AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #1 Skrevet 27. februar 2022 Jeg er 19 uker på vei, og var før graviditeten livredd for krig og en usikker fremtid. Nå er det krig, og jeg kjenner at jeg gruer meg til tiden fremover. Jeg har alltid vært redd for krig, og sa egentlig at jeg ikke ville ha barn på grunn av at slike ting kan skje. Gikk til psykolog og lege og snakket, i tillegg til familie og venner... og alle sa at jeg var paranoid og ikke kunne tenke sånn. Men hva gjør jeg nå?? Nå får jeg et barn som blir født inn i krig og muligens elendighet. Anonymkode: cb460...fb1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #2 Skrevet 27. februar 2022 Omg. Slapp av. Anonymkode: 60880...ee5 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #4 Skrevet 27. februar 2022 Det er i Ukraina det er krig. Du fremstår fortsatt paranoid, men i godt selskap av mange her. Anonymkode: 03ebe...a44 8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #5 Skrevet 27. februar 2022 Jeg forstår deg godt, er selv bekymret. Men svaret er nok at du kan aldri være 100% sikker på noe her i livet, man må akseptere at man ikke har kontroll på en del saker. Det beste du kan gjøre er å håpe at ting går rett veg og gjøre det beste du kan for å ta vare på deg selv og barnet. Dessverre er det mye vi ikke kan styre, så vi får bare håpe at ting går bra til slutt ❤️ Anonymkode: 6f82b...c2b 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #6 Skrevet 27. februar 2022 Det er naturlig å bekymre seg ekstra som gravid, man er i en sårbar situasjon. Men det går faktisk stort sett bra. Støtt deg til de du har rundt deg Anonymkode: a026b...559 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #7 Skrevet 27. februar 2022 Du kan jo ikke gjøre så mye med det som skjer rundt oss. Men jeg kjenner på sorgen selv. Sorg over hvilken verden jeg har satt barn til live i. Jeg sa til mannen min tidligere i dag at hvis jeg skulle tatt valg om å få barn nå i dag så ville jeg latt være. Vi mistet familiemedlem uventet for kort siden, sorgen er altoppslukende. Og tanken min går hele tiden til alle dem som befinner seg midt i krigen der, de kjenner på det samme pluss mye mere til. Og det føles så ufattelig urettferdig ut at de skal ha det slik, jeg gråter for dem mange ganger til dagen. Livet er så jævlig for så mange og det er så urettferdig at det gjør vondt. Anonymkode: c2232...b1d 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #8 Skrevet 27. februar 2022 Dere som svarer krasst, skjerp dere! Anonymkode: 29e53...c2a 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #9 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere som svarer krasst, skjerp dere! Anonymkode: 29e53...c2a Du er krass selv, bare på en annen måte.. Anonymkode: c2232...b1d 9 1
GammelKaktus Skrevet 27. februar 2022 #10 Skrevet 27. februar 2022 Tror det beste du kan gjøre er å logge av kg for her er det for mye hysteri. Så prater du med noen som har mer roen når det kommer til det som skjer i verden nå, for det er ikke krig i Norge, krigen og faenskapet er i Ukraina. 4
Gjest rampenissen72 Skrevet 27. februar 2022 #11 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du kan jo ikke gjøre så mye med det som skjer rundt oss. Men jeg kjenner på sorgen selv. Sorg over hvilken verden jeg har satt barn til live i. Jeg sa til mannen min tidligere i dag at hvis jeg skulle tatt valg om å få barn nå i dag så ville jeg latt være. Vi mistet familiemedlem uventet for kort siden, sorgen er altoppslukende. Og tanken min går hele tiden til alle dem som befinner seg midt i krigen der, de kjenner på det samme pluss mye mere til. Og det føles så ufattelig urettferdig ut at de skal ha det slik, jeg gråter for dem mange ganger til dagen. Livet er så jævlig for så mange og det er så urettferdig at det gjør vondt. Anonymkode: c2232...b1d Det har alltid vært krig. Var du like redd forrige uke? For det var krig i store deler av verden da også.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #12 Skrevet 27. februar 2022 rampenissen72 skrev (Akkurat nå): Det har alltid vært krig. Var du like redd forrige uke? For det var krig i store deler av verden da også. Nei hun var ikke redd for en uke siden, for kriger i andre verdensdeler bryr ikke hvite hysteriske kvinner seg om. Anonymkode: 60880...ee5 10
