AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #1 Skrevet 28. februar 2022 kjenner mange som er i forhold, sett mange som kom i forhold gjennom oppveksten over alt, må si at det er nesten ekslusivt kvinnene/jentene som tar første steget, kanskje ikke direkte for å viste ansikt men ikke langt ifra, all det det med hinting og gjøre seg tilgjengelig osv. er det ikke sånn dere opplever det selv? Anonymkode: 88b74...715
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #2 Skrevet 28. februar 2022 Du sier det på en måte selv. Hva er egentlig det første steget? Å bare passivt gjøre seg tilgjengelig, koster liksom ingenting. Før eller siden må noen ta et initiativ som innebærer fare for å bli avvist, og alt før der, er egentlig bare uskyldig sondering. Anonymkode: 453a2...b3f
anonymbruker2312 Skrevet 28. februar 2022 #3 Skrevet 28. februar 2022 Jeg er helt enig med deg, har stadig hørt flere jenter som sier at de har tatt første steget, som senere har endt opp i et forhold med vedkommende. Flere av mine venninner/kollegaer har gjort det samme. Veldig vanlig den dag i dag at jenter "venter" på det første steget, og at det nærmest er en selvfølge at gutten skal ta kontakten først. Og de fleste er faktisk sånn, at de venter på det første steget. Men som sagt, veldig mange jenter tar første steget og bryr seg faktisk ikke så mye om det, de tar det ikke så alvorlig. Jeg tror alt handler om å ha en viss grense, og å gjøre det med selvtillit. Hvis man tar første steget og i tillegg er alt for pågående, så kan dette snu fort med at hans interesse faller drastisk ned. Jeg tror det er lurt å holde en viss stabil form for kommunikasjon i starten, det er jo ikke galt å skrive først eller ta det først steget. Det er alltid fint å se at noen er interessert i oss, det synes også gutter ☺️ Hvis man virkelig har jobbet med sin egen selvrespekt og selvtillit, så er det så mye lettere å bare gi faen. Gi faen i hva vedkommende tenker og føler, hvordan vedkommende dømmer deg. Da er alt så mye lettere i livet. Selvfølgelig så skal man ikke overdrive, men å ta kontakten først er ikke feil det. En annen ting som spiller mye inn er også hvem man gjør det mot. Alle er forskjellige, noen gutter liker faktisk ikke at jenter tar kontakten først, de liker å jobbe for det de vil ha. Så man må bare prøve seg frem, taper aldri på det. Viktig å også kunne jobbe med sin frykt for avvisning, da veldig mange velger å ikke ta første steget fordi de er redde for å bli avvist. Dette går igjen inn på selvtillit - man føler man blir "tråkket" på og får dårligere selvfølelse. Konklusjonen er da at man alltid bør være seg selv, ikke ta alt så blodig alvorlig og bare gi faen rett og slett. Vi alle skal vel dø en dag.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #4 Skrevet 28. februar 2022 Jeg tok i alle fall det første steget med min mann. Hvis ikke tror jeg kanskje ikke vi hadde blitt sammen. Han er litt forsiktig av seg og var redd for å gjøre kvinner ukomfortable hvis han la an på dem. Anonymkode: ea17a...27a
sicario Skrevet 28. februar 2022 #5 Skrevet 28. februar 2022 Stemmer godt med meg og mange av mine venner i forhold. Kvinnen som tok initiativ.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #6 Skrevet 28. februar 2022 Nja, hva er egentlig "det første steget" og hva er "å gjøre seg tilgjengelig"? Jeg spurte en mann jeg likte om jeg kunne få komme på besøk. Spurte om jeg kunne ligge over siden der var så sent. La meg halvnaken inntil ham i senga. Men han kysset meg først. Hvem tok det første steget? Anonymkode: 5e9d7...945
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #7 Skrevet 28. februar 2022 De gangene jeg har vært interessert i en mann, og følt at det var gjensidig, så har jeg tatt det første steget. Orker ikke spill, leke "hard to get", måtte gjette meg til hva den andre tenker og mener, eller vente på at mannen skal få ut finger`n. Det har blitt forhold av det hver gang. Anonymkode: 6fe46...fde 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #8 Skrevet 28. februar 2022 Ikke alltid det fungerer å bare gjøre seg tilgjengelig. Kommer ann på hvilken type mannen er. Her måtte jeg slå kloa med nebb og klør. Det hadde aldri skjedd noe hvis ikke. Var rimelig sikker han var interessert da. Anonymkode: 95762...554
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #9 Skrevet 28. februar 2022 Menn takler ikke at kvinner tar det første steget. Da blir de som den aller største prinsessen på erten EVER. flykter som en eller annen baby. Ser for meg at de oppfører seg slik når de flykter: Anonymkode: 45d0a...d7b
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #10 Skrevet 28. februar 2022 Selvfølgelig. Vil man ha en bra mann må man velge han selv. De damene som "lar seg bli valgt" ender jo opp med bunnslammet. Anonymkode: 6bcff...aed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå