AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #1 Skrevet 28. februar 2022 Vet at småbarn ikke lenger egentlig skal testes, men de fleste gjør vel det likevel med korona i hus. Vil dere si det er inngripende å teste en snart 2-åring 5 av 7 dager på en uke? Barnet har vært sykt, men testene slår ikke ut. Barnet vil såklart ikke, men pinnen føres kun inn i åpningen og ikke langt opp. Anonymkode: 4b541...583
Jadzia Skrevet 28. februar 2022 #2 Skrevet 28. februar 2022 Hvorfor teste så intenst? Kan fint vente et par dager mellom hver test uansett så lenge barnet har symptomer. Jeg synes det er overdrevent å teste en toåring så mye. Det går andre virus rundt og. Ikke bare korona. 7
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #3 Skrevet 28. februar 2022 Vi har sluttet å teste barna. Det er ikke verd det. Anonymkode: 67314...bf5 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #4 Skrevet 28. februar 2022 Vi har ikke holdt på sånn med våre barn (1 og 4). Ettåringen har vi aldri testet. Fire-åringen har vi testet to ganger, i den tiden det var sånt man måtte for å få sende dem i bhg. Vi kommer nok til å teste om han har masse sympbomer, men da er det snakk om teste én gang. De testene er så lite pålitelige som det er, og det blir ikke bedre av å ikke være sikker på om pinnen var inne langt og lenge nok. Så jeg synes det dere holder på med høres litt overdrevet og voldsomt ut. Her vet jeg flere ikke gidder teste i det hele tatt, selv om de har korona i hus. Det er ikke noe vits fra eller til å teste, annet enn for nysgjerrighets skyld, nå. Anonymkode: 56574...bdf
Gjest BethD Skrevet 28. februar 2022 #5 Skrevet 28. februar 2022 Nå har 2/3 korona i hus. 3 åringen er frisk. Jeg testet henne idag for å sjekke. Ingen korona. Men Gud hjelpe meg så hun skrek,og jeg måtte virkelig bruke makt. Dette gjør jeg ikke engang til med mindre jeg må.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #6 Skrevet 28. februar 2022 Hvis jeg først skulle ha testet skulle jeg i det minste ha gjort det skikkelig. Testene er dårlige nok fra før. Hadde aldri testet så mye heller, hva er vitsen? Da hadde jeg heller testet skikkelig en eller to ganger hvis jeg virkelig mente det var nødvendig av en eller annen grunn. Det eneste du oppnår med å ikke teste skikkelig er at du plager barnet unødvendig. Og det går mye annet enn korona også, så selv om barnet er sykt så er det jo ingen garanti for at testen noen gang vil slå ut heller 🤷♀️ Anonymkode: 09a62...c70
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #7 Skrevet 28. februar 2022 Vi har testet treåringen vår fire ganger med pcr og antagelig ti ganger med hurtigtest. Var superstress første par-tre gangene, men deretter har det gått veldig bra fordi vi har vært knallharde på belønning. Alle som tester seg får is uansett! Når alle tester seg får alle is. Når bare han ble testet fikk bare han is. Og så var det en gang bare pappa testa seg og bare pappa fikk is. Da så vi at polletten trilla på plass, og derfra har det vært helt uproblematisk å teste ham. Håper selvsagt at vi slipper unna mer testing, men vi har fortsatt ikke fått det (lurer på om han er immun med tanke på hvor mange ganger det har vært i barnehagen) så det er vel usannsynlig. Han spurte om å få teste seg i forrige uke da, så han var tydeligvis gira på is 😆 Anonymkode: 787c0...fb9
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #8 Skrevet 28. februar 2022 er det i korona i huset, så tester vi . barna bryr seg ikke om det. Anonymkode: 443d0...4e2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #9 Skrevet 28. februar 2022 Grunnen til at jeg ville teste var jo for å bekrefte at også han hadde det, når resten av huset har det. Sånn for å vite til ettertid, om det skulle være noe. Ts Anonymkode: 4b541...583
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #10 Skrevet 28. februar 2022 Vi testet inntil alle hadde hatt det ja, og sikret pcr-test da de enedelig ble positive hjemme. 3,5-åringen ingen stor fan av testingen, men mot sukkertøy etter test har det gått forbi uten traumer tror jeg. Men nå nyter vi å ikke vite hvilke virus de har, før evt vi skal besøke noen i risikogruppe. Da er det fortsatt aktuelt med en pinne i nesa ja. Men utrolig hva litt godis i andre enden gir av motivasjon. Men faktisk, 2-åringene kan være for små selv for slikt, og da ville jeg nok bare testet hvis strengt nødvendig om barnet motsetter seg det. Anonymkode: 58749...537
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #11 Skrevet 28. februar 2022 Herregud- slutt å plage barna! Du oppnår absolutt ingenting med det. Anonymkode: 3de9a...196 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #12 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Herregud- slutt å plage barna! Du oppnår absolutt ingenting med det. Anonymkode: 3de9a...196 mange bryr seg ikke.. Mine kunne ikke bry seg mindre,men enig at man ikke tvinger barna som ikke vil Anonymkode: 443d0...4e2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #13 Skrevet 28. februar 2022 Kan du få ungen til å sutte på pinnen og så bare ta den inn i munnhulen? Anonymkode: 33d67...648
myMa Skrevet 28. februar 2022 #14 Skrevet 28. februar 2022 Hvis barnet motsetter seg det så synes jeg det er inngripende. Her har 2 åringen ingenting imot å ta "neseprøve" som vi kaller det. Hun har sett på når vi voksne gjør det mange ganger. Hun blir selvfølgelig rost opp i skyene når hun gjennomfører så det har nesten blitt litt stas.
Cissacissa Skrevet 28. februar 2022 #15 Skrevet 28. februar 2022 To gode triks for å teste små barn: 1. test mens de sover. Her tok jeg pinnen i nesen på barnet mitt mens h*n sov, og det gikk helt fint, 2. få barnet til å snyte seg i et papir, og rør testpinnen rundt i snørret. Når barnet mitt hadde covid gjorde jeg dette for å teste om metoden virket, og det gjorde den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå