Gjest gjest123 Skrevet 27. oktober 2005 #1 Skrevet 27. oktober 2005 vil gjerne ha tips til selvlaga julekort; alle tekinkker må has inn med teskje siden jeg er fersk
Gjest vimse Skrevet 27. oktober 2005 #2 Skrevet 27. oktober 2005 Hei! Jeg har selv begynt med julekortene, og det er riktig så kos I år lager jeg doble kort, hvor jeg tegner juleting på fremsiden, klipper rundt dette, streker med sort penn, fargelegger med fargeblyanter, tegner en bakgrunn på innsiden(som jo kommer frem fordi jeg har ¨klippet ut¨ tegningen, og skriver på baksiden av kortet. Har kjøpt litt tynn kartong til kortene, og den er fin å tegne på. Ganske fine blir de også, hvis jeg må si det selv Blir spennende å høre hva andre gjør!!!
Arkana Skrevet 27. oktober 2005 #3 Skrevet 27. oktober 2005 Du kan jo prøve f.eks. Karen-Marieklipp. Du kan få pakker med alt du trenger til 10 julekort på Panduro Hobby (eller hvis du har lyst kan du plukke alt du vil ha selv). Jeg synes det ser både koselig ut å drive med, og fint å få. Og perfekt for en nybegynner.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2005 #4 Skrevet 27. oktober 2005 I år skal jeg lage julekkort med blant annet perler på - inspirert av en hobbybok jeg har hjemme. Tegn opp omrisset av et juletre på forsiden av et dobbelt kort. Sy med gulltråd rundt omrisset og legg inn perler av og til. Andre tips: Klipp ut nisser og andre julemotiver fra julepapir og juleservietter og lim på kortene. Noen tips finner du her: www.kreativ-hobby.net Klikk på julekort under galleri.
Gjest gjest123 Skrevet 27. oktober 2005 #5 Skrevet 27. oktober 2005 er de ok å bestille fra eller, pris messig og leveringsmessig?
Gjest gjest123 Skrevet 27. oktober 2005 #6 Skrevet 27. oktober 2005 får ikke logget inn og bestilt jeg
tommeline Skrevet 28. oktober 2005 #7 Skrevet 28. oktober 2005 Veldig enkle kort som jeg laget i fjor: Kjøp inn kartong til kortene og glansbilder av engler eller andre julemotiver. Så er det bare å lime glansbildene på kortene og skrive god jul på. Pynter gjerne med noen klistrestjerner i tillegg. Litt mer jobb: Lag doble julekort av kartong. På framsiden klipper du ut en sirkel sånn midt i. Bruk minst to typer (farger) silkepapir. Den ene (eller flere) klipper du ut sånn som unger klipper "snøkrystaller" til å henge i vinduene (altså brett et par ganger og klipp "hull"). Silkepapirlappen med hull i limes først på sånn at det kommer fram i hullet, og så limes en hel silkepapirlapp på bak. Vet ikke om dette ble forståelig...
Gjest vimse Skrevet 28. oktober 2005 #8 Skrevet 28. oktober 2005 Veldig enkle kort som jeg laget i fjor: Kjøp inn kartong til kortene og glansbilder av engler eller andre julemotiver. Så er det bare å lime glansbildene på kortene og skrive god jul på. Pynter gjerne med noen klistrestjerner i tillegg. Litt mer jobb: Lag doble julekort av kartong. På framsiden klipper du ut en sirkel sånn midt i. Bruk minst to typer (farger) silkepapir. Den ene (eller flere) klipper du ut sånn som unger klipper "snøkrystaller" til å henge i vinduene (altså brett et par ganger og klipp "hull"). Silkepapirlappen med hull i limes først på sånn at det kommer fram i hullet, og så limes en hel silkepapirlapp på bak. Vet ikke om dette ble forståelig... ← Åååå, de hørtes så lekre ut! Den ideen skal jeg ta med meg til neste år jah
Gjest Gjesta Skrevet 29. oktober 2005 #9 Skrevet 29. oktober 2005 De pakkene som inneholder det du trenger til å lage kort (på bokhandelen), er innmari kjekke
Gjest Leola Skrevet 29. oktober 2005 #10 Skrevet 29. oktober 2005 Jeg var nettopp på kurs hvor jeg lærte og lage julekort. Kjempekjekt - utrolig inspirerende. Vi lærte masse teknikker, sjablonger, embossing, stempling, bretteteknikker, mm. - så jeg anbefaler deg å ta et kurs hvis det finnes i nærheten av der du bor.
Fia Ferrari Skrevet 29. oktober 2005 #12 Skrevet 29. oktober 2005 Jeg lager julekort i bla. 3D teknikk-dvs klipper og klipper og klipper (det er mye klipping) ut figurer,og monterer på kort med silikon. På den måten "bygger" du opp kortet slik at det oppfattes som tre-dimensjonalt. Det er veldig morsomt,en del klipping først,men kjempe-artig å "montere" kortene,og dekorere med forrskjellige stickers osv. etterpå. Har solgt endel,folk blir veldig imponert(sjøl-skryt!),men de er litt dyre å lage,krever litt utstyr til å begynne med. Se siden lagetkort.no. Anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå