AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #1 Skrevet 27. februar 2022 Er drittlei kommentarer som "ikke vær så redd, du kan fint spise litt ost" osv. Jeg følger rådene. Det er ikke slik at jeg er livredd og frykter at noe vil skje, men jeg har ikke noe i mot å følge rådene da jeg fint klarer meg uten de matvarene til etter fødsel. Hva svarer dere når noen kommenterer? Er så lei og har litt lyst å sette de på plass, uten at de skal mene jeg er hysterisk. Anonymkode: 9c654...cee
theoneandonly Skrevet 27. februar 2022 #2 Skrevet 27. februar 2022 Jeg pleide å spørre hvorfor det var så viktig for den personen at jeg spiste akkurat det. Da innser de stort sett hvor dumt maset er. 9 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #3 Skrevet 27. februar 2022 Si at du forholder deg til myndighetenes råd. Eventuelt kan du si at du pga graviditeten har fått endret smaksløker, så du blir kvalm av smaken... Anonymkode: 8ce85...06d 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #4 Skrevet 27. februar 2022 Skjønner ikke hvorfor folk er så opptatt av hva andre spiser. Også er det jo en begrenset periode 😆 De fleste ting går nok an å få smake på etter fødsel. Jeg fikk også slike kommentarer i blant, da sa jeg noe sånt som "myndighetenes retningslinjer er sånn og sånn, så jeg bare følger de for sikkerhets skyld. Det blir minst stress for meg " Anonymkode: 8f24a...91b 2
Forundret.. Skrevet 27. februar 2022 #5 Skrevet 27. februar 2022 Si at du spiser det du har lyst på. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #6 Skrevet 27. februar 2022 Jeg kuttet helt ut koffein. Og sykt mange syns det var viktig å fortelle at man kan drikke litt koffein hver dag selv om man er gravid. Hva så? Jeg vil ikke. Og de kom med så mange argumenter om at det var greit! Jeg aner ikke hvordan i alle dage de skulle tjene på at jeg drakk en cola eller en kaffe. Når man er gravid virker det som toleransen til hva man kan overtale andre til å spise øker for en eller annen grunn. Barnet mitt er nå 4 år, og jeg drikker fortsatt ikke kaffe. Men nå når jeg ikke er gravid er det ingen som forteller meg at koffein er bra for meg, eller lurer på hvorfor jeg ikke drikker det. Rart med det. Anonymkode: 64867...bb9 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #7 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er drittlei kommentarer som "ikke vær så redd, du kan fint spise litt ost" osv. Jeg følger rådene. Det er ikke slik at jeg er livredd og frykter at noe vil skje, men jeg har ikke noe i mot å følge rådene da jeg fint klarer meg uten de matvarene til etter fødsel. Hva svarer dere når noen kommenterer? Er så lei og har litt lyst å sette de på plass, uten at de skal mene jeg er hysterisk. Anonymkode: 9c654...cee Men du er hysterisk. Anonymkode: 6f341...633
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #8 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men du er hysterisk. Anonymkode: 6f341...633 Og så da?🤷♀️ Tar noen skade av om Ts dropper å spise brie? Nope. Anonymkode: 8f24a...91b 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #9 Skrevet 27. februar 2022 Jeg sier bare at jeg blir kvalm av det eller det hvis folk prøver å presse meg til å spise ting jeg er ukomfortabel med å spise i svangerskapet. Da holder de munn 😉 Anonymkode: db11c...d55 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #10 Skrevet 27. februar 2022 Jeg ville nok ha kutta de ut 🤐 Jeg hater at folk skal legge seg oppi sånne ting og tror de har makt til å bestemme. Anonymkode: 18bd1...d44
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #11 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg kuttet helt ut koffein. Og sykt mange syns det var viktig å fortelle at man kan drikke litt koffein hver dag selv om man er gravid. Hva så? Jeg vil ikke. Og de kom med så mange argumenter om at det var greit! Jeg aner ikke hvordan i alle dage de skulle tjene på at jeg drakk en cola eller en kaffe. Når man er gravid virker det som toleransen til hva man kan overtale andre til å spise øker for en eller annen grunn. Barnet mitt er nå 4 år, og jeg drikker fortsatt ikke kaffe. Men nå når jeg ikke er gravid er det ingen som forteller meg at koffein er bra for meg, eller lurer på hvorfor jeg ikke drikker det. Rart med det. Anonymkode: 64867...bb9 Jeg tipper det handler om å forsvare seg selv og egne valg. Hvis man selv drakk kaffe i svangerskapet så er det kanskje kjipt å skifte mening til at det er skadelig og burde unngås. Anonymkode: 8f24a...91b
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #12 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Men du er hysterisk. Anonymkode: 6f341...633 Det er ikke hysterisk å følge myndighetenes anbefalinger. Anonymkode: e890f...773 9 1
ValarMorghulis Skrevet 1. mars 2022 #13 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 27.2.2022 den 23.12): Men du er hysterisk. Anonymkode: 6f341...633 Hysterisk å følge de offisielle anbefalingene som gis av helsemyndighetene? Akkurat, ja... 2
AprilLudgate Skrevet 1. mars 2022 #14 Skrevet 1. mars 2022 Da svarer du «hvilke ting spiser ikke du? Skal folk kommentere på det? «Åja, ikke lyst på syltetøy på salamien - det er ikke farlig. Hva, skal du ikke ha te men heller kaffe? Det er ikke farlig med te altså». Spis det du vil ha selv.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #15 Skrevet 1. mars 2022 Det er bare å si at man forholder seg til myndighetenes anbefaling. Husker selv gamle tanter, svigermor og alle mulige mennesker var så opptatt av hva jeg kunne putte i munnen, det gikk så bra før og dagens hysteri 🥴 Klapp igjen og spis det du selv vil, hadde jeg mest lyst å respondere. Anonymkode: 47a7d...2af
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #16 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 27.2.2022 den 23.21): Jeg ville nok ha kutta de ut 🤐 Jeg hater at folk skal legge seg oppi sånne ting og tror de har makt til å bestemme. Anonymkode: 18bd1...d44 Typisk eksempel på at folk er nærtagende og frekke når de tenker som du gjør her. Anonymkode: 4d215...36e
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #17 Skrevet 1. mars 2022 Da spør du om hva den andre personen ikke spiser. Og så kjører du avhør på hvorfor ikke, helt til den andre personen blir ille berørt. Ferdig. Er så lei av at folk ikke bare kan bry seg med sine egne saker. Anonymkode: f3287...835
RockyRose Skrevet 1. mars 2022 #18 Skrevet 1. mars 2022 Fekk fleire kommentara frå den eldre generasjonen "eit under at de overlevde" når eg kommenterte råda var. Eg forholdt meg også til råda, det er uansett det tryggaste sjølv om det skulle vere trygt å ete litt. Eg svarte berre "jaja, tidene forandra seg". Syns det er verre no når alle skal kommentere kortid vi skal slutte med nattamming/amming, at ungen på 11 mnd fint kan ete sukkerhaldige matvarer når vi seier neitakk, og kome med tips i hytt og pine når vi ikkje spør...
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #19 Skrevet 1. mars 2022 Nå vet ikke jeg hvordan de har sagt det til deg, men jeg ville ikke tatt det i verste mening..♥️ Anonymkode: 0518d...f5d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå