Gå til innhold

Angrer du på kleskode?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 hours ago, AnonymBruker said:

Du skjønner visst ikke hva kleskode er.

Anonymkode: 6d9b1...904

Sant!

Anonymkode: 401b7...ad7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke at andre skal bestemme hva andre voksne skal bruke. Folk har også forskjellige kropper, og er ikke komfortabelt i alt. Og ikke alle har råd til å kjøpe noe nytt. Alle vet at det er dere som gifter dere, så slapp av selv om noen kommer med klær som kanskje peker seg litt ut. Men om han f.eks skal bruke lyseblå dress, så er det lov å skrive at dressen ikke må være lyseblå.

Ha baller til å snakke med onkel om det er et så stort problem. Dersom den eldre generasjonen f.eks ikke liker rosa dressjakke, så er det deres problem. De fleste klarer å se forbi det i et bryllup. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg personlig skjønner ikke poenget med stive kleskoder i bryllup. Jeg har giftet meg selv og vi skrev pent antrekk. Det er nokså uformelt. Det viktigste for meg var at gjestene følte seg komfortable, ikke ble tvunget til å kjøpe seg nye antrekk, og at bryllupet ikke ble for stivt. Det var ikke en sjel som var upassende kledd. 

Anonymkode: e149b...bc5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.2.2022 den 22.23):

Det kan være fint med kleskode - men da må også selskapet stå i stil til kleskoden. Har du "mørk dress" som kleskode krever det en del av dere som vertskap, både når det gjelder lokale, mat og stil ellers. 

"mørk dress", også har tante Maren bakt sjokoladekake, det er to bonger til baren og brudeparet halter seg gjennom noe som liksom skal være en brudevals... det fungerer ikke. Kjør gjerne stil, men da må dere også levere og gjennomføre. 

Om dere tar snarveier selv, og går for enkle løsninger, så kan dere ikke kreve allverdens av gjestene deres heller.

Anonymkode: 2c4c5...329

Stakkars tante Maren som gjentatte ganger blir hengt ut her 😄

Anonymkode: c642f...8fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At noen gjester kan komme til å kle seg utfordrende får dere ikke gjort noe med, med mindre kleskoden eksplisitt sier "bunad".

Dersom onkelen faktisk kommer i en dressjakke med peniser på får dere ha baller nok til å si ifra at det ikke er greit, og sende ham hjem for å skifte. Å skrive "mørk dress" i innbydelsen høres ikke ut som det er nok til å få ham til å kle seg ordentlig.

Anonymkode: a381d...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...