Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, skal spørre gynekologen om dette, men tenkte å høre her også.

kort fortalt har jeg uregelmessig menstruasjon, men mensen kommer alltid til slutt.. Har begynt med letrozol denne syklusen. Har brukt eggløsningstester og ifølge dem så hadde jeg det et par dager før syklusdag 21. også følt det på kroppen(men det kan like godt være hodet som tuller)

ifølge blodprøven den 21 har jeg for lavt progesteron til at eggløsningen har skjedd. Kan det være at eggløsningen har skjedd, men at blodprøven ble for tett på? 

Endret av Fioal
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fioal skrev (11 timer siden):

kort fortalt har jeg uregelmessig menstruasjon, men mensen kommer alltid til slutt.. Har begynt med letrozol denne syklusen. Har brukt eggløsningstester og ifølge dem så hadde jeg det et par dager før syklusdag 21. også følt det på kroppen(men det kan like godt være hodet som tuller)

ifølge blodprøven den 21 har jeg for lavt progesteron til at eggløsningen har skjedd. Kan det være at eggløsningen har skjedd, men at blodprøven ble for tett på? 

Ja det går an. 

Skrevet
Fioal skrev (12 timer siden):

Blodprøven tas vanligvis på CD 21, eller rundt der, da de regner det som ca en uke etter EL - dersom du har syklus på 28 dager. Men dersom du hadde EL på CD 18-20 kan det være altfor kort tid til at progesteronet har økt.

Anonymkode: e342d...065

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...