Gå til innhold

Jeg skal lage bomberom i kjelleren, trenger tips.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Den som kommer til å klare seg best, er den som har nettverk. Prepperne er einstøinger som vil bli stående alene.

Istedenfor å lage sitt eget tilfluktsrom, tror jeg det lureste vil være å holde seg orientert om hvilke beredskapsressurser som allerede finnes i lokalmiljøet og knytte kontakter opp mot dette.

Anonymkode: 608fc...fe3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du tenkt til å bygge om kjelleren? Hvis ikke blir det jo ikke ett bomber men et beredskapslager.du må ha langt tykkere betongvegger for at det skal motstå bomber. 

Anonymkode: ce491...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
A-hunter skrev (3 timer siden):

Trygt i forhold til hva da? Radioaktivitet? Bomberegn? Renteøkning?

Var atomkrig jeg tenkte mest på ja. 

Tror huset og stedet jeg bor på er ganske trygt, her jeg bor er neppe første prioritet for bomber. 

Renteøkning overlever jeg også fint, siden jeg knapt har gjeld. 

Anonymkode: 32a73...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.2.2022 den 9.33):

Blir det krig, uansett om det er "vanlig krig" eller atomkrig så føler jeg at jeg må ordne et bomberom i kjelleren til familien for å gi oss en liten sjanse. 

Vi har en relativt stor bod innerst i kjelleren som er uten vindu. Den er under jorden og med mur rundt, det er vårt beste håp hvis vi ikke kommer oss noen andre plasser. Men hva er viktig å tenke på? Og hva er viktigst å ha der, og gjerne kom med tips som er viktig mtp hvis bygget kollapser om hvorden vi best kan komme oss ut, eller få luft hvis noe skjer. 

Har såklart Googlet en del, men ønsker flere tips som jeg kanskje ikke har kommet over. 

Og ikke kall meg hysterisk, det er for sent å gjøre noe hvis det først går galt så jeg vil være føre var. Hvis man ikke får bruk for det nå, så er det jo kjekt å ha. 

Anonymkode: dca30...e27

Er du amerikaner? Har sett og lest en del om gærne amerikanere som bygger huler i villmarka og bunkrer opp med proviant og alt mulig.

Blir huset ditt bomba så hjelper nok ikke denne boden din. Da er dere stuck underet sammenrast hus.

Spar deg denne bekymringen og pengene. Blir huset ditt bombet så er du ferdig uansett. Trøst deg med at det går fort.

Anonymkode: 0bff2...2d4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lagde meg tilfluktsrom da jeg bygde huset. 0,60 cm vegger og 100 cm tak,taket går 100cm utforbi veggen på 2 sider.  Veldig mye armering i veggene  30 kvm stort.  Jeg har det meste jeg trenger der inne. Har tilgang til vann da det er et oppkomme under rommet, så ved eventuell bruk av rommet så gjelder det og fylle kanner med vann.

Anonymkode: 76136...10c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er du amerikaner? Har sett og lest en del om gærne amerikanere som bygger huler i villmarka og bunkrer opp med proviant og alt mulig.

Blir huset ditt bomba så hjelper nok ikke denne boden din. Da er dere stuck underet sammenrast hus.

Spar deg denne bekymringen og pengene. Blir huset ditt bombet så er du ferdig uansett. Trøst deg med at det går fort.

Anonymkode: 0bff2...2d4

Ved siden av tilfluktsrommet har jeg et hemmelig sted i skogen der det er en hytte som er tilbygget inntil fjellet,en må gå seg rett på den for og finne den. Der har vi proviant og utstyr for 1 mnd . 

Anonymkode: 76136...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...