AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #1 Skrevet 27. februar 2022 Nå som situasjonen begynner å bli alvorligere og konflikten mellom NATO og Russland tilspisser seg, regner jeg med at man før eller senere går tom for kontanter i minibankene og andre steder. Så jeg lurer på hvor det er mulig å ta ut større mengder kontanter som reserve i tilfelle krise; i butikkene der man har banktjenester er vel grensen 10.000? Da man tidligere kunne ta ut penger på postkontorene, tror jeg man kunne ta ut mer, men nå er jo samarbeidet mellom Posten og DNB avsluttet, og de fleste postkontorene er lagt ned; det samme gjelder bankene. Anonymkode: d9d25...af5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #2 Skrevet 27. februar 2022 Herregud, ja dette blir vel det neste på listen for hamsterne 🐹 Anonymkode: d7f6a...112 9 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #4 Skrevet 27. februar 2022 Burde du ikke heller hamstre toalettpapir og hermetikk? Anonymkode: 25e82...62d 7 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #5 Skrevet 27. februar 2022 Det finnes fortsatt banker, og du har sikkert kundeforhold i en. Dra dit i morgen, ta ut penger fra kontoen din. Anonymkode: 2a1b6...125 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #7 Skrevet 27. februar 2022 Hvor mye burde vi ta ut? Anonymkode: d00e8...a85
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #8 Skrevet 27. februar 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Burde du ikke heller hamstre toalettpapir og hermetikk? Anonymkode: 25e82...62d Hermetikk har jeg ikke, men har et større lager av middagsretter i poser som man bare kan koke opp med vann. Det samme gjelder toalettpapir; har et stort lager av dette. Greit å være på den sikre siden, og slippe å slåss om den siste pakken med toalettpapir fordi "alle andre" også begynner å hamstre. 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det finnes fortsatt banker, og du har sikkert kundeforhold i en. Dra dit i morgen, ta ut penger fra kontoen din. Anonymkode: 2a1b6...125 Ja, det finnes fortsatt banker, men det er til liten nytte når de er kontantløse. Selv ikke i DNBs hovedfilial i Oslo kan man ta ut kontanter i skranken. Anonymkode: d9d25...af5 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #9 Skrevet 27. februar 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor mye burde vi ta ut? Anonymkode: d00e8...a85 Minst 1 mill cash i madrassen Anonymkode: 10a1b...f4f 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #10 Skrevet 27. februar 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hermetikk har jeg ikke, men har et større lager av middagsretter i poser som man bare kan koke opp med vann. Anonymkode: d9d25...af5 ?!? Hva i all verden har du tenkt å gjøre når man ikke kan koke vann lengre da? Fordi vannet er ødelagt av radioaktivitet? Og strømmen har gått? Hallo nå må du tenke litt lengre. Anonymkode: 25e82...62d 7 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #11 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvor mye burde vi ta ut? Anonymkode: d00e8...a85 Er godt råd er å ta ut så mye som mulig mens det fortsatt er muligt. Det som alltid skjer når det blir krise, er at folk stiller seg i lange køer foran minibankene, som raskt blir tomme. Har man glemt hva som skjedde i Hellas, eller under bankkrisen i 2008? Anonymkode: d9d25...af5 AnonymBruker skrev (6 timer siden): ?!? Hva i all verden har du tenkt å gjøre når man ikke kan koke vann lengre da? Fordi vannet er ødelagt av radioaktivitet? Og strømmen har gått? Hallo nå må du tenke litt lengre. Anonymkode: 25e82...62d Når steinaldermenneskene klarte å fyre opp et bål, burde også vi klare det. Og rent vann på flaske bør man alltid ha om noe går galt. Tipper at noe av det første som skjer hvis russerne går til krig mot NATO og Norge og det ikke blir atomkrig, er at russiske hackere angriper vannforsyningen og strømnettet her i landet; alt er jo digitalt styrt nå. Rart at folk er så skeptiske til å være forberedt på nødsituasjoner; det er ikke mer enn to år siden samfunnet måtte stenge helt ned - noe som ville vært utenkelig i 2019; verden endrer seg. Anonymkode: d9d25...af5 7
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #12 Skrevet 27. februar 2022 Har 500 I kontanter hjemme, det holder til full tank på bilen og en pizza. Kunne egentlig bare tatt ut alt, har bare 40.000 I banken, men orker ikke å la meg selv bli så hysterisk. Da får jeg heller leve med angeren senere. Anonymkode: 2935b...926 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #13 Skrevet 27. februar 2022 Ja. Dette er minimum hva staten ber oss om å ha hjemme. https://www.sikkerhverdag.no/din-beredskap/hendelser-og-kriser/beredskap-i-hjemmet/ Anonymkode: 7941f...059
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #14 Skrevet 27. februar 2022 Du tar ut litt og litt om gangen til du er fornøyd. Anonymkode: be1df...bc3 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #15 Skrevet 28. februar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Rart at folk er så skeptiske til å være forberedt på nødsituasjoner; det er ikke mer enn to år siden samfunnet måtte stenge helt ned - noe som ville vært utenkelig i 2019; verden endrer seg Var ikke nødvendig å hamstre varer eller skaffe kontanter da heller... Anonymkode: 8c204...e75 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #16 Skrevet 28. februar 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Var ikke nødvendig å hamstre varer eller skaffe kontanter da heller... Anonymkode: 8c204...e75 Hadde man glemt å kjøpe toalettpapir i mars 2020, og trengte noe å tørke seg med, hadde man sannelig et problem ... Anonymkode: d9d25...af5 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #17 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hermetikk har jeg ikke, men har et større lager av middagsretter i poser som man bare kan koke opp med vann. Det samme gjelder toalettpapir; har et stort lager av dette. Greit å være på den sikre siden, og slippe å slåss om den siste pakken med toalettpapir fordi "alle andre" også begynner å hamstre. Ja, det finnes fortsatt banker, men det er til liten nytte når de er kontantløse. Selv ikke i DNBs hovedfilial i Oslo kan man ta ut kontanter i skranken. Anonymkode: d9d25...af5 Du har ikke servietter hjemme? Må le av at toalettpapir er den store bekymringen! Nytter ikke med lass av dasspapir om du ikke har stearinlys, lommelykt og mat nok.. Anonymkode: 121b3...a26 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #18 Skrevet 28. februar 2022 I en eventuell krig så betyr ikke kontanter eller penger noen verdens ting. Rangering mellom mennesker og klasser betyr ingenting. Kommer en russisk soldat mot deg truende under en krig så har du rett til å drepe. Det er ikke lengre regler i krig, og alt annet enn å stå sammen alle sammen.. betyr ingenting. For det å stå sammen betyr absolutt alt. Klart hvis Norge bukker under for Russland som de gjorde under Hitler, så vil det såklart bli regler, og folk drar nok på jobb fordet, trenger penger osv. Men da vil ikke bankene være nede, hvis Norge overgir seg. Hvor er inteligensen til folk? Les litt om konflikten og tenk litt utenfor boksen.. det er da absolutt ikke vits å ta ut kontanter. Skal du ta ut så tar du ut 10.000 et par 2-3 steder. Dere er vel de samme egoistene som hamstret dopapir under starten av pandemien? Slik at ingen andre fikk dopapir.. avskyr slike folk så håper dere virkelig skjerper dere. Samme gjelder de idiotene som hamstrer Jod, istedenfor å bare ta akkurat det de trenger. Det er da nok til alle! Avskyr mennesker som er slik fra dypet av hjertet mitt, egoistiske tullinger, og det mener jeg. Anonymkode: 9bee3...c8a 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #19 Skrevet 28. februar 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Du har ikke servietter hjemme? Må le av at toalettpapir er den store bekymringen! Nytter ikke med lass av dasspapir om du ikke har stearinlys, lommelykt og mat nok.. Anonymkode: 121b3...a26 Stearinlys bruker jeg ikke lenger, men brukte det før i tiden, så jeg har et stort lager liggende av dette, delvis i kjelleren. Lommelykter har jeg flere av, og batterier har jeg også. Mat i pulverform har jeg som tidligere nevnt liggende, og mye julegodt innkjøpt til halv pris kan sikkert også spises om jeg er sulten der og da. Med tilgang til vann og strøm kan jeg nok overleve en god stund uten å måtte gå ut, og selv uten vann og strøm kan man klare seg; rent regnvann kan samles opp, man kan lage et bål, og bruke stearinlys til å lyse opp hjemme. 4 minutter siden, AnonymBruker said: Dere er vel de samme egoistene som hamstret dopapir under starten av pandemien? Slik at ingen andre fikk dopapir.. avskyr slike folk så håper dere virkelig skjerper dere. Samme gjelder de idiotene som hamstrer Jod, istedenfor å bare ta akkurat det de trenger. Det er da nok til alle! Avskyr mennesker som er slik fra dypet av hjertet mitt, egoistiske tullinger, og det mener jeg. Anonymkode: 9bee3...c8a Beklager, men du tar helt feil - jeg hadde ingen grunn til å hamstre toalettpapir i mars for to år siden. Før den vanlige prisøkningen 1. februar i butikkene hadde jeg allerede kjøpt over et halvt års forbruk av toalettpapir. Så når andre får panikk og hamstrer, har jeg ingen grunn til dette - ting er for lengst blitt kjøpt inn god tid i forveien. Anonymkode: d9d25...af5
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #20 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor er inteligensen til folk? Anonymkode: 9bee3...c8a Det er for det meste tilbakestående, lavstatus eller mennesker som mangler evne til KRITISK TENKNING her på forumet. Så hva forventer man? Har så mange ganger prøvd å diskutere med folk her, men så fort jeg er uenig eller utfordrer deres meninger - så blir det sett på som et personangrep. Og de går fullstendig i forsvar. Er ikke akkurat de sterkeste knivene i skuffene vi har noe med. Nå er ikke alle slik selvsagt, men mange. Anonymkode: 95eef...dc9 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå