Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmål nr 1: Gammel sminke - må kastes etter det har vært åpnet 12 eller 24 mnd etter åpningsdato? Jeg spør pga jeg har mye sminke liggende som ikke har brukt på 2 -3 år, og som er åpnet.

Spørsmål nr 2: Dersom jeg skal kjøpe nytt, hva skal jeg kjøpe da? Tenker en basissminke om jeg må ha. Hva vil du kjøpt? Og hvilken pris er det du ville ha lagt deg på?

Anonymkode: fefaf...936

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke man må kaste den 🤷‍♀️ om du ikke bruker den daglig så vil den nok ikke ødlegge huden din heller. 

Anonymkode: 4afcd...c13

Skrevet

Kommer du noen gang til å bruke sminke du ikke har brukt på 2-3 år? Kast det, få rydda opp. 

Jeg ville kjøpt en god mascara, en fin blush, og et øyenbrynsprodukt. Men jeg bruker ikke mye sminke, så spørsmål 2 får heller noen andre svare på :) 

Anonymkode: cde38...5e9

Skrevet

Jeg har sminke som jeg bare bruker av og til som sikkert er 7-8 år gammel.  Ikke farlig. 

Anonymkode: 50808...58a

• Hjerte 1
Skrevet

Du bør kanskje spørre deg hvorfor du ikke har brukt produktene du har. Manglet interesse/tid, eller er det feil farger, feil produkt? Hvis det ikke har endret konsistens eller lukt kan du bruke produktene, men ville vært skeptisk til leppestift og gamle mascaraer.

Selv bruker jeg kun concealer, pudder, mascara og øyebrynspenn til vanlig. Ville anbefalt deg å tenke over hva du ønsker å bruke, og kjøpe kun det du trenger til du eventuelt ser du trenger mer. 

Anonymkode: d5cd1...aa4

Skrevet

"Fuktige" produkter (foundation, mascara, concealer osv.)   bør du være forsiktig med - spesielt hvis du har hatt fingrene oppi (bakterievekst o.l.).

"Tørre" produkter (pudder, øyeskygger, tildels liplinere og kajaler siden de kan spisses) kan brukes lenger. 

Som med mat er lukt og syn relativt gode indikatorer på om et produkt bør kastes. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...