AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #1 Del Skrevet 27. februar 2022 På denne står det ikke oppført kalorier i selve pulveret, men i ferdig pannekake. Og man kan blande pulveret med 1.25-1.5dl vann, som jo vil gjøre mengden ferdig pannekake forskjellig ut ifra hvor mye man bruker. I mitt hode. Er ikke så flink i matte, kjenner jeg... Er det noen kloke hoder der ute som kan hjelpe meg med hvor mange kalorier det er i 100 gram pulver? https://www.tights.no/butikk/monster-proteinpannekake-cookies-cream-white-cholate-500g-ny-oppskrift/ Anonymkode: d0220...1dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #2 Del Skrevet 28. februar 2022 Ingen som kan hjelpe? Anonymkode: d0220...1dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #3 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingen som kan hjelpe? Anonymkode: d0220...1dd Kan ikke tenke meg at det utgjør noen forskjell om du bruker mindre vann eller mer vann. Kaloriinnholdet blir vel det samme? Det er jo ikke kalorier i vann. Anonymkode: 2d026...049 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #4 Del Skrevet 28. februar 2022 21 minutter siden, AnonymBruker said: Kan ikke tenke meg at det utgjør noen forskjell om du bruker mindre vann eller mer vann. Kaloriinnholdet blir vel det samme? Det er jo ikke kalorier i vann. Anonymkode: 2d026...049 Nei så langt henger jeg med! Men om jeg bruker mye vann vil vel sluttresultatet bli tyngre enn om jeg bruker mindre. Så kaloriregnestykket vil ikke stemme. Jeg skjønner at kalorimengden er den samme, men hva er kalorimengden? Anonymkode: d0220...1dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 28. februar 2022 #5 Del Skrevet 28. februar 2022 På produkter står det ofte både kalorier i selve produktet OG tilberedt. Er det ikke med begge deler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #6 Del Skrevet 28. februar 2022 10 minutter siden, Frøkenfryden said: På produkter står det ofte både kalorier i selve produktet OG tilberedt. Er det ikke med begge deler? Nei, kun i ferdig lagd produkt. Jeg må vel kanskje lage en porsjon med den største anbefalte vannmengden, å veie ferdig produkt og regne ut ifra det. Det blir vel mest rett? Anonymkode: d0220...1dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 1. mars 2022 #7 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nei, kun i ferdig lagd produkt. Jeg må vel kanskje lage en porsjon med den største anbefalte vannmengden, å veie ferdig produkt og regne ut ifra det. Det blir vel mest rett? Anonymkode: d0220...1dd Ja uansett vannmengde kan du nok bare bruke veiledningen for 100 g. Er nok små forskjeller om vannmengder varierer, Vil nok utgjøre lite kaloriforskjell. Når det er sagt.. dette er egentlig ikke ok i Norge;å merke mat såpass dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #8 Del Skrevet 1. mars 2022 6 hours ago, Frøkenfryden said: Ja uansett vannmengde kan du nok bare bruke veiledningen for 100 g. Er nok små forskjeller om vannmengder varierer, Vil nok utgjøre lite kaloriforskjell. Når det er sagt.. dette er egentlig ikke ok i Norge;å merke mat såpass dårlig. Takk for svar. Nei jeg synes det var fryktelig irriterende, men jeg er sånn at om jeg skal gidde å telle kalorier, så må det være nøyaktig. Begynner jeg med ca-telling så mister jeg motivasjonen. Har sendt mail til tights.no og etterspurt informasjon, men ikke fått svar. Anonymkode: d0220...1dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #9 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar. Nei jeg synes det var fryktelig irriterende, men jeg er sånn at om jeg skal gidde å telle kalorier, så må det være nøyaktig. Begynner jeg med ca-telling så mister jeg motivasjonen. Har sendt mail til tights.no og etterspurt informasjon, men ikke fått svar. Anonymkode: d0220...1dd Er jo bare å veie pannekaka når du er ferdig. Veier den 160 gram, er det jo enkelt. Du vet jo hva den inneholder på 100 gram. Vannet ser du uansett bort i fra. Har du mye vann, blir pannekakene tynnere og veier mindre. Har du lite vann, blir de tyngre. Vann er jo uansett 0. Anonymkode: 44c1f...29b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #10 Del Skrevet 1. mars 2022 19 minutter siden, AnonymBruker said: Er jo bare å veie pannekaka når du er ferdig. Veier den 160 gram, er det jo enkelt. Du vet jo hva den inneholder på 100 gram. Vannet ser du uansett bort i fra. Har du mye vann, blir pannekakene tynnere og veier mindre. Har du lite vann, blir de tyngre. Vann er jo uansett 0. Anonymkode: 44c1f...29b Ja, men hvis jeg bruker mer vann så blir svaret på kaloriregnestykket høyere enn hvis jeg bruker mindre vann. Fordi røra og ferdig pannekaker veier mer. Selv om antall kalorier i de to porsjonenene i praksis er det samme. Jeg liker å få nøyaktig svar. Anonymkode: d0220...1dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 1. mars 2022 #11 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Er jo bare å veie pannekaka når du er ferdig. Veier den 160 gram, er det jo enkelt. Du vet jo hva den inneholder på 100 gram. Vannet ser du uansett bort i fra. Har du mye vann, blir pannekakene tynnere og veier mindre. Har du lite vann, blir de tyngre. Vann er jo uansett 0. Anonymkode: 44c1f...29b Det funker ikke helt når næringsinnhold i produktet ikke finnes. Man vet aldri summen av røra og kan dele på lappeantall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 1. mars 2022 #12 Del Skrevet 1. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, men hvis jeg bruker mer vann så blir svaret på kaloriregnestykket høyere enn hvis jeg bruker mindre vann. Fordi røra og ferdig pannekaker veier mer. Selv om antall kalorier i de to porsjonenene i praksis er det samme. Jeg liker å få nøyaktig svar. Anonymkode: d0220...1dd Har telt kalorier selv og skjønner den☺️ De har ikke verdens beste kundeservicerykte men håper du får svar. det jeg ville gjort var å prøve med maksmengde foreslått vann, veid de ferdige pannekakene og regnet ut summen av kaloriinnholdet basert på at du vet innhold ved 100 g. Så delt på antall. Så har du antall kalorier både i hele sulamitten og hver enkelt. Neste gang bruker du bare tallet du noterte sist uavhengig av vannmengde. Endret 1. mars 2022 av Frøkenfryden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #13 Del Skrevet 2. mars 2022 21 hours ago, Frøkenfryden said: Har telt kalorier selv og skjønner den☺️ De har ikke verdens beste kundeservicerykte men håper du får svar. det jeg ville gjort var å prøve med maksmengde foreslått vann, veid de ferdige pannekakene og regnet ut summen av kaloriinnholdet basert på at du vet innhold ved 100 g. Så delt på antall. Så har du antall kalorier både i hele sulamitten og hver enkelt. Neste gang bruker du bare tallet du noterte sist uavhengig av vannmengde. Takk for svar! Det er nok dette jeg kommer til å gjøre ja. Ser ikke ut som jeg får noe svar fra kundeservice i allefall🙃 Anonymkode: d0220...1dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå