Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føles kjæresten snart kommer til å gjøre det slutt. Føles som han viser mindre interresse. Jeg har så lite nettverk utenom, vet ikke hva keg skal gjøre. Har nesten ikke familie, lite venner. Har ikke så lett for å komme i kontakt med folk siden jeg er litt sjenert, og da er man ikke i tettessant nok. Hadde jeg i det minste hatt familie. Jeg er bare så utrolig ensom. Har prøvd å gjøre noe med det i mange år, uten hell.😢

Anonymkode: cea48...c1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen hobbyer eller noe du har lyst til å lære mer om? Du kan jo feks melde deg på et interessant kurs og lære noe nytt, der er det enklere å bli kjent med mennesker ettersom dere deler samme interesse. Er du kvinne så finnes det apper hvor man kan bli kjent med andre kvinner som søker vennskap. Minner litt om tinder, bare uten sex/dating. Hvis du synes det er vanskelig å bli kjent fordi du er tilbaketrukken så kan terapi også hjelpe, evt life coach. Det viktigste er å fokusere på deg selv og hva du ønsker å å ut av livet. Gjør ting du liker :)

Anonymkode: 3637c...dde

• Liker 1
Skrevet

Hva har du prøvd å gjøre med ensomheten som du føler ikke hjelper?

Anonymkode: 3637c...dde

Skrevet

Prøvd å skaffe jobb eller har jobb? Man kan skaffe seg venner der☺️ Dra ut med de så blir du kjent med flere. 

Kjenner meg godt igjen i det du sier med å være sjenert, slik var jeg før. Helt til jeg begynte å jobbe med meg selv og fant mine verdier og jobbet mye med min selvtillit. Etter det har jeg klart å slippe meg mer «løs», være mer meg selv og ikke tenke så mye på hva andre tenker og mener. 

Skrevet

Jeg har jobb, men ingen der jeg kunne møtt på fritida. Ingen jeg føler liker meg godt nok, eller som jeg har god kontakt med. Har vært på både venneapper og gruppe på facebook. Har møtt noen, men som sagt så er det vanskelig å få folk til å like meg godt nok til å ville treffes over tid. Jeg er grei og hyggelig, men sjenert og usikker på meg selv. Har prøvd å jobbe med det, men det er sånn jeg er, og får ikke til å forandre meg.

Skrevet

bare fordi du har lite venner betyr ikke at kjæresten din skal tvinges til å være sammen med deg, hvor mange ganger har du tatt slik hensyn til andre folk? har du noen gang blitt sammen med noen eller i det minste blitt venn med noen bare fordi du syntes synd på dem? nei

du er bare nødt til å svelge alt dette. respekter valget til kjæresten din hvis du virkelig elsker han og ikke bare deg selv. det med venner må du finne ut av så spørs det selvfølgelig hvor gammel du er noe jeg tror du godt oppi årene

Anonymkode: 58baa...d86

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

bare fordi du har lite venner betyr ikke at kjæresten din skal tvinges til å være sammen med deg, hvor mange ganger har du tatt slik hensyn til andre folk? har du noen gang blitt sammen med noen eller i det minste blitt venn med noen bare fordi du syntes synd på dem? nei

du er bare nødt til å svelge alt dette. respekter valget til kjæresten din hvis du virkelig elsker han og ikke bare deg selv. det med venner må du finne ut av så spørs det selvfølgelig hvor gammel du er noe jeg tror du godt oppi årene

Anonymkode: 58baa...d86

Gi deg, jeg tvinger han ikke.                             Jeg har noen venner, men de er mye oppratt med familiene sine. Jeg har omtrent ikke familie.

Skrevet

Hei! ☀️ Jeg tror det er veldig mange som føler det slik når de blir voksne, man glir vekk fra barndomsvenner og må jobbe for et nytt nettverk som voksen. I tillegg har mange vennskap visnet under pandemien, ettersom man ikke har fått pleiet de.. Det kan være utfordrende å finne nye venner om jobben ikke byr på et godt utvalg! Kan du ikke skrive litt om hvor gammel du er, interesser og ca hvor i landet du bor - også kan de som føler det på samme måte her legge igjen en liten notat?😊

Jeg ønsker også å utvide nettverket. 32, bor i Asker og liker å bruke tid med mann+barn, hund, båtlivet, interiør, god mat, opplevelser og turer - for å nevne noe😊

Anonymkode: 5e6ee...721

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke barn, og en forelder og ett søsken bor på andre kanten av landet. Folk har som regel noe. Hadde jeg hatt barn hadde det jo vært større muligheter til mye. Jeg er 38 og sitter og ser på alle rundt meg med familie. Det blir ikke barn, for kjæresten ønsker ikke flere.

Skrevet

Hvordan fikk du kjæreste? Siden du klarte det burde det ikke være vanskeligere å få flere venner😊

Anonymkode: a5289...fba

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan fikk du kjæreste? Siden du klarte det burde det ikke være vanskeligere å få flere venner😊

Anonymkode: a5289...fba

Det er litt forskjell på kjæreste og venner synes jeg. Siden jeg er usikker på meg selv, og jeg nok utstråler det, er det svært få som er interessert i å være venn med meg. Jeg har merket det hele livet, folk trekker seg litt unna, jeg blir oversett osv. Selv om jeg er blitt mer trygg i voksen alder, er jeg ikke "normal" som de fleste andre. Og når folk viser liten interesse for meg, selv om jeg prøver å være hyggelig osv, blir jeg enda mer usikker på meg selv. Dette har pågått i snart 40 år, og da er det vanskelig å plutselig bli trygg og selvsikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...