AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #1 Skrevet 28. februar 2022 Hva gjør dere? Maler kablene? Maler inntil? Skal male et rom hvor ledningene er utenpåliggende. Men klarer ikke bestemme meg for hva jeg gjør med dem.... Pr i dag er ledning og vegg hvite.... Anonymkode: 5fb07...4ce
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #2 Skrevet 28. februar 2022 Maskerer, om fargen ikke er så ulik. Maler ikke over. Er fargen veldig forskjellig kan man løsne ledningene, og feste de etter man er ferdigmalt med nye fester. Anonymkode: fb9c0...6d6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #4 Skrevet 28. februar 2022 Når du maler over endrer du strømføringsevnen til kabelen, kanskje ikke mye, men i noen tilfeller kan det være nok til å kunne gjøre skade. Masker og mal intil, eller få en elektriker til å løsne og legge den på plass igjen. Anonymkode: bc380...7e4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #5 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når du maler over endrer du strømføringsevnen til kabelen, kanskje ikke mye, men i noen tilfeller kan det være nok til å kunne gjøre skade. Masker og mal intil, eller få en elektriker til å løsne og legge den på plass igjen. Anonymkode: bc380...7e4 Det der er tull og tøys. Jeg har malt over nær sagt alle ledninger i huset, og det har aldri vært problemer knyttet til det. Dessuten blir det estetisk finere å ha samme farge på ledningene som på veggen. Jeg har en svært erfaren elektriker i nær familie som jeg har spurt om akkurat dette, og han sier det går helt fint. Anonymkode: b4a47...dd9 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #6 Skrevet 28. februar 2022 Nysgjerrig på hvordan malingen endrer strømføring. Har det med bly å gjøre? Anonymkode: 530bd...555 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #7 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 28.2.2022 den 15.38): Nysgjerrig på hvordan malingen endrer strømføring. Har det med bly å gjøre? Anonymkode: 530bd...555 Bly? Det har med evnen kabelen har til å frigi varme. Anonymkode: bc380...7e4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #8 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 28.2.2022 den 8.10): Det der er tull og tøys. Jeg har malt over nær sagt alle ledninger i huset, og det har aldri vært problemer knyttet til det. Dessuten blir det estetisk finere å ha samme farge på ledningene som på veggen. Jeg har en svært erfaren elektriker i nær familie som jeg har spurt om akkurat dette, og han sier det går helt fint. Anonymkode: b4a47...dd9 Hvordan vet du at det ikke påvirker kablene? Svekking av strømføringsevnen pågår over tid etter det er malt over kabelen, og jeg er en svært erfaren elektriker selv. Anonymkode: bc380...7e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå