AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #1 Skrevet 28. februar 2022 Har møtt en dame, som er i et forhold, og har vært det held perioden mens vi har truffet hverandre. I all hovesak møtes vi kun for å ha sex, og snakker ikke noe mer enn nødvendig ut over det. Hun har bare vært hos meg på grunn av sexen, og aldri ellers. Jeg har alltid visst at hun er i et forhold, og likevel valgt å ha «elsker» rollen. Men nå i det soste har jeg syntes at dette er litt vanskelig. Fordi jeg er jo bare et annet valg, og vet ikke helt hvordan jeg skal avslutte dette, da jeg har vært med på det like mye. Hennes kjæreste vet ikke noe om oss, og jeg ønsker ikke å fortsette med dette mer. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: dfe77...301
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #2 Skrevet 28. februar 2022 Tja... "Jeg har hatt det fint med deg, men ikke så fint med meg selv i det siste". "Du har vært bra for meg, men jeg må komme meg videre" "Jeg hørte en historie fra barnas perspektiv av utroskap. Jeg klarer ikke å fortsette" "Jeg fryser på ryggen av hvordan du klarer å gå bak ryggen på mann og barn og samtidig ha bekymringsløs sex" "Jeg startet dette, og nå avslutter jeg det". "Nå går vi hvert til vårt. Du er vel ikke helt den rette til å gi meg en moralpreken om forpliktelse uansett...?" Anonymkode: 37a6f...dbb 8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #3 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Har møtt en dame, som er i et forhold, og har vært det held perioden mens vi har truffet hverandre. I all hovesak møtes vi kun for å ha sex, og snakker ikke noe mer enn nødvendig ut over det. Hun har bare vært hos meg på grunn av sexen, og aldri ellers. Jeg har alltid visst at hun er i et forhold, og likevel valgt å ha «elsker» rollen. Men nå i det soste har jeg syntes at dette er litt vanskelig. Fordi jeg er jo bare et annet valg, og vet ikke helt hvordan jeg skal avslutte dette, da jeg har vært med på det like mye. Hennes kjæreste vet ikke noe om oss, og jeg ønsker ikke å fortsette med dette mer. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: dfe77...301 Nå har ikke jeg vært en elskerinne eller hatt en elsker, men... Du er nok ikke bare "et annet valg". Du er faktisk en elsker. Om du selv får mye ut av sexen og syns det er deilig å ha sex med henne, så er jo dette en relasjon som tjener deg også. Og for deg betyr hun "noe", det å være en persons sexpartner er "noe" og ikke bare-bare. Måtte bare påpeke dette for din egen del. Men det er jo faktisk bare å avslutte. Fortell henne at du syns det er vanskelig og at du ikke ønsker å ha mer sex med henne ettersom hun er i et forhold. Kanskje dette kan trigge samvittigheten hennes litt også med tanke på den uvitende kjæresten. Nå går jeg automatisk ut ifra at han har rent mel i posen da, det er det ikke sikkert han har. Kanskje han er like mye utro han også. Uansett så er det jo bare å være ærlig. Anonymkode: 433e1...e75 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #4 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Nå har ikke jeg vært en elskerinne eller hatt en elsker, men... Du er nok ikke bare "et annet valg". Du er faktisk en elsker. Om du selv får mye ut av sexen og syns det er deilig å ha sex med henne, så er jo dette en relasjon som tjener deg også. Og for deg betyr hun "noe", det å være en persons sexpartner er "noe" og ikke bare-bare. Måtte bare påpeke dette for din egen del. Men det er jo faktisk bare å avslutte. Fortell henne at du syns det er vanskelig og at du ikke ønsker å ha mer sex med henne ettersom hun er i et forhold. Kanskje dette kan trigge samvittigheten hennes litt også med tanke på den uvitende kjæresten. Nå går jeg automatisk ut ifra at han har rent mel i posen da, det er det ikke sikkert han har. Kanskje han er like mye utro han også. Uansett så er det jo bare å være ærlig. Anonymkode: 433e1...e75 Nei, jeg er faktisk ikke noe mer enn hennes andre valg. Dersom jeg kan ikke kan møte hennes familie på lik linje med hennes kjæreste, eller gå ut med henne i offentligheten, så vil jeg ikke anse meg selv som noe annet et andre valg. Selv for min egen del. At jeg har deilig sex med henne, betyr ikke noen ting. Fordi det er utallige damer der ute som kan gi meg nøyaktig det samme som henne seksuelt. Det som jeg har likt med henne, er faktisk ikke sex. Det er mer enn som så. Og et forhold er ikke nok om det bare lever på sex. Jeg kan ikke fortsette et slikt forhold, der jeg bare får litt fitte, også ingenting mer ut over det, når jeg kan finne en som vil gi meg mer kjærlighet Anonymkode: dfe77...301 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #5 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, jeg er faktisk ikke noe mer enn hennes andre valg. Dersom jeg kan ikke kan møte hennes familie på lik linje med hennes kjæreste, eller gå ut med henne i offentligheten, så vil jeg ikke anse meg selv som noe annet et andre valg. Selv for min egen del. At jeg har deilig sex med henne, betyr ikke noen ting. Fordi det er utallige damer der ute som kan gi meg nøyaktig det samme som henne seksuelt. Det som jeg har likt med henne, er faktisk ikke sex. Det er mer enn som så. Og et forhold er ikke nok om det bare lever på sex. Jeg kan ikke fortsette et slikt forhold, der jeg bare får litt fitte, også ingenting mer ut over det, når jeg kan finne en som vil gi meg mer kjærlighet Anonymkode: dfe77...301 Du har altså fått følelser for henne. Hvorfor skrev du ikke det med en gang? Da må du selvsagt avslutte. Anonymkode: 433e1...e75 6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #6 Skrevet 28. februar 2022 Så si at du vil ha ordentlig forhold dersom dere skal fortsette med hverandre. Så får hun bestemme seg. Så kanskje hun også får litt hetta over at dette ikke var så lett for henne å styre som hun trodde og blir mer fokusert på hvordan hun kan kutte med deg uten at du skal begynne å brette ut dine følelser i øst og vest. Hvis dere går hvert til dere og du får deg sex en annen plass, så får hun velge om det frister å ta ombord en ny bootycall eller om hun kanskje føler at virkelighetsflukten har utspilt sin rolle. Anonymkode: 37a6f...dbb 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #7 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så si at du vil ha ordentlig forhold dersom dere skal fortsette med hverandre. Så får hun bestemme seg. Så kanskje hun også får litt hetta over at dette ikke var så lett for henne å styre som hun trodde og blir mer fokusert på hvordan hun kan kutte med deg uten at du skal begynne å brette ut dine følelser i øst og vest. Hvis dere går hvert til dere og du får deg sex en annen plass, så får hun velge om det frister å ta ombord en ny bootycall eller om hun kanskje føler at virkelighetsflukten har utspilt sin rolle. Anonymkode: 37a6f...dbb Nei, fordi at hvis en slik dame er utro mot sin kjæreste, så vil hun garantert være det mot meg også. Kuttet akkurat kontakten med henne, og sa fint i fra. Nå er jeg ikke interessert mer. Anonymkode: dfe77...301 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #8 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, fordi at hvis en slik dame er utro mot sin kjæreste, så vil hun garantert være det mot meg også. Kuttet akkurat kontakten med henne, og sa fint i fra. Nå er jeg ikke interessert mer. Anonymkode: dfe77...301 En merkelig holdning og en fordom jeg tror ekstremt mange kan motbevise. Det er ikke slik at når et menneske gjør en stor feil, så er man dømt til å gjøre samme feilen igjen og igjen. Noen ting er faktisk engangshendelser i ens liv, og noen ganger må man gjøre noe uetisk/umoralsk/uriktig for å innse at det faktisk ikke er innafor. Andre ganger går man gjennom perioder i livet hvor man ikke tenker klart, ikke reflekterer over konsekvensene etc. Så det betyr absolutt ikke at om en kvinne er utro med deg, at hun også vil være det mot deg om dere ble kjærester. Om hun er en person som ikke trives i et monogamt forhold, som har en tendens til å lyve om alt og ingenting, som liker spenningen ved sidesprang og lignende så er det selvsagt en reell sjanse for at hun vil være utro mot deg. Men dette er ikke alltid grunnene til at noen er utro. Syns det er verdt å reflektere rundt dette, jeg. Har selv vært utro, da i en alder av 18 år, som hevn på min daværende kjæreste som også hadde vært utro mot meg. Angret som en hund, trodde jeg skulle dø av dårlig samvittighet. Han ble ikke særlig såret, litt i begynnelsen fordi jeg krenket hans stolthet, men ellers gikk det greit med han (vi snakket mye om det). Dette er nå rundt 10 år siden, jeg har vært i flere forhold etter det og aldri vært utro igjen. Men på grunn av en enkelt hendelse for flere år siden, så er man plutselig dømt til å "være utro for alltid"? Det er ikke slik verdenen, livet, kjærlighet, sex og hele den pakka der, fungerer. Vi mennesker er ikke så håpløse at vi gjør den samme feilen igjen og igjen. Men bra for deg at du kuttet kontakten. Du får passe på å holde deg unna opptatte kvinner i fremtiden, er nok av single der ute. Anonymkode: 433e1...e75 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #9 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): En merkelig holdning og en fordom jeg tror ekstremt mange kan motbevise. Det er ikke slik at når et menneske gjør en stor feil, så er man dømt til å gjøre samme feilen igjen og igjen. Utfra fremstillingen i HI, er det ikke snakk om et enkeltstående feiltrinn i fylla, men om et varig, bevisst og systematisk svik - utroskap gjentatt igjen og igjen over tid. Det er dessverre stor sannsynlighet for at dette har sammenheng med en karakterbrist eller personlighetsdefekt. Anonymkode: 1792f...338 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #10 Skrevet 28. februar 2022 Det er verken synd på deg eller henne. Det er synd på mannen hennes. Anonymkode: 1625b...eb0 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #11 Skrevet 1. mars 2022 Viss du har fått følelser må du kutte henne ut, eller om det er gjensidig må hun velge mann. Ikke la det gå for langt! Sorgen kommer uansett… Anonymkode: 6c6c2...b42
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #12 Skrevet 1. mars 2022 Jeg fikk beskjed om at det var lurt å avbryte, siden elsker situasjonen stengte døra for kjærligheten. Dvs vi begge var single men vi ville ikke ha hverandre. Og begge visste jo at på et tidspunkt måtte det ta slutt. Så 0 problem Anonymkode: fe241...b8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå