AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #21 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilket er minst «utlending»? Hva klinger bedre i «norske» ører? Anonymkode: 9f925...936 Begge er utlending. Ikke et navn man gir norske barn. Anonymkode: ae112...f11 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #22 Skrevet 27. februar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kan jeg spørre hvorfor du ønsker å kalle barna dine for noe utenlandsk når man vet at det blir vanskeligere å få jobb f.eks.? Jeg er ikke ts, men velger likevel og svare på avsporingen. det finnes mange som har utenlandske navn eller navn som ikke er "typisk" norske, men de har gode jobber. Jeg vet at mange blir diskriminert på arbeidsmarkedet og sånn ellers desverre. Av forskjellige grunner, noen blir diskriminert Fordi de har muslimsk navn. å noen blir diskriminert Fordi de er homofile eller ikke er etnisk norske eller er transer, gravide blir også diskriminert kvinner blir også diskriminert, Osv så det er mye man kan bli diskriminert for. Er vel normalt at man ønsker et muslimsk navn om man selv er muslim? På lik linje som at de som ikke er muslimer velger "typisk" norske navn. Jeg ser ikke problemet. Det finnes mange som har muslimske navn men som også har veldig gode jobber. Selvom det helt klart desverre finnes folk som driver med diskriminasjon men det kan man like gjerne bli uavhengi navn. Anonymkode: f72b7...f5e 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #23 Skrevet 27. februar 2022 Går mot strømmen og sier jeg synes Osman var kult. Sånn rent praktisk ville jeg nok valgt et annet navn, kun pga. jobbsøking etc. er ikke enig i at det burde være sånn, men det er dessverre sannheten. Anonymkode: 8757c...822 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #24 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke ts, men velger likevel og svare på avsporingen. det finnes mange som har utenlandske navn eller navn som ikke er "typisk" norske, men de har gode jobber. Jeg vet at mange blir diskriminert på arbeidsmarkedet og sånn ellers desverre. Av forskjellige grunner, noen blir diskriminert Fordi de har muslimsk navn. å noen blir diskriminert Fordi de er homofile eller ikke er etnisk norske eller er transer, gravide blir også diskriminert kvinner blir også diskriminert, Osv så det er mye man kan bli diskriminert for. Er vel normalt at man ønsker et muslimsk navn om man selv er muslim? På lik linje som at de som ikke er muslimer velger "typisk" norske navn. Jeg ser ikke problemet. Det finnes mange som har muslimske navn men som også har veldig gode jobber. Selvom det helt klart desverre finnes folk som driver med diskriminasjon men det kan man like gjerne bli uavhengi navn. Anonymkode: f72b7...f5e Men hvorfor gjøre det dobbelt så vanskelig? Jeg prøver ikke å være vanskelig, men når jeg har så mange muslimske venner som skulle ønske de fikk mindre belastede navn så må jeg få lov til å stille spørsmål ved avgjørelsen til TS. Det finnes mange nøytrale navn som passer i vesten og i østen. Hva med Adam? Anonymkode: 3cd07...028 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #25 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke ts, men velger likevel og svare på avsporingen. det finnes mange som har utenlandske navn eller navn som ikke er "typisk" norske, men de har gode jobber. Jeg vet at mange blir diskriminert på arbeidsmarkedet og sånn ellers desverre. Av forskjellige grunner, noen blir diskriminert Fordi de har muslimsk navn. å noen blir diskriminert Fordi de er homofile eller ikke er etnisk norske eller er transer, gravide blir også diskriminert kvinner blir også diskriminert, Osv så det er mye man kan bli diskriminert for. Er vel normalt at man ønsker et muslimsk navn om man selv er muslim? På lik linje som at de som ikke er muslimer velger "typisk" norske navn. Jeg ser ikke problemet. Det finnes mange som har muslimske navn men som også har veldig gode jobber. Selvom det helt klart desverre finnes folk som driver med diskriminasjon men det kan man like gjerne bli uavhengi navn. Anonymkode: f72b7...f5e Dette er ikke helt sammenlignbart. Graviditet er midlertidig, og som forelder kan du ikke gjøre noe med om barnet er kvinne, transe eller homofil. Akkurat navnevalg er helt alene opp til foreldrene, og derfor noe som det er lett å gjøre enklere for barnet sitt. Anonymkode: 8757c...822 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #26 Skrevet 27. februar 2022 Foreslår i stedet navnet Osram. Høres ut som navnet på en glødende oppvakt gutt. Anonymkode: 42d96...705 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #27 Skrevet 27. februar 2022 Just now, AnonymBruker said: Dette er ikke helt sammenlignbart. Graviditet er midlertidig, og som forelder kan du ikke gjøre noe med om barnet er kvinne, transe eller homofil. Akkurat navnevalg er helt alene opp til foreldrene, og derfor noe som det er lett å gjøre enklere for barnet sitt. Anonymkode: 8757c...822 Poenget mitt var at alle kan bli diskriminert, å