Gå til innhold

Ønsker ikke babyshower, hvordan si nei takk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker ikke babyshower, synes helt ærlig at det er litt teit. Men venninnene mine synes det er stooor stas, og jeg har derfor arrangert dette for dem. Jeg er siste i gjengen til å få barn. 
jeg får nå unaturlig mange spørsmål om å finne på ting på formiddagen i helgene. Så langt har jeg heldigvis hatt planer de datoene venninnene spør om. Har sagt til samboer at jeg ikke vil ha babyshower da det ikke er min greie, men han synes jeg må fortelle det selv. Hvordan forteller jeg vennene mine at jeg ikke ønsker babyshower uten å fornærme dem? 
eller må jeg bare lide meg gjennom eller legge fiktive planer hver helg fram til termin?

Jeg skjønner at jeg er utakknemlig altså

Anonymkode: cc4a4...71b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier det rett ut?

Anonymkode: 19583...4f3

• Liker 9
Skrevet

Venninna mi sa ååå vi må jo ha babyshower! Jeg svarte: ikke faen! Det der er sååå teit! Kan feire etter babyen er født. Over og ut. Ho tåler at jeg er ærlig. Ellers hadde vi ikke vært så gode venner tror jeg 😂

Anonymkode: 24139...88f

• Liker 8
Skrevet

Jeg sa bare rett ut at jeg ikke ønsket det

Skrevet
sjallabajs skrev (4 minutter siden):

Jeg sa bare rett ut at jeg ikke ønsket det

Jeg også. Sa rett ut at det ikke er noe for meg.

Skrevet

Takk for svar:) jeg er redd de skal bli såret for at jeg har arrangert for dem, når jeg ikke vil ha det selv.

Skrevet

Nei takk.

Anonymkode: 27e9e...bae

Skrevet

De bør heller være super takknemlige for at du har arrangert det for de, uansett hvor teit du måtte synes at det er 🥰

Jeg fikk ikke noe, men mine venner vet at jeg ikke glad i store greier. Hadde de snakket om det og nevnt at de ønsket å arrangere hadde jeg sagt at det ikke er noe for meg 😃

Anonymkode: 1a855...a78

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skulle de blitt såret over det? Du har gjort noe fint og hyggelig som de ønsket og det bør gå andre veien også. Bare si du ikke ønsker det. Enkelt og greit. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er litt redd for at de skal bli såret fordi jeg synes det er teit, siden de elsket det. Litt som at jeg synes de er teite. De er jo ikke det, bortsett fra på sånt fjas

Skrevet

Du trenger jo ikke å si det er teit, er nok å si at du ikke ønsker det. Venninnene mine tok det helt fint i hvert fall, selv om de ganske nylig hadde hatt hver sin babyshower selv.

Anonymkode: 3d26b...9f0

• Liker 3
Skrevet

«Lid» deg gjennom det er mitt råd. Du gjør deg potensielt veldig upopulær i gjengen om du takker nei, dersom du har arrangert for de. Da gjør du deg bedre enn dem på en måte. Du stiller deg over konseptet babyshower og syntes faktisk det er så teit at du gir beskjed om at du ikke vil ha - til tross for at de har sannsynligvis planlagt og ordnet alt, men bare behøver en dato. 

du skulle sagt ifra (klart og tydelig) lenge før du ble gravid til venninnene om at du syntes det er koselig å ordne for andre, men ikke ønsker noe sånn selv.  Da ville de sannsynligvis spurt deg, fremfor å  overraske. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg ønsker ikke babyshower, synes helt ærlig at det er litt teit. Men venninnene mine synes det er stooor stas, og jeg har derfor arrangert dette for dem. Jeg er siste i gjengen til å få barn. 
jeg får nå unaturlig mange spørsmål om å finne på ting på formiddagen i helgene. Så langt har jeg heldigvis hatt planer de datoene venninnene spør om. Har sagt til samboer at jeg ikke vil ha babyshower da det ikke er min greie, men han synes jeg må fortelle det selv. Hvordan forteller jeg vennene mine at jeg ikke ønsker babyshower uten å fornærme dem? 
eller må jeg bare lide meg gjennom eller legge fiktive planer hver helg fram til termin?

Jeg skjønner at jeg er utakknemlig altså

Det er noe fjollete tull. Bare si hva du føler. 

Anonymkode: 56b96...ebe

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg ville sagt det som det er, jeg. JEg er ikke en babyshower-person. Det er kjekt for andre, men jeg foretrekker ikke det selv. 

Det er jo ikke annerledes enn bursdagsfeiringer og sånt. Noen liker å feire bursdagen sin med selskap, andre ikke. Er ikke verre å si at man ikke ønske ren babyshower enn det er å si at man ikke liker å feire bursdagen sin. 

Jeg hadde absolutt IKKE villet lide meg gjennom en babyshower. Jeg synes sånt er helt forferdelig. 

Anonymkode: 8d341...7cc

Skrevet

Hva er det du reagerer på? Jeg hadde ingen babyshower med bleiekake og slikt, men en hyggelig lunsj med gode venninner (og fikk også gavekort på en babybutikk i nærheten). Om det er alt "styret" du ikke vil ha, så går det vel an å formidle dette på en hyggelig måte, og kanskje la gjengen samles likevel. 

Anonymkode: 90c8b...299

• Liker 1
Skrevet

Si at du ikke ønsker noe babyshower, og at dere heller kan møtes på kafé eller ta en bedre middag på restaurant heller. 

Si i fra, og kom med et alternativ. Ikke bare si ifra og avvis.

Anonymkode: bd805...406

• Liker 4
Skrevet

Det at du har arrangert babyshower setter deg i en litt lei situasjon .. for du er på en måte den som har satt standarden ..  ville bare blitt med på det.. blir helt sikkert koselig  :) 

Anonymkode: 2b6a8...bab

• Liker 1
Skrevet

Du har et luksusproblem, som du burde klare å gjennomføre. Du har faktisk venner som vil gjøre stas på deg og babyen din. Det er ikke alle som har det.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er egentlig litt enig i at du bør kunne bite tennene sammen her. De har tydeligvis allerede planlagt showeren for deg nå (og brukt tid og penger på å arrangere den), så litt dumt å komme nå å si du ikke vil ha. Det burde heller blitt sagt helt i starten, før de begynte planleggingen. Eventuelt kan du komme med en annen unnskyldning for at du ikke vil ha babyshower enn at du synes det er teit, f.eks. at du synes det er kos å arrangere for andre men ikke er så glad i oppmerksomheten selv? Kanskje dere da kan finne på noe annet koselig sammen?

Når det er sagt er jeg veldig enig med deg og ønsket selv ikke å få babyshower. Jeg trodde jeg «slapp unna», men fikk det likevel. Og… det var så mye koseligere enn jeg hadde trodd på forhånd, og familie og venner hadde brukt så mye tid og energi på å gjøre dette til en fin dag for meg. Så jeg endte opp med å sette veldig stor pris på gesten og faktisk bli veldig rørt av det hele, selv om jeg i utgangspunktet syntes det var et tullete konsept jeg tenkte ikke var for meg i det hele tatt (aldri vært med på babyshower for andre selv, kun sett det i sosiale medier osv). 

Anonymkode: a3db9...977

• Liker 3
Skrevet

Jeg ønsker heller ikke. Sa det rett ut. Nå blir det nedtonet til kun en lunsj uten noe leker, pynt osv. Regner med jeg får gaver selv om jeg har sagt at jeg ikke ønsker 😅

Vil heller ha besøk etter baby har kommet til for å feire at alt gikk bra med baby osv.

Anonymkode: cb53c...ceb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...