Malin1990 Skrevet 28. februar 2022 #1 Skrevet 28. februar 2022 Jeg er uvaksinert og er nå ferdig med korona. Jeg lurer på om jeg er imunn mot de andre typene av korona,- jeg hadde omikron. Tåler jeg korona også bedre neste gang jeg blir smittet nå?, burde jeg ta vaksine og hvor lenge er jeg imunn nå?
Sermina Skrevet 28. februar 2022 #2 Skrevet 28. februar 2022 Du er ikke immun nei. Det vil komme nye varianter hele tiden og settes ikke igang noen tiltak vil man bli smittet 3-4 ganger i året. Du burde absolutt ta vaksine, det halverer sansynligheten din for long covid. 1
Mezzosoprena Skrevet 28. februar 2022 #3 Skrevet 28. februar 2022 Malin1990 skrev (3 timer siden): Jeg er uvaksinert og er nå ferdig med korona. Jeg lurer på om jeg er imunn mot de andre typene av korona,- jeg hadde omikron. Tåler jeg korona også bedre neste gang jeg blir smittet nå?, burde jeg ta vaksine og hvor lenge er jeg imunn nå? Du har ikke sett én eneste nyhet i det siste?
Malin1990 Skrevet 28. februar 2022 Forfatter #4 Skrevet 28. februar 2022 Teatrica skrev (20 minutter siden): Du har ikke sett én eneste nyhet i det siste? Nei, jeg vet det er mye om krigen og sånn da. Jeg har vært veldig syk av covid nettopp og har rett og slett ikke orket å høre på alt som skjer og få med meg ting i det siste. Blir litt for mye akkurat nå og derfor ville jeg bare ha ett enkelt svar som Sermina ga meg som første svar, takk. Jeg skal snakke med legen om vaksine og ta den.
Antonetta Skrevet 28. februar 2022 #5 Skrevet 28. februar 2022 Malin1990 skrev (3 timer siden): Jeg er uvaksinert og er nå ferdig med korona. Jeg lurer på om jeg er imunn mot de andre typene av korona,- jeg hadde omikron. Tåler jeg korona også bedre neste gang jeg blir smittet nå?, burde jeg ta vaksine og hvor lenge er jeg imunn nå? Du er ikke immun nei. Kommer nye typer hele tida. Vet om folk som har fått covid flere ganger å blitt like dårlig begge gangene 1
K@tt Skrevet 28. februar 2022 #6 Skrevet 28. februar 2022 Malin1990 skrev (7 timer siden): Jeg er uvaksinert og er nå ferdig med korona. Jeg lurer på om jeg er imunn mot de andre typene av korona,- jeg hadde omikron. Tåler jeg korona også bedre neste gang jeg blir smittet nå?, burde jeg ta vaksine og hvor lenge er jeg imunn nå? Du er ikke immun, men det kan hende at du tåler korona bedre neste gang. Det er det vel egentlig ingen som vet, for det kommer an på hvilken variant du får, immunforsvaret ditt osv. Om du bør ta vaksine er helt opp til deg, er du i risikogruppe for å bli veldig syk? Ble du veldig syk av korona? Jeg har hatt korona to ganger og ble ikke særlig syk noen av gangene, men mange jeg kjenner har fått skikkelig influensa av korona. Det varierer veldig hvor syke folk blir. 1
Anbefalte innlegg