Gå til innhold

Den store Jodix tråden

hufsa87

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Men alder bør ikke spille noe rolle om du får kjøpe Jodix! Jeg er over 40, men jeg trenger likevel Jodix! Har to barn under 10 år!

Anonymkode: 41235...352

DU trenger ikke Jodix. Barna din trenger OM det blir krig. Blir det atomkrig, trenger de ikke noe.

Anonymkode: fecbf...dbb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk nesten ikke lov til å bestille på apoteket da jeg skulle ha. Fikk krass beskjed om at de over 40 ikke trenger, og beskjed om at de prioriterte de under 40 for å stå i kø.. Jeg ringte inn, så hvordan hun kunne vite alderen min, vet ikke jeg. Jeg sa at både samboer og jeg er under 30, så jeg trodde det gjaldt oss også. Da fikk jeg plutselig lov til å stå i kø. Endte med å heller bestille på nett. 

Men det er samme apotek som nesten nektet samboer å få (sterke) tabletter han hadde resept på (så dette var legen som hadde bestemt at han skulle ha de i en periode), så de er ikke helt riktig justert på det apoteket.. 

Anonymkode: 16cc7...4f9

Det er nok såpass enkelt som at vedkommende som tok telefonen antok alderen din basert på dine handlinger. At folk under 50-60 velger å ringe når noen har en nettside er veldig uvanlig. Det er altså ikke apoteket som er "wonky". Du handler som folk på 60 og blir derfor antatt være 60.

Anonymkode: c357e...f1f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

DU trenger ikke Jodix. Barna din trenger OM det blir krig. Blir det atomkrig, trenger de ikke noe.

Anonymkode: fecbf...dbb

De trenger om det blir utslipp av radioaktivt jod i nærheten av der de bor. De må også holde seg innendørs i et par dager. Bare krig i seg selv er ikke nok til å få utslipp av radioaktivt jod. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er hysteriske idioter. Samme greia som 12. mars i fjor, da en rekke tullinger hamstret dopapir. Hva er det som feiler disse menneskene?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og før der igjen var det vel smør… 

5 minutter siden, matsats said:

Hva er det som feiler disse menneskene?

Meg. Meg, meg, meg. Og gjerne resten av min familie og. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

matsats skrev (25 minutter siden):

Folk er hysteriske idioter. Samme greia som 12. mars i fjor, da en rekke tullinger hamstret dopapir. Hva er det som feiler disse menneskene?

Så enig. Men hvorfor selges disse tabletter i tipakninger og hundrepakninger(!!) når bare barn, gravide og ammende skal ta dem? Hver familie trenger mange færre enn ti!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Peanut said:

Og før der igjen var det vel smør… 

Meg. Meg, meg, meg. Og gjerne resten av min familie og. 

Mener du at å kjøpe jod tabletter, når dette har blitt anbefalt i mange mange år fra myndighetene, er egoistisk?  Meg meg meg?  Folk hamstrer ikke, de kjøpe EN pakke lol.  Uffda. Men egentlig er det heldig for oss som kjøpte for mange år siden da vi har preppet litt så og si det siste 20 år.  Dere som ikke gjør det blir de første som blir borte, så det egentlig er bare dumskap å ikke planlegge litt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Galanga said:

Så enig. Men hvorfor selges disse tabletter i tipakninger og hundrepakninger(!!) når bare barn, gravide og ammende skal ta dem? Hver familie trenger mange færre enn ti!

Da har vi ekstra for folk som deg som synes det er dumt å kjøpe. 👍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Galanga said:

I noen ytterst få tilfeller skal man også ta når man er over 40 år. Det avhenger av nærheten til atomeksplosjonen/ulykken. Da skal man også ta en ny tablett med 24 timers mellomrom. Men sjansen for at noe slikt skjer, er nok veldig liten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom apoteket i dag, og der var det jo fullstendig kaos... De skulle visstnok få inn mer Jodix i morgen, men de ante ikke hvor mange pakker og det var flere hundre kunder på venteliste :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Outlander said:

Mener du at å kjøpe jod tabletter, når dette har blitt anbefalt i mange mange år fra myndighetene, er egoistisk?  Meg meg meg?  Folk hamstrer ikke, de kjøpe EN pakke lol. Men egentlig er det heldig for oss som kjøpte for mange år siden da vi har preppet litt så og si det siste 20 år.  Dere som ikke gjør det blir de første som blir borte, så det egentlig er bare dumskap å ikke planlegge litt. 

Vel. Det er jo strengt tatt for noen mennesker og ikke alle iom det blir flere bivirkninger ved inntak av jodtabletter jo eldre man er.
Leste at noen her inne sa de hadde kjøpt tre pakker for å ha forskjellige steder. Hva skal man med tre pakker?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lurven

Jodtabletter er jo mest aktuelt for barn under 18 år.

Voksne over 40 trenger det ikke i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tak i en boks med jod tabletter. Tenkte å gi et par til datteren min som studerer i annen by. Hvor lenge var en boks som er åpen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Forundret.. skrev (1 minutt siden):

Jod eller jodix? 

Jodix. Har ikke åpnet esken en gang. Så vet egentlig ikke om det er en boks eller enkeltpakkede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Regner med at holdbarheten forringes om den åpnes.

Men kan hun ikke kjøpe en boks selv der hvor hun er? At du betaler hvis det skulle være nødvendig. 

Hvor gammel er du? Du vet at er du over 40 så trenger du dem ikke. Hvis du ikke er ammende eller gravid da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (2 minutter siden):

Ok.

Regner med at holdbarheten forringes om den åpnes.

Men kan hun ikke kjøpe en boks selv der hvor hun er? At du betaler hvis det skulle være nødvendig. 

Hvor gammel er du? Du vet at er du over 40 så trenger du dem ikke. Hvis du ikke er ammende eller gravid da..

Jeg er over 40, men har unge barn i to ulike husholdninger. Så har kjøpt en boks med ti som jeg tenkte å dele. 

Men kanskje hun bør bare prøve å kjøpe der hun er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sonush skrev (2 minutter siden):

Jeg er over 40, men har unge barn i to ulike husholdninger. Så har kjøpt en boks med ti som jeg tenkte å dele. 

Men kanskje hun bør bare prøve å kjøpe der hun er. 

Ok. 

Det står kanskje noe om holdbarhet på boksen. De varer nok i noen år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...