Gjest rampenissen72 Skrevet 27. februar 2022 #13 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei hun var ikke redd for en uke siden, for kriger i andre verdensdeler bryr ikke hvite hysteriske kvinner seg om. Anonymkode: 60880...ee5 Nettopp.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #14 Skrevet 27. februar 2022 Uke 14 her, og forstår deg så inderlig vel ts! ❤️ Har mange av de samme tankene selv. Ufattelig skremmende å sette barn til verden slik situasjonen er i Europa pr i dag. Tenker på hva slags oppvekst den lille i magen skal få. Jeg har hatt så mange drømmer og forestillinger om sommere på Sørlandet, 17. mai i bunad og iskrem i solen og skitur i marka med kakao på termosen. Er så redd for at barnet skal måtte vokse opp i krig og elendighet. I første runde nå er jeg forøvrig mest bekymret for at vi ikke har fått tak i jodix. Igjen tenker jeg på barnet. Syns alt skjer så brått om dagen, situasjonen er fra dag til dag og er så redd for at beskjeden om atomhendelse skal komme i morgen. Hva med barnet i magen da? Føler meg som en elendig mor allerede… Vi får bare håpe og håpe at situasjonen løser seg raskt! Anonymkode: 658da...8a6
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #15 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er 19 uker på vei, og var før graviditeten livredd for krig og en usikker fremtid. Nå er det krig, og jeg kjenner at jeg gruer meg til tiden fremover. Jeg har alltid vært redd for krig, og sa egentlig at jeg ikke ville ha barn på grunn av at slike ting kan skje. Gikk til psykolog og lege og snakket, i tillegg til familie og venner... og alle sa at jeg var paranoid og ikke kunne tenke sånn. Men hva gjør jeg nå?? Nå får jeg et barn som blir født inn i krig og muligens elendighet. Anonymkode: cb460...fb1 Barnet blir ikke født inn i krig. Med mindre du bor i Ukraina. Og det gjør du vel ikke? Man husker heller ikke fra man er så liten og små barn ser ikke nyheter. Barnet ditt vil være spart disse bekymringene. Men.. når du angsten og stresser rundt mens du er gravid så kan det påvirke Barnet. Det må du gjøre noe med her og nå. Anonymkode: 00f8c...93f 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #16 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei hun var ikke redd for en uke siden, for kriger i andre verdensdeler bryr ikke hvite hysteriske kvinner seg om. Anonymkode: 60880...ee5 Selvfølgelig er det forferdelig at det er krig, uansett hvor det er. Men det er vel ikke rart at man blir mer bekymret når det handler om en krig som det finnes større sannsynlighet for at man blir dratt inn i selv, med sitt barn? Anonymkode: 6f82b...c2b 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #17 Skrevet 27. februar 2022 rampenissen72 skrev (1 minutt siden): Det har alltid vært krig. Var du like redd forrige uke? For det var krig i store deler av verden da også. Jeg er ikke redd, jeg sørger. Det er en vesentlig forskjell. Jeg har følt med mennesker andre steder i verden også. Galskapen til Putin og alle menneskene han skader, innklusive russere, det smerter. Det burde ikke være mulig i dagens samfunn. Det er toppen av isberget, jeg kjenner jeg har ikke lyst til å være med på denne karusellen. Anonymkode: c2232...b1d 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #18 Skrevet 27. februar 2022 Tusenvis av barn har blitt født i krigsherjede landt rundt om i verden i alle tider. I Palestina kjenner flere generasjoner ikle til annet enn krig. Livet går videre uansett. Det går sikkert bra hvis ditt blir det og. Anonymkode: c55a6...1b9 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #19 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei hun var ikke redd for en uke siden, for kriger i andre verdensdeler bryr ikke hvite hysteriske kvinner seg om. Anonymkode: 60880...ee5 Hitler ville ikke kallet meg hvit.. Lavpanna idiot. Anonymkode: c2232...b1d 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #20 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei hun var ikke redd for en uke siden, for kriger i andre verdensdeler bryr ikke hvite hysteriske kvinner seg om. Anonymkode: 60880...ee5 Hvorfor bagatelliserer du? Krig er forferdelig uansett, men det er naturlig å kjenne mer på det når det er så nærme, i Europa. Og trusselen om atomkrig. Mange gravide blir mer følsomme og mer bekymret, det er slemt å avfeie dem som hysteriske. Anonymkode: a026b...559 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå