Ryddeguri Skrevet 28. februar 2022 #1 Skrevet 28. februar 2022 Testet positivt i går. Snakket med lederen min og hun var veldig opptatt av om jeg hadde symptomer og hvor lenge jeg trodde jeg hadde det. Hørtes ut som hun ville ha meg på jobb de nærmeste dagene selv om jeg har korona og jobber i helsevesenet. På flytskjema til fhi står de at: du bør holde deg hjemme i 4 døgn etter symptomdebut. Lederen min har tidligere sagt at vi følger råd fra fhi. Men i denne samtalen fikk jeg følelsen av at hun mente at man kan gå på jobb så fort man ikke har symptomer, uansett om det er dag 1 eller 5. Er det vanlig å dra på jobb med korona i disse dager?
cas12 Skrevet 28. februar 2022 #2 Skrevet 28. februar 2022 Jeg jobber og helevesnet og hadde det for noen uker siden ,jeg ble bedt om og holde meg hjemme. Synes det er rart man abefaller det 1
Xfreya Skrevet 28. februar 2022 #3 Skrevet 28. februar 2022 Jeg fikk beskjed om å dra på jobb, det var skikkelig ubehagelig! Gikk med munnbind, men det kommer nok et lite ras av syke kollegaer denne uka... for ikke å snakke om kundene.... men sånn er det, jeg ringte arbeidstilsynet, og de sa det var innenfor arbeidsgivers styringsrett. 1
K@tt Skrevet 28. februar 2022 #4 Skrevet 28. februar 2022 Jeg dro ikke på jobb med korona, siden det står "bør" holde seg hjemme i fire dager og at det er anbefalt. På min jobb holder de fleste seg hjemme om de er smittet. Men det kommer kanskje an på jobben, vi jobber tett på andre mennesker. 1
Tough cookie Skrevet 1. mars 2022 #5 Skrevet 1. mars 2022 Du skal holde deg hjemme og ikke gå på jobb før det har gått fire dager
FantasDick Skrevet 1. mars 2022 #6 Skrevet 1. mars 2022 Tough cookie skrev (6 minutter siden): Du skal holde deg hjemme og ikke gå på jobb før det har gått fire dager Det er en anbefaling, ikke et krav. 4
appelsinjuice Skrevet 1. mars 2022 #7 Skrevet 1. mars 2022 Da sier du at du er syk og ikke i stand til å jobbe. 1 1
Tough cookie Skrevet 1. mars 2022 #8 Skrevet 1. mars 2022 FantasDick skrev (8 timer siden): Det er en anbefaling, ikke et krav. Ja men er man oppegående så tenker man på sine omgivelser, og holder seg hjemme for seg selv i 4 dager. 2
Anbefalte innlegg