AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #781 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://www.nrk.no/vestland/millioner-av-jod-tabletter-pa-vei-ut-i-tomme-hyller-_-ber-folk-unnga-hamstring-1.15873362 Nå blir det nok til alle, så ingen grunn til bekymring og hamstring. Anonymkode: 2b84a...384 Tenkte jeg å. Ingen antydning til at vi er tomme i Norge. Anonymkode: 1df1a...853 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 1. mars 2022 #782 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Men hvorfor? 10 tabletter er nok til en familie på fem. Personer over 40 har ingen påvisbar effekt. Hva skal du hamstre for? Anonymkode: 5c34a...889 Vitus apotek har begrensninger på hvor mange pakker en kan få kjøpt. Forhåpentligvis følger flere apotek etter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #783 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tull. Man får tak i det man vil ha, om man bare er kreativ. Mannen min kjøper, mine voksne barn kjøper, og så kjøper vi det vi får tak i når vi er på apotekene her i byen. Anonymkode: eb8c3...275 Noen innlegg på kvinneguiden gjør bare vondt å lese. Anonymkode: c28d2...ebc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #784 Del Skrevet 1. mars 2022 Var i en småby og spurte der mens jeg var innom sykehuset, for der hadde apoteket på lager men ble nekta å kjøpe og ble fortalt at de var tomme. På nettsiden hadde akkurat set apoteket over 10 pakker. Er førti men har unger. Er litt sykt at apotekpersonale også velger å nekte folk å kjøpe én pakke… Anonymkode: 1aba8...cdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #785 Del Skrevet 1. mars 2022 Regner med det vil være mulig å hente ut hos kommunen ved en katastrofe så ro ned hamstringen. Og en påminnelse til kyniske drittsekker som hamstrer for profitt; det er ulovlig å selge legemidler på finn.no. Har en 10 pakning jeg skal dele med ei venninne, min gravide søster. Regner med nevøen min får fra skolen (går på barneskolen) men har nok til han også. Hadde det vært mindre pakninger så hadde jeg kjøpt 2 tabletter. Er under 40 år btw, så er ikke hysterisk middelaldrene kjerring for å si det sånn. Er i målgruppen. Dersom man ikke får tak i på apotek så tviler jeg sterkt på at man bare får styrke med og "synd for deg men du skulle ha vært tidligere ute". Du får nok hentet ut fra kommunen. Anonymkode: 3a292...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #786 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg håper det er jod-tabletter fra nycoplus dere hamstrer. Så kan du sitte der med 600 tabletter (som er det som kreves for å få samme nytten som én jodix) og velge hvem av dere voksne som skal få den ære å få skjoldbruskkjertelen blokka 😅👍 Anonymkode: fd562...7fb Var det ikke noen som regnet ut at jodinnholdet i 6000 - sekstusen- Nycoplus- jod-tabletter tilsvarer jodinnholdet i 1 stk Jodix? Anonymkode: 00ae3...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #787 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var i en småby og spurte der mens jeg var innom sykehuset, for der hadde apoteket på lager men ble nekta å kjøpe og ble fortalt at de var tomme. På nettsiden hadde akkurat set apoteket over 10 pakker. Er førti men har unger. Er litt sykt at apotekpersonale også velger å nekte folk å kjøpe én pakke… Anonymkode: 1aba8...cdd Lagerbeholdning på nett er ikke sanntidsoppdatert, ikke hos de med fysisk butikk. To ganger så har jeg kjøpt og betalt med klikk og hent, hører ingenting og ringer inn og får da beskjed om at de er utsolgt og har vært det hele dagen. Har også kjørt til apotek etter å ha sjekket på nett først, for så å gå tomhendt ut. Har vist dem hva som står på nettbutikken, der står det jo at de har på lager på det apoteket, men nei de er tomme. Så du kan ikke stole på det, det er ikke oppdatert på sekundet. Anonymkode: 3a292...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #788 Del Skrevet 1. mars 2022 41 minutter siden, AnonymBruker said: Apotera har, bestilte derfra i går, og fikk levert på døra på kvelden, gratis frakt t.o.m. Anonymkode: d8a0e...41a Jeg bestilte også i går men ikke fått noen bekreftelse på at det er sendt enda Anonymkode: 4e567...98f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perleblomst Skrevet 1. mars 2022 #789 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tull. Man får tak i det man vil ha, om man bare er kreativ. Mannen min kjøper, mine voksne barn kjøper, og så kjøper vi det vi får tak i når vi er på apotekene her i byen. Anonymkode: eb8c3...275 Det er jo jævlig egoistisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #790 Del Skrevet 1. mars 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Var det ikke noen som regnet ut at jodinnholdet i 6000 - sekstusen- Nycoplus- jod-tabletter tilsvarer jodinnholdet i 1 stk Jodix? Anonymkode: 00ae3...27b Ah, jo det var det kanskje 😅 jaja! Uansett, håper det var Nycoplus jod 😆 Anonymkode: fd562...7fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #791 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Var det ikke noen som regnet ut at jodinnholdet i 6000 - sekstusen- Nycoplus- jod-tabletter tilsvarer jodinnholdet i 1 stk Jodix? Anonymkode: 00ae3...27b Nycoplus Jod 225 µg (1 stk tablett inneholder da 0,225 mg Jod?) https://www.farmasiet.no/catalog/kosttilskudd-og-ernaering/vitaminer-og-mineraler/nycoplus-jod-tab-225mcg-1001,5005581 Jodix 130 mg tabletter. https://www.farmasiet.no/catalog/kosttilskudd-og-ernaering/vitaminer-og-mineraler/jodix-tab-130mg-101,5007725 100 stk Nycoplus jod blir tilsammen 22,5 mg jod? Regnestykket med 6000 må kanskje ha vært feil? Anonymkode: 00ae3...27b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #792 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Lagerbeholdning på nett er ikke sanntidsoppdatert, ikke hos de med fysisk butikk. To ganger så har jeg kjøpt og betalt med klikk og hent, hører ingenting og ringer inn og får da beskjed om at de er utsolgt og har vært det hele dagen. Har også kjørt til apotek etter å ha sjekket på nett først, for så å gå tomhendt ut. Har vist dem hva som står på nettbutikken, der står det jo at de har på lager på det apoteket, men nei de er tomme. Så du kan ikke stole på det, det er ikke oppdatert på sekundet. Anonymkode: 3a292...a5a Jeg meldte meg på varsling hos farmasiet.no i går kveld og i dag har jeg kjøpt og får de på døra på torsdag. Jeg leste på apotek1 at du bare måtte gå fysisk i butikk for å høre om de har og når de får. De har sluttet å oppdatere. Anonymkode: 7d710...673 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #793 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis noen venter.. Anonymkode: 7d710...673 K. 🙄 Anonymkode: 130d6...61c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #794 Del Skrevet 1. mars 2022 54 minutter siden, AnonymBruker said: Nycoplus Jod 225 µg (1 stk tablett inneholder da 0,225 mg Jod?) https://www.farmasiet.no/catalog/kosttilskudd-og-ernaering/vitaminer-og-mineraler/nycoplus-jod-tab-225mcg-1001,5005581 Jodix 130 mg tabletter. https://www.farmasiet.no/catalog/kosttilskudd-og-ernaering/vitaminer-og-mineraler/jodix-tab-130mg-101,5007725 100 stk Nycoplus jod blir tilsammen 22,5 mg jod? Regnestykket med 6000 må kanskje ha vært feil? Anonymkode: 00ae3...27b Ja, 577 tabletter er rett. Men det høres jo kjipt nok ut det, å skulle svelge nesten 600 tabletter 😛 Anonymkode: d0390...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #795 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg meldte meg på varsling hos farmasiet.no i går kveld og i dag har jeg kjøpt og får de på døra på torsdag. Jeg leste på apotek1 at du bare måtte gå fysisk i butikk for å høre om de har og når de får. De har sluttet å oppdatere. Anonymkode: 7d710...673 Bestilt hos farmasiet jeg også, men valgte å få det i butikk. Fått mail om at det er registrert men ikke at det er sendt enda. Vet de ble utsolgt rett etter jeg bestilte. Farmasiet og apotek1 er jo to forskjellige ting, farmasiet er nettbutikk mens apotek1 er begge deler. Derfor jeg poengterte at det er for de med fysisk butikk. Farmasiet er så presist at om du ikke rekker å betale før det blir utsolgt, så får du ikke fullført bestilling. Ifølge jodel. Var flere som skrev at de rakk å legge i handlekurven, men da de skulle betale og fullføre bestilling så fikk de opp beskjed om at det ikke gikk. Anonymkode: 3a292...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #796 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 25.2.2022 den 23.37): Mange har oversett det og tenker at det er noe myndighetene må fikse og dele ut. Anonymkode: 031a0...4e8 Men et er jo sant. Kommuner har eget lager ihvertfall til alle barn i kommunen. Noen har det oppbevart på skoler også. Så det er noe myndighetene fikser faktisk. Du tror vel ikke at myndighetene stoler på at alle har disse tilgjengelig hjemme,selv om det er anbefalt. Anonymkode: e08ca...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #797 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men et er jo sant. Kommuner har eget lager ihvertfall til alle barn i kommunen. Noen har det oppbevart på skoler også. Så det er noe myndighetene fikser faktisk. Du tror vel ikke at myndighetene stoler på at alle har disse tilgjengelig hjemme,selv om det er anbefalt. Anonymkode: e08ca...ebb Ja kommunene har, bhg har, skoler har… men hva hjelper det om det smeller en lørdag og man ikke kan gå ut å hente? Anonymkode: e68c8...7a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #798 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 25.2.2022 den 18.57): Ja. Tipper ca 5 år fra produksjonsdato. Våre går ut på dato i år. Anonymkode: fa0b6...bf4 Fra produksjonsdato 4 år. De fleste som er å få kjøpt nå, over hele landet, går ut i september. Men de kan brukes langt over utløpsdato da dette er testet av Statens strålevern. Anonymkode: e08ca...ebb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #799 Del Skrevet 1. mars 2022 Selvfølgelig, er jo ingen amatør heller. Anonymkode: 1219b...b2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #800 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja kommunene har, bhg har, skoler har… men hva hjelper det om det smeller en lørdag og man ikke kan gå ut å hente? Anonymkode: e68c8...7a4 Ja hvis det smeller så veldig så tror jeg ikke jodtabletter har noe å si fra eller til i det hele tatt. Hvis du forstår hva jeg mener. Anonymkode: e08ca...ebb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå