AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #1 Skrevet 27. februar 2022 Skriver på vegne av en fortvilt dame som ikke har brukernavn her, men er desperat etter praktiske råd og jeg kan ikke svaret på hennes spørsmål. 😭 Hei. Jeg er gift og har to små barn. Nå har mannen min sagt at jeg kan ''pakke og dra'' etter en krangel hvor jeg atter en gang krevde at han skulle behandle meg med respekt. Det har vært en langvarig konflikt mellom oss to hvor jeg stadig må dra mer og mer av lasset hjemme uten at jeg får noe spesielt av hjelp fra ham. Greia er at jeg har vært hjemmevarende i flere år nå og tatt vare på barn og hus mest på grunn av at ett av barna har omfattende hjelpebehov og krever svært mye. Det er hans penger huset ble kjøpt med selv om vi står begge på boliglånet. Jeg føler at jeg ikke eier en spiker, har ikke jobb og inntekt og egentlig ikke noe nettverk heller, jeg har dedikert de siste årene av mitt liv på barna og huset og takket jeg får er å bli behandlet dårlig og å bli bedt om å pakke og dra? Jeg har gitt bort helse og karriere for å skape en familie og ta vare på alle, så han kan jobbe, ha karriere og forsørge oss, så jeg ser ikke for meg annet enn at jeg vil havne på gata. Hva kan jeg likevel gjøre og søke av akutt hjelp? Jeg orker ikke slik behandling lenger. Ja, jeg vet jeg var dum som ikke tenkte på egen økonomisk sikkerhet, men jeg trodde aldri det skulle komme så langt at han kaster meg ut og jeg trodde oppriktig at han satt pris på alt jeg gjør hjemme og med barna, spesielt barnet med omfattende spesielle behov. Så feil kan man ta, han har tatt meg og min innsats for gitt. Det går nok mot skilsmisse og jeg føler at jeg kommer veldig dårlig ut av det hele siden alt står i hans navn og er kjøpt med penger han har tjent eller hatt fra før. Jeg sluttet i jobben for å ta meg av barna og spesielt barnet som krever så mye og gi dem et så godt liv som mulig, og det var nok den største tabben min. Han kan selvfølgelig ikke ta seg av barna på egen hånd og fortsette i full jobb og karriere alene, så han skjønner ikke at han skytter seg selv i foten ved å kaste meg ut. Men hva kan jeg gjøre nå? Hva har kommune og NAV av ordninger for slike som meg? Jeg føler at livet mitt er over, men at jeg må holde ut og finne en vei ut for barnas skyld. Ikke døm meg, dere som ikke vet hva det er å ha ansvaret for et krevende multifunksjonshemmet barn over flere år og ofre så mye. Anonymkode: 23c6c...b7d
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #2 Skrevet 27. februar 2022 Det var vondt å høre! Men jo, du kan klare det. Du får ta kontakt med NAV i morgen. Og dere må uansett til megling på familievernkontoret siden dere har barn sammen. Be om hjelp fra de du har rundt deg, selv om det ikke er så mange. Klem ❤ Anonymkode: fe105...62e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #3 Skrevet 27. februar 2022 Han har ikke lov til å kaste deg ut. Du står som papiret som delvis eier av huset? Anonymkode: f8419...d80
anonymbruker2312 Skrevet 27. februar 2022 #5 Skrevet 27. februar 2022 Ring NAV og ta dette til familievernkontor, råder deg også til å tidlig sikre deg en psykolog å snakke med også (som du kan ha rett til å få gratis) for å komme deg gjennom prosessen på en best, sunn og fornuftig måte. Sender varme tanker til deg..❤️ Dette er absolutt ikke lett… En ting vet jeg, og det er at denne samboeren din er totalt ufølsom, eier ikke ydmykhet og du bør holde deg unna han. For et svik!! 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #6 Skrevet 27. februar 2022 Kontakt NAV, familievern og fastlege i første omgang. Lykke til. Anonymkode: 721bd...617 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #7 Skrevet 27. februar 2022 Vær så snill og bruk avsnitt..noen av oss synes det er så slitsomt å lese en vegg med tekst at vi ikke orker, og kommer da ikke med hjelpende forslag heller.. Anonymkode: a297a...eac
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #8 Skrevet 27. februar 2022 Ikke dra. Truer han med noe mer, ring politiet. Så er det lurt å løse det juridiske hos en advokat og bestille mekling på familievernkontoret snarest råd. Anonymkode: 66ae3...aa3 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #9 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vær så snill og bruk avsnitt..noen av oss synes det er så slitsomt å lese en vegg med tekst at vi ikke orker, og kommer da ikke med hjelpende forslag heller.. Anonymkode: a297a...eac Det er ganske enkelt å forlate tråden om den blir for vanskelig for deg å lese. Anonymkode: 10e24...6be 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå