AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #1 Skrevet 28. februar 2022 Noe med at de er parfymert om jeg ikke tar feil, men - er dèt skadelig da? Jeg unngikk de som pesten med nr 1 fordi jeg hadde hørt de var fyfy og ga utslett i hytt og gevær. Nå med nr 2 fikk jeg noen i en babypakke og testet de litt, gikk tilbake til Libero Touch og Anglamark. Så ble jeg drit lei av bæsjlekkasjer, så jeg kjøpte tre nye typer for test - blandt annet Pampers. Har ikke vært èn lekkasje, babyen ser ut til å like de helt fint og de er jo kjempemyke! Mykere enn Libero og Anglamark til sammen! Anonymkode: 938d2...d5c
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #2 Skrevet 28. februar 2022 Ja, det er så gale at de er parfymert. Babyer skal ikke ha parfymerte produkter. Det kan føre til at de utvikler allergi. Pampers er omtrent eneste merket som ikke er anbefalt av astma- og allergiforbundet. Helt fullstendig uaktuelt å bruke det med ungene våre. Anonymkode: 3e6c8...0d1 9 2
Kaneel Skrevet 28. februar 2022 #3 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Noe med at de er parfymert om jeg ikke tar feil, men - er dèt skadelig da? Jeg unngikk de som pesten med nr 1 fordi jeg hadde hørt de var fyfy og ga utslett i hytt og gevær. Nå med nr 2 fikk jeg noen i en babypakke og testet de litt, gikk tilbake til Libero Touch og Anglamark. Så ble jeg drit lei av bæsjlekkasjer, så jeg kjøpte tre nye typer for test - blandt annet Pampers. Har ikke vært èn lekkasje, babyen ser ut til å like de helt fint og de er jo kjempemyke! Mykere enn Libero og Anglamark til sammen! Anonymkode: 938d2...d5c Ulike bleie typer passer ulike barn er min erfaring.. pampers var det eneste som holdt for en av mine, lita og spinkel, mens de mer kraftige ikke kunne bruke pampers 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #4 Skrevet 28. februar 2022 Jeg har tre barn, ingen av de tålte pampers, fikk masse utslett. Anonymkode: 90782...780
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #5 Skrevet 28. februar 2022 Parfyme kan gi utslett og utløse allergi, så jeg unngikk parfyme på barnet. Man vet ikke om barnet er sensitivt for det før det er for sent, så jeg tar ikke sjansen når de er små og ekstra følsomme. Dessuten lukter babyer godt i seg selv, de trenger ikke parfyme. Bleien lukter bare vondt når den må skiftes, og da er det greit å kunne kjenne lukta. Anonymkode: b1141...4db 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #6 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja, det er så gale at de er parfymert. Babyer skal ikke ha parfymerte produkter. Det kan føre til at de utvikler allergi. Pampers er omtrent eneste merket som ikke er anbefalt av astma- og allergiforbundet. Helt fullstendig uaktuelt å bruke det med ungene våre. Anonymkode: 3e6c8...0d1 Det stemmer vel ikke helt? Det er kun Libero og Lillego som er anbefalt, i følge hjemmesiden deres. Ikke at det er et kvalitetsstempel uansett, i følge denne artikkelen fra da Pampers var anbefalt i følge Astma og allergiforbundet. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Parfyme kan gi utslett og utløse allergi, så jeg unngikk parfyme på barnet. Man vet ikke om barnet er sensitivt for det før det er for sent, så jeg tar ikke sjansen når de er små og ekstra følsomme. Dessuten lukter babyer godt i seg selv, de trenger ikke parfyme. Bleien lukter bare vondt når den må skiftes, og da er det greit å kunne kjenne lukta. Anonymkode: b1141...4db Med parfyme mener jeg at de er tilsatt noe lotion elns med parfyme i seg, det dufter ikke ekstremt av parfyme sol gir babyen en egen duft, slik vi gjør når vi sprayer oss med parfymeflaska. Bleiene tilfører ikke noen duft til babyene. Og jeg forstår at babyer ikke skal utsettes for mye parfyme og duft, men at det kan utløse allergi er vel ikke akkurat vitenskapelig bekreftet skikkelig? At man personlig sliter med parfymelukt og dermed ikke vil utsette egne barn for det kan jeg forstå, men hvorfor svartmale et helt bleiemerke og brukerne av den grunn? Anonymkode: 938d2...d5c 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #7 Skrevet 28. februar 2022 https://www.naaf.no/AllergivitenSite/Miljohemming/La-barn-utsettes-minst-mulig-for-parfyme/ "Vi vet ikke om noe tilfelle der parfymeeksponering har startet (initiert) hyperreaktivitet i luftveiene og astma, eller initiert kjemisk miljøintoleranse. Vitenskapelig dokumentasjon for dette mangler og vil være nesten umulig å få til." Anonymkode: 938d2...d5c
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #8 Skrevet 28. februar 2022 Og utslett generelt kan man få av engangsbleier av alle slag, man bør egentlig gå for tøybleier for å være mest mulig safe mot utslett. De puster i hvertfall noe. Anonymkode: 938d2...d5c
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #9 Skrevet 28. februar 2022 Huden til små babyer er ekstremt sensitive. De er jo helt nye! Så da tåler de ikke noe særlig irritanter på huden. Man bruker feks ikke såpe eller kremer på babyer. Bleier med tilsatt parfyme vil irritere huden selv om det ikke fører til allergi. Og det siste man vil ha er en baby med hudproblemer. Det er vondt, ubehagelig og da gråter de. Anonymkode: 6307a...281
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #10 Skrevet 28. februar 2022 Jeg visste ikke at Pampers hadde dårlig rykte før nå, men det er de eneste bleiene vi har prøvd som har sittet fast i rumpa på barnet, så det ble fort slutt på Pampers her. Anonymkode: 5344f...e9d
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #11 Skrevet 28. februar 2022 Jeg må innrømme at jeg har brukt pampers på både et og to barn. De har vokst opp til å bli sunne mennesker uten en eneste allergi. Det er mulig, og sannsynlig, at jeg tar feil her, men de foreldrene rundt meg som har barn med flere allergier, er også de som har vært veldig påpasselig med å ikke utsette barna for alt mulig rart som "kan være farlig"... En anekdote, selvsagt, men likevel noe å tenke over da jeg ser det er et gjentagende mønster. Anonymkode: 036f9...c43 1
Solstikk Skrevet 28. februar 2022 #12 Skrevet 28. februar 2022 Pampers har jeg ikke noe godt å si om. Styr unna.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #13 Skrevet 28. februar 2022 Min fikk utslett etter én bleie pampers. Prøvde to ganger (andre bleien i ptøvepakke) noen uker etter og samme greien da. Tok den av tidligere andre gang, så ble ikke så ille som første. Heller lekkasje enn utslett/allergi! Anonymkode: 97c64...598 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #14 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Huden til små babyer er ekstremt sensitive. De er jo helt nye! Så da tåler de ikke noe særlig irritanter på huden. Man bruker feks ikke såpe eller kremer på babyer. Bleier med tilsatt parfyme vil irritere huden selv om det ikke fører til allergi. Og det siste man vil ha er en baby med hudproblemer. Det er vondt, ubehagelig og da gråter de. Anonymkode: 6307a...281 Dette er jo ikke riktig i det hele tatt, kanskje noen reagerer, men du skriver som om det gjelder alle og en hver baby. At parfyme kan irritere stemmer, at det gjør det i ethvert tilfelle er jo fullstendig feil. Åpenbart. Anonymkode: 938d2...d5c 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #15 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Min fikk utslett etter én bleie pampers. Prøvde to ganger (andre bleien i ptøvepakke) noen uker etter og samme greien da. Tok den av tidligere andre gang, så ble ikke så ille som første. Heller lekkasje enn utslett/allergi! Anonymkode: 97c64...598 Selvsagt lekkasje enn utslett, men om barnet ikke reagerer på denne bleien, hvorfor styre unna da? Anonymkode: 938d2...d5c
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #16 Skrevet 28. februar 2022 Solstikk skrev (1 time siden): Pampers har jeg ikke noe godt å si om. Styr unna. Og du hadde så mange gode argumenter å komme med at jeg må jo bare følge rådet ditt. Anonymkode: 938d2...d5c 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #17 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg må innrømme at jeg har brukt pampers på både et og to barn. De har vokst opp til å bli sunne mennesker uten en eneste allergi. Det er mulig, og sannsynlig, at jeg tar feil her, men de foreldrene rundt meg som har barn med flere allergier, er også de som har vært veldig påpasselig med å ikke utsette barna for alt mulig rart som "kan være farlig"... En anekdote, selvsagt, men likevel noe å tenke over da jeg ser det er et gjentagende mønster. Anonymkode: 036f9...c43 Det blir bare en anekdote, men første barnet - som jeg nektet å en gang prøve Pampers på grunnet det dårlige ryktet jeg stolte blindt på,- fikk eksem/utslett ala atopisk eksem fra rundt 8 mnd. Hun ble diagnosert med cøliaki ved 2 års alder og har etter begynt på glutenfri diett ikke fått utslett igjen. Det er mye som kan gi utslett og eksem, mao. Anonymkode: 938d2...d5c
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #18 Skrevet 28. februar 2022 Samma det vel, bleier er bleier. Anonymkode: 807df...ea2
Rosatoast Skrevet 28. februar 2022 #19 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det stemmer vel ikke helt? Det er kun Libero og Lillego som er anbefalt, i følge hjemmesiden deres. Ikke at det er et kvalitetsstempel uansett, i følge denne artikkelen fra da Pampers var anbefalt i følge Astma og allergiforbundet. Med parfyme mener jeg at de er tilsatt noe lotion elns med parfyme i seg, det dufter ikke ekstremt av parfyme sol gir babyen en egen duft, slik vi gjør når vi sprayer oss med parfymeflaska. Bleiene tilfører ikke noen duft til babyene. Og jeg forstår at babyer ikke skal utsettes for mye parfyme og duft, men at det kan utløse allergi er vel ikke akkurat vitenskapelig bekreftet skikkelig? At man personlig sliter med parfymelukt og dermed ikke vil utsette egne barn for det kan jeg forstå, men hvorfor svartmale et helt bleiemerke og brukerne av den grunn? Anonymkode: 938d2...d5c At det kan utløse allergier er bekreftet, ja. Dette er noe alle vet, til og med jeg som ikke har barn selv enda. Baby skal ALDRI ha på seg parfyme. 1 1
Solstikk Skrevet 28. februar 2022 #20 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og du hadde så mange gode argumenter å komme med at jeg må jo bare følge rådet ditt. Anonymkode: 938d2...d5c Følte vel at mye allerede var blitt nevnt over. Men om jeg skal si noe så fikk datteren min skikkelig allergisk reaksjon av de bleiene. Ble et par ganger tatt på henne feil bleie i barnehagen, resultatet ble mer aggressivt og akutt bare bleien var på i kort tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå