AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #1 Skrevet 27. februar 2022 Jeg er over 35, og på grunn av en kronisk sykdom så har jeg ikke kunne prøvd på barn før nå. Jeg har hatt veldig mye angst over dette, at det er for sent, at jeg er for gammel, at det vil ta lang tid, etc. Vi startet prøvingen i denne perioden, og jeg har gått og kjent etter på symtomer en stund nå. Har hatt såre bryster, usedvanlig trett, kramper i livmoren (som mensekramper) og følt meg varm og rar. For en par dager siden kjente jeg et skarpt stikk i området, men pga (litt) uregelmessig menstruasjon så har jeg ikke testet før nå... Og nesten før jeg fikk lagt testen fra meg så viste den to blodrøde streker...!!! Jeg er helt i sjokk. En del av meg er redd for at jeg dyttet graviditetstesten for langt ned i urinen, at jeg er i perimenopause, etc, jeg vil liksom ikke helt tro at det klaffet på første forsøk, med så mye mot meg. Hva gjør jeg nå? Herregud. Jeg er helt i sjokk. Lykkelig, men i sjokk. Redd for å være lykkelig også, tilfelle dette er en falsk positiv/eller at vi mister. Anonymkode: af2b1...445
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #2 Skrevet 27. februar 2022 Men har du så mye i mot deg annet enn alder? Er da mange som får barn etter 35. Jeg ble også gravid med første barn som 35-åring, klaffet på første forsøk. Noen blir lett gravide, og noen ganger har man flaks også. Anonymkode: 2ef0c...999
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #3 Skrevet 27. februar 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men har du så mye i mot deg annet enn alder? Er da mange som får barn etter 35. Jeg ble også gravid med første barn som 35-åring, klaffet på første forsøk. Noen blir lett gravide, og noen ganger har man flaks også. Anonymkode: 2ef0c...999 Kronisk sykdom, og litt uregelmessig menstruasjon. Det er kanskje ikke nok, men som sagt, jeg er litt ute av meg akkurat nå 😄 Anonymkode: af2b1...445
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #4 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kronisk sykdom, og litt uregelmessig menstruasjon. Det er kanskje ikke nok, men som sagt, jeg er litt ute av meg akkurat nå 😄 Anonymkode: af2b1...445 Kronisk sykdom påvirker sjelden fertilitet, med mindre det er et av symptomene, da, som ved pcos, f.eks. Uregelmessig mens betyr vel mest at man bør ha sex ofte nok😅Den er nok en ekte positiv test, dere er jo prøvere☺️ Det er alltid litt spent ventetid fram til uke 12, enten så går det eller så går det ikke. Jeg er i uke 8 nå, etter noen runder med kjemiske graviditeter. Så det ser foreløpig bra ut her, men man må bare vente og se framover. Jeg prøver å tenke at man uansett ikke får gjort noe fra eller til, så prøver å slappe av, følge gravid-kosthold og tilskudd, og ellers tenkte at jeg er nå gravid fram til det motsatte er bevist. Gratulerer 😃 Anonymkode: 2ef0c...999
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #5 Skrevet 27. februar 2022 29 minutter siden, AnonymBruker said: Kronisk sykdom påvirker sjelden fertilitet, med mindre det er et av symptomene, da, som ved pcos, f.eks. Uregelmessig mens betyr vel mest at man bør ha sex ofte nok😅Den er nok en ekte positiv test, dere er jo prøvere☺️ Det er alltid litt spent ventetid fram til uke 12, enten så går det eller så går det ikke. Jeg er i uke 8 nå, etter noen runder med kjemiske graviditeter. Så det ser foreløpig bra ut her, men man må bare vente og se framover. Jeg prøver å tenke at man uansett ikke får gjort noe fra eller til, så prøver å slappe av, følge gravid-kosthold og tilskudd, og ellers tenkte at jeg er nå gravid fram til det motsatte er bevist. Gratulerer 😃 Anonymkode: 2ef0c...999 Tusen takk, og gratulerer så mye til deg også ❤️ Håper det går fint med deg og lille, fingrene krysset. (Gud, kjemisk graviditet hadde jeg ikke tenkt på engang. Mye å bekymre seg for 😅) Hva slags tilskudd tar du? Jeg har tatt sånn vitamin B kompleks i dobbel dose av andre grunner, så har jo fått i meg mye folat. Håper ikke dobbelt er galt om jeg nå virkelig er gravid da. Anonymkode: af2b1...445
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #6 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tusen takk, og gratulerer så mye til deg også ❤️ Håper det går fint med deg og lille, fingrene krysset. (Gud, kjemisk graviditet hadde jeg ikke tenkt på engang. Mye å bekymre seg for 😅) Hva slags tilskudd tar du? Jeg har tatt sånn vitamin B kompleks i dobbel dose av andre grunner, så har jo fått i meg mye folat. Håper ikke dobbelt er galt om jeg nå virkelig er gravid da. Anonymkode: af2b1...445 Takk 😊 Jeg tar nycoplus gravid. Jeg ville kanskje unngått å ta dobbel dose av noe framover med mindre det er avtalt med lege i graviditeten. Sjekk om du får i deg nok vitaminer via kostholdet eller om du bør ta tilskudd, vær særlig obs på jod: (og folat må man uansett ta tilskudd av) https://www.helsenorge.no/gravid/kosthold-for-gravide/#viktige-vitaminer-og-mineraler-for-gravide Anonymkode: 2ef0c...999
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå