Gå til innhold

Hjelp! Pc vil ikke koble seg til wifi, har prøvd alt!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjeeelp! 
Jeg har en Acer Nitro 5, den har fungert helt fint frem til i dag! 
jeg får søren i meg ikke koblet til wifi! Det er ingen endringer i Internettet og jeg får koblet til alt annet som før. 
Men plutselig er wifi-tegnet vekk fra innstillinger.

Jeg mistet den ned fra sofaen i sta, det er første gang noen sinne at den har falt. Det ble ingen synlige skader og den slo seg på umiddelbart. Men jeg sjekket ikke internettet der og da, bare at den slo seg på. Men nå er jo wifi helt vekk!

jeg har avkoblet pc fra absolutt alle enheter, for så å koble det til igjen. Jeg har slått av og på pc. Jeg har restartet.

Men det fungerer f@en ikke. Jeg får opp feilmelding om at Internettledning er frakoblet, men det har jeg aldri brukt tidligere og det er ikke noe feil med ruteren eller ledningene til. 
Jeg vet noen har hatt litt problemer med Windows 11, for wifi ikonet har forsvunnet. Men jeg har ikke rukket å oppdatere til det nyeste enda, så da burde det vel ikke være det? 

Det er jo stor mulighet for at noe i pc kan ha blitt ødelagt i fallet? Eller? 
Er det noen «smartinger» her som kan ha en tanke om hva som feiler pc’n min? 
Den må kanskje til rep? Kan det fikses om noe med internettilkoblingen har blitt ødelagt? 
Eller kan det være noe annet? 
Hjelp!

Hilsen en med lite peiling 😨

Anonymkode: b48e9...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Forsøk med kabel, og se om nettverksforbindelsen virker.

2. Last ned en Live-distro av LInux, og se om wifi-en fungerer; da vet du om det er hardwaren som er skadet, eller om det bare er Windows som har slått seg vrang. Man kan også laste ned Hiren’s BootCD med Windows 10, og kjøre den fra en minnepenn; alternative operativsystemer bør man alltid ha liggende i tilfelle noe slikt skjer, og man må finne ut hvor årsaken til problemet ligger.

3. Alt som er trådløst, kan avlyttes av naboen eller en hacker ute på gaten som kan litt om data. Kabel er mye sikrere.

Anonymkode: bbafa...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

1. Forsøk med kabel, og se om nettverksforbindelsen virker.

2. Last ned en Live-distro av LInux, og se om wifi-en fungerer; da vet du om det er hardwaren som er skadet, eller om det bare er Windows som har slått seg vrang. Man kan også laste ned Hiren’s BootCD med Windows 10, og kjøre den fra en minnepenn; alternative operativsystemer bør man alltid ha liggende i tilfelle noe slikt skjer, og man må finne ut hvor årsaken til problemet ligger.

3. Alt som er trådløst, kan avlyttes av naboen eller en hacker ute på gaten som kan litt om data. Kabel er mye sikrere.

Lol

Anonymkode: f2dfe...1a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Lol

La meg gjette: Du bruker et produkt fra Apple, og tror at alt som er mer komplisert enn å trykke på en knapp er "lol"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

La meg gjette: Du bruker et produkt fra Apple, og tror at alt som er mer komplisert enn å trykke på en knapp er "lol"?

Neida, det var bare litt morsomt hvor mye du overkompliserte. TS snakker om at ikonet for wifi er borte og at hun ikke har oppdatert pcen sin. Man trenger sannsynligvis ikke å boote opp linux for å fikse problemet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

"lol"?

Du bruker også et språk som mange vanlige brukere ikke forstår. Ikke alle er programmerere og ingeniører vettu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her. 
litt avansert forklart, men jeg trodde det å bruke vpn ville gjøre det sikkert nok? 
Skal prøve med kabel før jeg knoter mer. 

Aldri hørt om dette med operativsystemer, det får jeg ta en dypere kikk på. 🙉 

takk for tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet en laptop en gang, og da slitnet faktisk en wifi-ledning som satt i rammen rundt skjermen. Rammen var litt løs fra før, så derfor var det mulig å se hva som skjedde. Laptopen gikk bokstavelig talt opp i røyk da jeg prøvde å sette sammen ledningen igjen, så det var enden på visa. Forsto raskt at det ikke var noe håp for noe mer wifi, i hvert fall 😅 Kan noe sånt ha skjedd hos deg?

Anonymkode: f6904...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en mulighet for at kabel til wifi har løsnet, og ikke får signal. Eller at kretskortet til wifi har løsnet. Finner du wifi-enheten sammen med de andre enhetene i maskinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker

Ts her. Beklager sent svar! 
problemet er det samme som før😭

jeg tror ikke at det er umulig at en kabel eller noe kort kan ha tatt skade. Hittil har jeg bare brukt ledning.

jeg finner ingen wifenhet. Har satt pc tilbake til fabrikkinnstillingene uten å slette enkelte programmer (var en valgmulighet ). 
fortsatt ingen Internett. Finner ingenting når jeg sjekker i Device Manager heller. 
utrolig frustrerende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har denne maskinen mulighet får å slå av wifi / blåtann med funksjon eller fysisk knapp på siden? 

Anonymkode: a65c1...f51

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har løst de rareste problemer med min pc ved å Google meg gul og blå (som regel på engelsk).

Anonymkode: dbc39...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her. 
nei jeg finner ingen fysiske knapper for wifi eller blåtann 🤭

jeg har googlet en del, men finner lite med mitt problem. Første problemet (feilkode 10 i Windows oppdatering) fant jeg svar på, MEN så forsvant denne feilkoden. Og jeg får så bare opp at Ethernet kabelen ikke er koblet i.. 

Jeg forsøkte likevel fremgangsmåten for å fikse feilkode 10, og ingenting skjedde (lov å håpe). 

Jeg kan selvsagt bare bruke kabel, noen tips til en? Har skjønt det er forskjellige typer, men aner ikke hva som er for «vanlige» folk med normalt bruk av nett. Spiller ikke, men bruker litt Photoshop 🤓

enn så lenge så klør jeg meg I hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts her. 
nei jeg finner ingen fysiske knapper for wifi eller blåtann 🤭

jeg har googlet en del, men finner lite med mitt problem. Første problemet (feilkode 10 i Windows oppdatering) fant jeg svar på, MEN så forsvant denne feilkoden. Og jeg får så bare opp at Ethernet kabelen ikke er koblet i.. 

Jeg forsøkte likevel fremgangsmåten for å fikse feilkode 10, og ingenting skjedde (lov å håpe). 

Jeg kan selvsagt bare bruke kabel, noen tips til en? Har skjønt det er forskjellige typer, men aner ikke hva som er for «vanlige» folk med normalt bruk av nett. Spiller ikke, men bruker litt Photoshop 🤓

enn så lenge så klør jeg meg I hodet. 

Du kan kjøpe USB nettverkskort hvis du ikke vil bruke kabel.

https://www.komplett.no/product/821776/datautstyr/nettverk/nettverkskort/tp-link-archer-t2u-nettverkskort

Komplett har også kilometervis med RJ45 nettverkskabel i forskjellige lengder, jeg anbefaler CAT 5a eller CAT6.

Du skal heller ikke se bort ifra at det trådløse nettet på maskinen plutselig begynner å virke igjen med fremtidige oppdateringer.

Anonymkode: bc2d2...167

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...