AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #1 Skrevet 28. februar 2022 Vi er en familie på fire. To barnehagebarn. Jeg vil flytte tilbake til bygde jeg kommer fra. Det er 1,5 timer med tog fra byen vi bor i nå. Mannen vil ikke dette. Jeg er redd for at om vi blir her til barna begynner på skolen er jeg "fanget" i femten år, ut deres skolegang. Jobb er ikke noe problem, men mannen har vennene sine her i byen og er en skikkelig bygutt. Hva tenker dere? Anonymkode: 91a69...751
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #2 Skrevet 28. februar 2022 Dere blir selvsagt pga barna. Anonymkode: f8751...406 10
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #3 Skrevet 28. februar 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dere blir selvsagt pga barna. Anonymkode: f8751...406 Hvorfor er det problematisk å flytte med barna før de begynner på skolen? De ender uansett ikke opp i klasse med noen i barnehagen. Anonymkode: 91a69...751 12
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #4 Skrevet 28. februar 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor er det problematisk å flytte med barna før de begynner på skolen? De ender uansett ikke opp i klasse med noen i barnehagen. Anonymkode: 91a69...751 Det er ikke problematisk i det hele tatt! verre med mannens tilknytning. Hva er grunnen til du vil flytte? Anonymkode: 7efd6...7a6 7 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #5 Skrevet 28. februar 2022 Dette burde dere jo blitt enige om for lenge siden. Om ikke bør dere bli. Hvorfor vil du flytte nå, og hvorfor er ditt ønske viktigere enn mannens? Ville blitt. 15 år går fort, trust me. Persinlig vlle heller latt barn vokse opp i by enn i bygd. Er fra bygd selv Anonymkode: 4d67d...18c 9
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #6 Skrevet 28. februar 2022 Hvorfor føler du at du må flytte? Anonymkode: f186a...758 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #7 Skrevet 28. februar 2022 Ville ikke latt barn vokse opp i en bygd om jeg hadde et alternativ. Mye mer tilbud i byen. Anonymkode: 5aa9b...b14 15 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #8 Skrevet 28. februar 2022 Hva er dine argument for å flytte vs mannens argument for å bli? Er det ei stor bygd? Er også enig i at det er bedre å bo i en by med bedre tilbud på fritidsaktiviteter, kultur, lettere for barna å finne sine venner når det er flere barn i stedet for å bare måtte leke med de få andre på samme alder i bygda. Noen fordeler å vokse opp på bygda og, men ville selv valgt by. Anonymkode: aea30...85a 6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #9 Skrevet 28. februar 2022 Jeg savner naturen der jeg kommer fra, dype skoger osv. Her i byen sitter jeg så mye inne, har hatt to depresjoner og tenker at å ha skogen rundt meg ville hjulpet på det. Anonymkode: 91a69...751 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #10 Skrevet 28. februar 2022 Hvis man ikke blir enige er status quo, altså å bli værende, det riktige. Endringer skal være begges ønsker. Anonymkode: fe013...17f 3
Hippogriff Skrevet 28. februar 2022 #11 Skrevet 28. februar 2022 Det er jo mye å be ham om, så om dette er et krav fra din side håper jeg du nevnte det til ham før han etablerte seg med deg og fikk barn med deg der dere nå bor. Jeg hadde fått sjokk om en mann et stykke uti et etablert forhold plutselig kom med krav om at jeg skulle flytte utpå landsbygda, for det er altså helt uaktuelt. (sier ikke at det er sånn for dere altså) 9
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #12 Skrevet 28. februar 2022 Jeg forstår mannen din godt. Jeg var i hans sted for 2 år siden, og flyttet til min manns hjembygd fordi han ønsket det. Vi bodde fra før i byen. Han stortrives med gamle kompiser, jaktområder og nærhet til familien sin. Jeg har jobbet hardt, prøvd og vært oppfinnsom - men jeg er ensom og ulykkelig her. Som innflytter i en bygd er det ikke enkelt å passe inn og få nye venner. Har fått noen bekjentskaper, men alle har sine rutiner og sine venner, som det er vanskelig å bli en del av. Hadde jeg visst dette da vi flyttet, så hadde jeg nok argumentert mer for å IKKE flytte. Hva med å flytte nærmere ditt hjemsted, men fremdeles i OK avstand til der dere bor nå? Hva med å flytte et annet sted i byen hvor du kan være med ute i skog og mark? Anonymkode: 63198...7fa 11 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #13 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg savner naturen der jeg kommer fra, dype skoger osv. Her i byen sitter jeg så mye inne, har hatt to depresjoner og tenker at å ha skogen rundt meg ville hjulpet på det. Anonymkode: 91a69...751 Nå er det vil ingen norske byer som er langt fra naturen/skogen/fjellet? Har du sett på mulighetene for å bruke nærmiljøet der dere bor nå? Det er jo uansett et aktivt valg, uavhengig av hvor dere bor. Anonymkode: 103ed...cc2 17 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #14 Skrevet 28. februar 2022 For barnas del ville jeg nok ofret meg og blitt i byen. Kommer slev fra en by i utkanten og med våre barn har vi flyttet nærmere hovedstaden for å gi de litt enklere tilgang på muligheter fremover. Uansett hva "vi vil", så er vi begge enige om at det er en fordel. Nå er vi godt etablerte, barna har masse venner i bhg de gleder seg til å gå videre på skolen med, det ville vært veldig kjedelig å flytte nå. Vi tok den praten da vi fikk første faktisk og har ikke ombestemt oss. Mulig du skal tenke over hvorfor du vil flytte og heller se an andre muligheter. Du har ingen glede av deprimert mann og skilsmisse om 3 år heller - om det verste skulle skje. Hans sosiale nettverk har stor betydning for han. Og tror vi damer har mye lettere for å skaffe oss nettverk vi trives i. Så om du ikke har klart det enda, så kanskje heller begynne å gjøre en innsats for det? Om du savner familie, kanskje reise oftere hjem? 1,5t ikke så mye, samme avstand vi har dit jeg kommer fra, det er jo bare å ta en tur innimellom for vår del. Skal forresten sies, vi prøvde å "flytte tilbake" før vi fikk barn. Eldste er født der jeg kommer fra. Og, jeg så foreldrene mine og vennene mine der omtrent akkurat like lite som alltid selv når vi bodde der. Det overrasket meg, Og gjorde det veldig lett å flytte vekk igjen for å være nærmere byen. Og vi ser de nesten mer når vi ikke bor der... så nå vet jeg at den idyllen man kanskje ser i hodet sitt definitivt ikke har noen garanti for å bli oppfylt. Og legg så på en mann revet ut av sitt sosiale nettverk som surmuler og blir deppa... er kanskje det han prøver å si også, at han vet det ikke blir bra for han. Det må man respektere når man har en partner. Anonymkode: 9fdbb...e40 5 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #15 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvorfor er det problematisk å flytte med barna før de begynner på skolen? De ender uansett ikke opp i klasse med noen i barnehagen. Anonymkode: 91a69...751 Umulig å vite om barna vil reagere pø flytting . Hvorfor skal ditt valg om å flytte veie mer enn mannens som ikke vil? Anonymkode: 3edbe...5ba 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #16 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ville ikke latt barn vokse opp i en bygd om jeg hadde et alternativ. Mye mer tilbud i byen. Anonymkode: 5aa9b...b14 🙄 Anonymkode: 3edbe...5ba 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #17 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva er dine argument for å flytte vs mannens argument for å bli? Er det ei stor bygd? Er også enig i at det er bedre å bo i en by med bedre tilbud på fritidsaktiviteter, kultur, lettere for barna å finne sine venner når det er flere barn i stedet for å bare måtte leke med de få andre på samme alder i bygda. Noen fordeler å vokse opp på bygda og, men ville selv valgt by. Anonymkode: aea30...85a Altså ta dere sammen! Vi bor i bygd , har masse valg likevel Anonymkode: 3edbe...5ba 5
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #18 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ville ikke latt barn vokse opp i en bygd om jeg hadde et alternativ. Mye mer tilbud i byen. Anonymkode: 5aa9b...b14 Jeg ville ille latt barna vokse opp i by hvor det kun er ran, slåssing , gjenger mm 🤪 Anonymkode: 3edbe...5ba 6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #19 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg savner naturen der jeg kommer fra, dype skoger osv. Her i byen sitter jeg så mye inne, har hatt to depresjoner og tenker at å ha skogen rundt meg ville hjulpet på det. Anonymkode: 91a69...751 Men er det ingen skog rundt deg. Har bodd i Bergen, og det er da f.eks ikke langt til skog og fjell. Vi har også 4 barn, og bor på landet hvor mannen er fra. Med barn på fritidsaktiviteter, butikk og andre ting, har årene gått bort i kjøring! 2 eldste er flyttet og har bosatt seg nærmere byen. De to yngste går glipp av så sinnsykt mye, pga det er så langt til alt, går lite busser, langt til venner osv. Som en annen her sier ; 15 år går fort! Jada, mye fin natur, men aldri tid til å byte den Anonymkode: 88e36...f53 5 1
Flintis Skrevet 28. februar 2022 #20 Skrevet 28. februar 2022 Siden det er helse synes jeg dere skal flytte om det ellers er greit med jobb eventuelt kan dere leie en hybel til helgebruk i byen. Men1,5 time på besøk til venner burde gå bra for mannen din. Helse teller mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå