også nei. altså, jeg føler med deg og vet selv hvor vanskelig, frustrerende, og ikke minst irriterende det må oppleves. Men tenker, la det gå, er eneste tips man kan gi her. Finn din egen gjeng, du har vel venner som støtter deg? Anonymkode: 8d737...8fb
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #3 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Vil du ha kontakt med denne personen? Er dette svigermor/svigerfar, du er avhengig av hjelp (med barnepass) av denne personen? I så fall, så ser du selv at maktsituasjonen er kanskje slik at du må bare la det gå. Det går an å holde bare en overfladisk kontakt, selv med nærmeste familiemedlemmer. Du trenger ikke å overbevise henne om noe som helst. Det er en person i svigerfamilien. Jeg vil nødig ødelegge forholdet til resten av familien ved å ikke komme i besøk. Det er også dumt for mannen min. Disse samtalene har vi hatt når vi har sittet delt, så er ikke slik at mannen min har kunne skyte inn noen ord. Ja, å kalle noen hysterisk er hersketeknikk. Det ligger i selve opphavet av ordet hysterisk. Samtidig, det er nå bare sånn at store begivenhet utløser forskjellige reaksjoner hos forskjellige mennesker, det skulle bare mangle. Men de to mest vanlige, er nettopp panikk og fornektelse. Så jeg kan rett og slett ikke se, hvordan dere to skal kunne komme til enighet. Hvordan gikk det med denne personen og korona, nå to år etterpå, ser hun kanskje at global pandemi hadde også sine virkninger på henne? ikke dumt å ha en rasjon hjemme bare i tilfelle, og i hvert fall ikke dumt å ha nok Jodix hjemme til alle familiemedlemmer under 40. Men, er det noe som alle må ha? Er det noe alle ser på som nødvendig, eller i hvert fall, de fleste? Også nei. Jeg mener ikke at alle må ha det. Folk gjør som de vil. Men jeg syns ikke noe om å hakke på andre for at de velger å gjøre det motsatte av det hun velger. altså, jeg føler med deg og vet selv hvor vanskelig, frustrerende, og ikke minst irriterende det må oppleves. Men tenker, la det gå, er eneste tips man kan gi her. Finn din egen gjeng, du har vel venner som støtter deg? Anonymkode: 8d737...8fb Anonymkode: 0f948...64e
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #4 Skrevet 28. februar 2022 Skal love deg at du kommer til å være avhengig av andre/myndighetene hvis du noen gang får brukt for lageret ditt. Men uansett, folk må få gjøre som er vil, er ikke vits i å lage noe stor sak ut av det. Anonymkode: 846e9...e8f
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #5 Skrevet 1. mars 2022 Kjenner meg igjen. Disse som så hardt dømmer en. Utrolig provoserende. Ingen vet hva som kan skje. Ingen forutså at vi skulle behøve bombrerom i 2022 i Europa. Ingen forutså pandemien heller. Du er like hysterisk som en som kjøper seg en " unødvendig" forsikring som feks husforsikring. Selv om sannsynligheten skulle være liten, er nedsiden stor, så hva koster det å tappe opp noen flasker med vann og ha litt batterier og stearinlys på lur? Ble sikkert sur fordi hun selv ikke hadde dette på stell. Har en mor som opplevde strømbrudd i wt helt døgn da det var uvær i november. Takket være hennes " føre var" tankegang, hadde hun alt hun trengte midt på den mørkeste tiden. Og det var bare pga.strømbrudd. Nå er det mye uro. Er det et tidspunkt i løpet av de siste årene det har vært viktig å ha en liten beredskapspakke hjemme, er det nå. Ikke fordi jeg er særlig redd, men det koster så lite Anonymkode: be81d...eb5 1
Dise Skrevet 1. mars 2022 #6 Skrevet 1. mars 2022 Synes du virker både smart og forutseende. Ikke la deg pelle på nesa, men len deg godt tilbake med ro og visshet om at valgene dine lar deg sove litt bedre om natta. Du kan jo si at vedkommende bare må akseptere at dere gjør ulike vurderinger, og at du håper dere aldri får vite fasiten på hva som er det riktige her.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #7 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 28.2.2022 den 13.50): Kjenner jeg er sååååå lei! Personen jeg snakker om må jeg omgås, så det er ikke bare å droppe denne personen. Jeg er generelt en åpen person. Lyger ikke om hva jeg gjør og ikke gjør, er ærlig. Av og til lurer jeg på om jeg skal lyge bare for at denne personen ikke skal si noe, men samtidig så syns jeg det blir så feil. Personen det er snakk om kommenterer gjerne en del. Hun kan virke litt bedreviter. Og jeg synes hun av og til legger seg for mye bort i hva andre mener og gjør, i stedet for å bare godta at folk er forskjellig. Skal komme med noen eksempler. Jeg var i et familiebesøk. Vi snakket om Ukrania og det ble nevnt beredskapslager. Jeg fortalte at jeg for lenge siden hadde begynt å tenke på dette, og allerede laget med en boks med diverse, men at den også manglet litt av det som er anbefalt. Da begynte denne personen å snakke om at jeg ikke måtte frykte, slutte å være så redd og stresse. Jeg fortalte at jeg er ikke redd, jeg går ikke rundt å tenker på dette hele tiden, men jeg syns det er ok å ha egenberedskap fordi jeg ikke vil være avhengig av andre/myndighetene. Det er jo andre som sikkert trenger mer hjelp enn en frisk, singel uten barn dersom det skjer noe. Nei, det var vist ikke et godt nok svar. Det ble kommentert flere ganger at jeg var så redd siden jeg "tenkte så mye på det", og at jeg heller bare burde slappe av. Jeg ble skikkelig irritert. Det samme gjaldt i 2020 da korona kom. Jeg ville ikke klemme. Var ikke slik at jeg var så redd korona, men jeg jobber som støttekontakt og han jeg er støttekontakt for har diverse sykdommer som gjør det til en risiko å få korona. Da ble jeg kalt hysterisk. Som dere forstår, så er tror hun også på konspirasjoner. Jeg syns det er urolig irriterende at hun kommer med slike utsagt. Det er ikke snakk om en diskusjon hvor vi begge kan fortelle våres meninger og synspunkt. Hun kjører så hardt og har allerede bestemt at hun har rett. Og jeg blir også VELDIG irritert når hun "bestemmer" at jeg er redd, hysterisk osv. For jeg er ikke det. Det må jo være mulig å tenke på egen og andres sikkerhet på et normalt nivå uten at man er "hysterisk". Det handler jo også om å ta hensyn til andre, og ikke være en egoist. Så ja, jeg vet ikke helt hvor jeg vil meg dette. Måtte bare få det ut. Føler hun driver med hersketeknikker og synes ikke det er greit at hun skal "vinne" bare fordi jeg holder kjeft fordi jeg blir så lei. Er det noe man kan si for å sette sånne personer på plass? Anonymkode: 0f948...64e Jeg er som deg stresser ikke så mye med ting, men forbereder meg gjerne, om de mener det er lurt sånn som nå. Vi har vel snakket om dette lageret en stund men ikke gjort det enda. Men nå kommer anbefaling lageret i hus. Men veldig typisk at de som ikke gidder, påstår at å være forberedt og hysterisk er samme sak. Men gjett hvor de dukker opp, når krisa er der. Så anbefaler du ikke sier noe om det, så du slipper å få snylter i lageret ditt Anonymkode: 69572...cb9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #8 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kjenner meg igjen. Disse som så hardt dømmer en. Utrolig provoserende. Ingen vet hva som kan skje. Ingen forutså at vi skulle behøve bombrerom i 2022 i Europa. Ingen forutså pandemien heller. Du er like hysterisk som en som kjøper seg en " unødvendig" forsikring som feks husforsikring. Selv om sannsynligheten skulle være liten, er nedsiden stor, så hva koster det å tappe opp noen flasker med vann og ha litt batterier og stearinlys på lur? Ble sikkert sur fordi hun selv ikke hadde dette på stell. Har en mor som opplevde strømbrudd i wt helt døgn da det var uvær i november. Takket være hennes " føre var" tankegang, hadde hun alt hun trengte midt på den mørkeste tiden. Og det var bare pga.strømbrudd. Nå er det mye uro. Er det et tidspunkt i løpet av de siste årene det har vært viktig å ha en liten beredskapspakke hjemme, er det nå. Ikke fordi jeg er særlig redd, men det koster så lite Anonymkode: be81d...eb5 Jo. Alex Jones forutså det. Anonymkode: de1d4...8df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå