Gå til innhold

Den store Jodix tråden

hufsa87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Men hvorfor har du ikke gjort som myndighetene har anbefalt for lenge siden og kjøpt inn Jodix til et kriselager da dette har vært en klar anbefalning lenge. Det er lov til å tenke litt frem når man planlegger graviditet, eller blir gravid. Man må ikke vente til behovet blir presserende. 

Anonymkode: 4e342...06c

Den lange krokete pekefingeren din kom ut av skjermen på mobilen min her…

Jeg blir alltid så sjarmert at mennesker som kan strekke fingeren så langt ut og langt oppi ansiktet på andre. 

Anonymkode: 05f09...4d8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det var veldig snilt av deg, men jeg bor ganske langt Nord i landet. Skal fortsette å se etter jod-tabletter til oss :) 

Anonymkode: 4d2ec...11a

Det kommer nok i butikkene igjen nå til uka. Kanskje du kan ringe et apotek og holde av? 

Anonymkode: e68c8...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da har du ikke fulgt med. HAr du fått info om mat og vann har du også fått info om jod

Anonymkode: a4ae7...afe

Jeg har ikke fått info om mat og vann, eller jodix. Jeg har fulgt godt med, bruker mye tid på Internett, sosiale medier og nettaviser, og før Ukraina ble invadert var det ikke snakk om å stocke opp til noe atomkrig - noen plass.

Anonymkode: d996d...9db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.2.2022 den 10.59):

Jeg har ikke fått info om mat og vann, eller jodix. Jeg har fulgt godt med, bruker mye tid på Internett, sosiale medier og nettaviser, og før Ukraina ble invadert var det ikke snakk om å stocke opp til noe atomkrig - noen plass.

Da har du ikke fulgt så godt med som du tror😅

Det er heller ikke atomkrig helsemyndighetene advarer mot. Det er stråling fra div. Kan skje ulykker med atomubåter som kjører langs Norgeskysten, kan bli ulykke med atomdrevet isbrytere osv.   

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Alle har fått tilsendt beredskapslista. At du ikke har lest den blir jo en annen sak.

Anonymkode: 63657...f2f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle har fått tilsendt beredskapslista. At du ikke har lest den blir jo en annen sak.

Alle har ikke fått det nei

Anonymkode: 8ac5a...2ee

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring kommunen. De har et lager. Hva det ble aktuelt så hadde du fått av dem uansett.

Anonymkode: 12c38...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ring kommunen. De har et lager. Hva det ble aktuelt så hadde du fått av dem uansett.

Hvordan da? Man skal jo ikke gå ut, det er liksom litt poenget med at man bør ha Jodix hjemme.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.2.2022 den 11.07):

Hvor skulle jeg ha fått den tilsendt liksom?

AnonymBruker skrev (På 28.2.2022 den 11.01):

Da har du ikke fulgt så godt med som du tror😅

Jo.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan da? Man skal jo ikke gå ut, det er liksom litt poenget med at man bør ha Jodix hjemme.

Er det atomkrig nå altså? Ring kommunen og hør hva planer de har. Det er neppe sånn at en atombombe detter ned i huet på oss helt plutselig.  Jeg tror dere har noen uker på dere😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.2.2022 den 11.20):

Hvor skulle jeg ha fått den tilsendt liksom?

Den ble levert i postkassa til alle husstander i 2018.

AnonymBruker skrev (På 28.2.2022 den 11.20):

Er det atomkrig nå altså? Ring kommunen og hør hva planer de har. Det er neppe sånn at en atombombe detter ned i huet på oss helt plutselig.  Jeg tror dere har noen uker på dere😉

Det har jo ingenting med atomkrig å gjøre, da hjelper det ikke mye med Jodix. Men atomuhell kan skje når som helst og da er det for seint å gå ut.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk bestilt den siste pakka hos Apotera nå, som fikk påfyll i dag. Den blir levert på døra i kveld ☺️

Anonymkode: 8b92f...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det har jo ingenting med atomkrig å gjøre, da hjelper det ikke mye med Jodix. Men atomuhell kan skje når som helst og da er det for seint å gå ut.

Ja, akkurat. Hvis folk virkelig var så redd for det så hadde de fulgt anbefalingene om å ha jodtabletter liggende. Det er generell anbefalinger om beredskap. Og har vært anbefalt i noen år nå.

Og hvor i Norge er det kjernekraftverk i drift? Har gått meg hus forbi i hvertfall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, akkurat. Hvis folk virkelig var så redd for det så hadde de fulgt anbefalingene om å ha jodtabletter liggende. Det er generell anbefalinger om beredskap. Og har vært anbefalt i noen år nå.

Og hvor i Norge er det kjernekraftverk i drift? Har gått meg hus forbi i hvertfall.

Her i Tromsø e det stadig vekk atomubåter innom i hvertfall.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Her i Tromsø e det stadig vekk atomubåter innom i hvertfall.

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg blir overrasket hver gang jeg leser hvor lite folk vet eller orker å sette seg inn i. For så å gå på et forum for å bevise hvor lite de vet. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du umulig ha fulgt med 

AnonymBruker skrev (På 28.2.2022 den 11.32):

Det er ikke kraftverk, men vi har reaktorer her og.

AnonymBruker skrev (På 28.2.2022 den 11.08):

Alle har ikke fått det nei

Anonymkode: 8ac5a...2ee

Jo, om du virkelig mener du ikke har fått den ville jeg vært redd for hva annet du ikke får 

Anonymkode: a4ae7...afe

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.2.2022 den 19.19):

Er så veldig bekymret. Er gravid og jod er anbefalt for gravide og ammede. Men tablettene er ikke ett eneste sted å finne! Det er utsolgt overalt. Både på nett og i fysiske butikker.

Hva skal jeg gjøre? Hilsen redd og fortvilet kommende mor

Anonymkode: d1fce...59b

Hva er det du stresser etter ? Du trenger ikke joe jod. Om det skulle bli noe atomkrig så vil kreft i bukspyttkjertelen være det minste problemet. Det blir ikke noe atomkrig, og du er redd helt unødvendig. Ja det kan skje en ulykke med atomkraftverkene, det kan skje. Men lite sannsynlig det også. Det vil ramme Russerne hardest. Så det du skal gjøre er å nyte dagene, føde barnet ditt og ta vare på det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...