tilogmed personer med norskenavn kan bli det. Å I dagens samfunn I norge så tenker jeg at oppegående arbeidsgivere ikke diskriminerer paga navn og etnisitet osv, Se rundt deg så ser du at mange som har muslimskenavn eller "utenlandske" navn kan å får like gode jobber som Ola og kari. Anonymkode: f72b7...f5e 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #28 Skrevet 27. februar 2022 20 minutter siden, AnonymBruker said: Man burde tilpasse seg landet man skal bo i for å gjøre det lettere. Mener du det samme med abid raja? Selvom han heter det så er han like mye tilpasset I landet som deg og meg. Anonymkode: f72b7...f5e 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #29 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Poenget mitt var at alle kan bli diskriminert, å tilogmed personer med norskenavn kan bli det. Å I dagens samfunn I norge så tenker jeg at oppegående arbeidsgivere ikke diskriminerer paga navn og etnisitet osv, Se rundt deg så ser du at mange som har muslimskenavn eller "utenlandske" navn kan å får like gode jobber som Ola og kari. Anonymkode: f72b7...f5e Selvfølgelig KAN alle bli diskriminert, men alle blir ikke i like stor grad det. Det er verre å bli diskriminert pga navnet sitt enn pga en graviditet. Selv om det finnes mange med utenlandske navn som har gode jobber og stillinger betyr ikke det at diskrimineringen ikke skjer. For det gjør den, og flere har erfart at det alene har vært pga navnet. Anonymkode: 8757c...822 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #30 Skrevet 27. februar 2022 Åsmund kunne jo vært et alternativ til Osman i hvert fall. Anonymkode: c4605...49a
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #31 Skrevet 27. februar 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Selvfølgelig KAN alle bli diskriminert, Ja det er det jeg skriver. 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det er verre å bli diskriminert pga navnet sitt enn pga en graviditet. Det vet du ikke. Og bli diskriminert paga andre ting en navn lan være like ille det kommer helt ann på individet som blir diskriminert. At du mener noe annet betyr ikke at det er fasiten. 7 minutter siden, AnonymBruker said: Selv om det finnes mange med utenlandske navn som har gode jobber og stillinger betyr ikke det at diskrimineringen ikke skjer. Det har jeg Heller ikke sagt noe om. 7 minutter siden, AnonymBruker said: For det gjør den, Detect jeg. 8 minutter siden, AnonymBruker said: flere har erfart at det alene har vært pga navnet. Anonymkode: 8757c...822 Har du kilde på det? At flere blir diskriminert paga navn, en legning eller etnisitet eller graviditet eller kjønn? Uansett så spør ts om hvilket navn som folk på kg liker best mellom Omar eller Osman, å ikke om at man KAN bli diskriminert for å ha et muslimsknavn ts sier også at hun er muslim så det vet hun helt sikkert selv. Skulle man ønske og Bytte navnet sitt senere også så er det også mulig. Men arbeidsgivere som diskriminerer andre individer tenker jeg det er best og styre unna. De fleste oppegående arbeidsgivere ser på utdannelse å CV og hvordan personen er som person og dømmer ikke utifra navnet. "Don' judge a book by its cover" Anonymkode: f72b7...f5e 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #32 Skrevet 27. februar 2022 Jeg kan egentlig ikke fatte at man navngir barn som er født i Norge med utelandske navn? Disse barna kommer vel etter all sannsynlighet å leve sine liv i Norge, og aldri flytte til foreldrenes hjemland som Pakistan og Somalia? Hvor mange generasjoner skal disse gå med sine egne navn som er helt fremmede for Nordmenn? Har ikke foreldrene et ønske om at barna integreres i det norske samfunnet? Dette fenomenet er noe helt nytt og ukjent i immigrasjonssammenheng. Feks ved de store immigrasjonene til Usa/Canada for 100-150 år siden, så gå man nesten alltid amerikanske navn på barna som ble født i det nye landet. Anonymkode: 42d96...705 1 1
Rhodiola Skrevet 27. februar 2022 #33 Skrevet 27. februar 2022 (endret) Ryddet for avsporing, brukerdebatt, diskriminerende ytringer og siteringer av slettede innlegg. - Rhodiola, mod. Endret 28. februar 2022 av Rhodiola 1
Hero1 Skrevet 27. februar 2022 #34 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er klar over at begge er utenlanske ja. Det er vi og så det går bra. Derav navna. Nei, jeg har ikke laget en tråd som denne før. Ikke har jeg blitt truet heller. Skjønner at jeg må google The Wire. Aldri hørt om😅 Ts Anonymkode: 9f925...936 🙄
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #35 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det visste jeg ikke. Interessant😊 Takk, det var det jeg ville høre, hva klinger bedre. Lettere å uttale osv. Takk. Du har et poeng der😊 Ikke aktuelt. Takk. Takk for svar. Enig i at det er et fint navn😊 Og ja, man må ikke være «mørk utlending» for å hete det. Enig😊👍🏽 Anonymkode: 9f925...936 Med de navnene får det ikke så lett på jobbsøkingfronten, men du velger jo selv 🙂 Anonymkode: 02f21...089 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #36 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ja det er det jeg skriver. Det vet du ikke. Og bli diskriminert paga andre ting en navn lan være like ille det kommer helt ann på individet som blir diskriminert. At du mener noe annet betyr ikke at det er fasiten. Det har jeg Heller ikke sagt noe om. Detect jeg. Har du kilde på det? At flere blir diskriminert paga navn, en legning eller etnisitet eller graviditet eller kjønn? Uansett så spør ts om hvilket navn som folk på kg liker best mellom Omar eller Osman, å ikke om at man KAN bli diskriminert for å ha et muslimsknavn ts sier også at hun er muslim så det vet hun helt sikkert selv. Skulle man ønske og Bytte navnet sitt senere også så er det også mulig. Men arbeidsgivere som diskriminerer andre individer tenker jeg det er best og styre unna. De fleste oppegående arbeidsgivere ser på utdannelse å CV og hvordan personen er som person og dømmer ikke utifra navnet. "Don' judge a book by its cover" Anonymkode: f72b7...f5e Du kan fortsette å drømme, vi andre forholder oss til virkeligheten. Anonymkode: 3cd07...028 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #37 Skrevet 27. februar 2022 Jeg syns Emre og Amir er mye finere. Kjenner også en som heter Armin, det er også semi-norsk. Osman er jo et kryddermerke og Omar høres ut som en oljesjeik Anonymkode: 904c3...034 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #38 Skrevet 27. februar 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: Med de navnene får det ikke så lett på jobbsøkingfronten, men du velger jo selv 🙂 Anonymkode: 02f21...089 Hvordan vet du det? 5 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan fortsette å drømme, vi andre forholder oss til virkeligheten. Anonymkode: 3cd07...028 Virkeligheten er jo at norge er en av alle landene I hele verden som er best på inkludering så selvom noen blir diskriminert av ignorante å fordommsfulle mennesker så betyr ikke det at det er det som er normalt fåtall blir diskriminert paga navn I norge I alle fall. De fleste er oppegående nok til og ikke dømme individer paga navn. Se på fks abid raja. 😉 Anonymkode: f72b7...f5e 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #39 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er ikke så begeistret for noen av navnene men måtte jeg velge et av de så hadde det vært Omar. Men kunne jeg valgt fritt ville jeg gått for Amir. Anonymkode: b8786...fbd Synes du skal gå for Amir når/hvis du skal ha barn😊 Enig i at det er fint. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan jeg spørre hvorfor du ønsker å kalle barna dine for noe utenlandsk når man vet at det blir vanskeligere å få jobb f.eks.? Nesten uansett hvor i verden man flytter, så gjelder ikke bare i Norge liksom. Arbeidstakere gidder ikke bruke hundre år på å kalle inn folk til intervju for å finne ut om en person kan flytende norsk eller ikke. Selv om man skriver at man snakker flytende norsk og søknaden ser grei ut, så kan søker lyve og fått hjelp til å skrive søknaden... derfor blir man diskriminert. Akkurat som jeg hadde blitt diskriminert, kanskje også drept, i muslimske land fordi jeg ikke bruker burka og kysser lesbekjæresten min offentlig. Man burde tilpasse seg landet man skal bo i for å gjøre det lettere. Anonymkode: 3cd07...028 Fordi vi er utenlandske selv og synes dermed navnene passer. Særlig med tanke på etternavn. Åsmund Iqbal, f.eks, ville høres rart ut. Dessuten har ikke vi selv blitt diskriminert på noen som helst måte i hverken arbeidsliv eller generelt. Så selv om det forekommer er det ikke gitt at barnet vårt vil bli utsatt for det. Alt avhenger ikke bare av hva en heter. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Begge er utlending. Ikke et navn man gir norske barn. Anonymkode: ae112...f11 Norske barn kan hete nesten alt mulig i 2022, og fint er det. AnonymBruker skrev (1 time siden): Går mot strømmen og sier jeg synes Osman var kult. Sånn rent praktisk ville jeg nok valgt et annet navn, kun pga. jobbsøking etc. er ikke enig i at det burde være sånn, men det er dessverre sannheten. Anonymkode: 8757c...822 Takk for svar. Vi er ikke så bekymret for at disse navna er upraktisk så det går nok bra😊 AnonymBruker skrev (1 time siden): Foreslår i stedet navnet Osram. Høres ut som navnet på en glødende oppvakt gutt. Anonymkode: 42d96...705 Osram Pære ja, det hadde vært noe🤪 AnonymBruker skrev (1 time siden): Åsmund kunne jo vært et alternativ til Osman i hvert fall. Anonymkode: c4605...49a Passer dessverre ikke for oss. Ts Anonymkode: 9f925...936 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #40 Skrevet 28. februar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Takk for svar. Vi er ikke så bekymret for at disse navna er upraktisk så det går nok bra😊 Ts Anonymkode: 9f925...936 Kjenner flere som heter omar å osman å andre muslimskenavn å de er godt intergrerte å har gode jobber. Ts velg det du synes og føler er best. Begge navnene er fine navn. Anonymkode: f72b7...f5e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå