Gå til innhold

Noen som har opplevd at karma slo tilbake på noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg skulle poste temaet, men prøver her. Noen som har erfaringer/historier om mennesker som fikk som fortjent? Jeg har hatt en veldig slem eksmann, som bedro meg på verst tenkelig vis mens jeg satt hjemme med vårt lille barn. Hadde vært godt å høre at folk faktisk fikk som fortjent..

Anonymkode: dcaeb...bf7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såååå mange ganger!! 

Anonymkode: 450cf...36e

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vet ikke helt hvor jeg skulle poste temaet, men prøver her. Noen som har erfaringer/historier om mennesker som fikk som fortjent? Jeg har hatt en veldig slem eksmann, som bedro meg på verst tenkelig vis mens jeg satt hjemme med vårt lille barn. Hadde vært godt å høre at folk faktisk fikk som fortjent..

Åh bra! Noen eksempler?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Såååå mange ganger!! 

Anonymkode: 450cf...36e

Åh bra! Noen eksempler?

Skrevet

Like dumt å tro på karma som å tro på Gud.

Anonymkode: 9d7b3...be7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Like dumt å tro på karma som å tro på Gud.

Alle er forskjellige, la folk tro på hva de vil. Ingen bryr seg om din mening

• Liker 1
Skrevet
anonymbruker2312 skrev (Akkurat nå):

Alle er forskjellige, la folk tro på hva de vil. Ingen bryr seg om din mening

Eh. Dette er et diskusjonsforum. Tåler du ikke å lese andres meninger burde du kanskje finne på noe annet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror veldig på karma, og har opplevd det mange ganger i mitt liv. Altså, folk har fått som fortjent, og jeg også. 

Man må huske på at karma kan komme når som helst, det vil si at man må ha tålmodighet. Det kan komme om en uke, om noen måneder, eller om noen år. Alt ettersom hvilken tid som er best. 

Jeg kan ramse opp noen historier som jeg husker i farten: 

Jeg var sammen med en fyr da jeg var 18 år, min første kjæreste og jeg var stuuup forelsket. Vedkommende begynte å blir mer og mer utilgjengelig, og på vippe til å ikke bry seg lenger. Fant ut senere at han da holdte på med ei han jobbet med, bak min rygg. Etter at jeg slo opp da jeg fant ut det, ble han sammen med henne kort tid etterpå. Jeg var helt knust for å si det mildt. Etter noen måneder fikk han karma hvor hun nye han ble sammen med var utro mot han. 

Ei jeg kjenner har opplevd urettferdighet på jobb, hvor hun ble mye baksnakket av ei annen kollega av henne. Dette gjorde denne kollegaen kun for å sette seg selv i et bedre lys. Senere fikk hun karma, hvor hun nå er i en posisjon at ingen andre liker henne på jobb, og med det har de sagt i fra til sjefen sin. Hun (hun som baksnakket) har nå fått advarsler og er på vippe til å miste jobben. 

Ei annen jeg kjenner har opplevd mye svik fra ei tidligere venninne, hvor hun var helt ufattelig frekk mot henne og respektløs kun fordi hun brydde seg mer om kjæresten sin. Senere endte hun opp med ingen kjæreste og heller ingen venner, helt alene nå.

Det er alt jeg husker nå iallefall. Det lønner seg alltid å være snill, man kommer langt med det. Driver man på med urettferdighet, svik, grov baksnakking, falskhet så vil som oftest karma komme. You get what you give. Så denne personen som har sveket deg vil mest sannsynlig få som fortjent, og det kan være at du aldri får vite det heller. Det kan komme i mange varianter. Du trenger ikke sitte å vente på det, fokuser på deg selv og lev videre. 

Anonymkode: 689ff...f4c

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Eh. Dette er et diskusjonsforum. Tåler du ikke å lese andres meninger burde du kanskje finne på noe annet.

Er en forskjell på å diskutere og nærmest gjøre narr av folk som tror på forskjellige ting:) storkoser meg av å lese andres meninger, derfor jeg er her🥰 

Skrevet

Selvfølgelig ikke.

Damer som overlater sin skjebne i hendene til Gud, Jesus, pappa, andre menn eller karma, går det som regel til H med.

Men jeg har hørt om noen damer som begynte å ta ansvar for sitt eget liv, som det gikk bra med.

Anonymkode: 5222f...2a3

Skrevet

Er man en drittsekk så tenker jeg det er større sjanse for å påkalle noe dritt! For eksempel når han som kjører som et svin og kjører slalåm mellom alle bilene og generelt skaper litt utrygg trafikk for andre bare for å komme fortest frem, ender opp med å bulke bilen.

Jeg kommer egentlig bare på den type småting, er du frekk med betjening eller flyvertinne eller de i kassen, så får du dårlig service når du plutselig trenger noe hjelp fra dem. Sniker du i køen og er ufin med de bak deg, så sier de ikke fra når de ser at du la igjen lommeboka på disken. Selv om verden er urettferdig, så lønner det seg oftere å være snill!

Når det gjelder de som er utro, så har det jo ofte konsekvenser. Noen ganger blir det oppdaget, med det helvetet det kan medføre. Jeg kjenner også noen (tilfeldigvis bare menn) som har gått til elskerinnen og så har ikke det fungert, for det er ikke en normal måte å starte et forhold på og det viser seg når hverdagen kommer.

Men karma er ikke noen naturlov, nei.. det er jo nærmest litt farlig tankegang om man snur på det, det er jo den retorikken rabiate religiøse kan bruke når de sier at en naturkatastrofe kom fordi man er syndere og homofile e.l.

Anonymkode: a978a...425

Gjest Suzanne
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Klart "karma" kan slå tilbake på noen, men du kan ikke stole på "karma".ø Uttrykket passer best i enkelte situasjoner.

F.eks hvis noen snakker usant om deg til andre for å redde seg selv. Hvis bestevennen din stjeler fra deg, og lyver om det. Eller hvis du blir utsatt for trusler, vold e.l. Du må ofte hjelpe "karmaen". Ved å være åpen om situasjonen, spre sannheten strategisk, evt anmelde hvis det er grunnlag for det.

I ditt tilfellet er det annerledes. Det er faren til ditt barn, og barnet er viktigere enn dere. Du må ha kontakt med barnefar av hensyn til både barnet, og loven. Glem hevn. Det går utover barnet.

Det eneste du kan gjøre er å gå videre, holde maska og vise han at du takler situasjonen. Ta tiden til hjelp, og unngå konflikt. Menn har vært utro i alle tider.

Når et barn blir født, er det mange menn som føler litt utenfor det første året. Da er mor i "ammetåka" og har sjelden lyst på sex. Utroskap i denne perioden er ikke uvanlig.

"Det finnes ingen rettferdig i verden".

Skrevet

Hadde en "kjæreste" for mange år siden. Var ikke veldig seriøst, men nok seriøst til att man skulle være eksklusive. Trodde jeg. 2 år etterpå hadde vi en ons på mitt initiativ. Etterpå forteller han att han hadde testet positivt på klamydia like etter det ble slutt. Han ble litt flat i maska da han fikk beskjed om att han skulle bare få testet seg på nytt igjen, fordi det hadde ikke jeg gjort da han ikke hadde sagt noe. 

• Liker 1
Skrevet

En i slekten har stelt i stand mye bråk, splittet familien flere ganger og rett og slett vært på grensen til psykopat. Vedkommende satte ofte folk opp mot hverandre med løgn og manipuleringer. Men karma kom til slutt, nå er vedkommende alene og ingen har noe med personen å gjøre. Til og med barn og ektefelle har gått fra vedkommende. 

Skrevet

Dette med "karma" er blitt ikke-religiøses svar på det som overtroiske kan kalle "skjebnen" eller som en kristen ville kalt "Guds straffedom", og som har noen til felles med muslimers uttrykk "Insha'Allah".

Altså noe som bakfyrer. Man gjør noe galt og så går det en selv ille litt senere.

Å tro på det er fint. Mange erfarer at det er noe i det. Men man kan godt være klar over slektskapet mellom karma og det andre jeg nevnte. Karma stammer selvsagt fra indisk religion.

Anonymkode: 4966d...7c6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...