Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er K40 og dater M35. Begge uten barn. Kjent hverandre 1,5 år. Han har hele tiden vist stor interesse (møttes via felles venner). De siste måneder har vi begynt å date. Jeg er tiltrukket av ham og er ikke i tvil om at det er gjensidig.
(Uten at jeg har spesielt lyst å beskrive dette, så ligger jeg veldig godt an utseendemessig, mangler ikke på oppmerksomhet fra eldre eller yngre menn).
Jeg begynner å bli forelsket i denne mannen, men er redd han skal synes jeg er for gammel på sikt. Skal også sies at han kommer fra et Europeisk mer konservativt land, der menn har mer forsørger funksjon enn kvinner. Min inntekt er nok 3 ganger hans, og er redd han skal føle seg mindre mandig, om dere forstår. Usikker på om jeg skal date han videre. Hva tenker dere om situasjonen min?

Anonymkode: d88c2...124

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at du bør gi han en sjangse, da du sier at det virker som om han genuint er interessert. Ikke alle menn føler seg mindre "mandig" av at kvinner har høyere inntekt enn de. La tiden vise og ta det med tålmodighet, du kommer til å fort finne ut av om dette er noe å holde på videre eller ikke, hvis du gjennom prosessen lytter godt til magefølelsen din. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

han har ikke vist deg noe stort interesse, og jo du har problemer med oppmerksomhet fra yngre menn.  det kan mest handle  om det økonomiske for din del handler det mest om hvordan deres vises som en par utenfra og å være med han gjør at du også føler deg yngre og mer livlig. generelt er dette risikofylt, menn 35 dater som regel 29 prege kvinner, eller på skikk etter det. 

Anonymkode: 8444f...9ec

Skrevet

Oh no. Datet to menn fra slike «mer konservative land» og begge gangene var jeg «for gammel» til slutt, selv om jeg bare var 3 år eldre. En av dem sa også: «Om et par år får jeg kanskje lyst på barn, men du blir for gammel...». Jeg var 35. 
Aldri igjen! 

Anonymkode: e301f...873

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

han har ikke vist deg noe stort interesse, og jo du har problemer med oppmerksomhet fra yngre menn

Skjønner ikke helt hvordan du tolker dette? Kan du forklare? Takk for svar :)

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Oh no. Datet to menn fra slike «mer konservative land» og begge gangene var jeg «for gammel» til slutt, selv om jeg bare var 3 år eldre. En av dem sa også: «Om et par år får jeg kanskje lyst på barn, men du blir for gammel...». Jeg var 35. 
Aldri igjen! 

Anonymkode: e301f...873

Takk, du :) det er et slik scenario jeg forestiller meg og frykter...

• Liker 1
Skrevet

5 år er ingenting i mine øyne. Du kan heller ikke dra alle fra konservative land under en kam. Bedre å gi det et forsøk enn å angre på at du aldri turte, tenker jeg! 

Anonymkode: 4fc29...acc

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skjønner ikke helt hvordan du tolker dette? Kan du forklare? Takk for svar :)

at livet er fase og man må tenke reelt , det med at du synes yngre menn er attraktive er en helt annen sak, du hadde dumpet han for 20 åring om du hadde sjans. du er 40 år , det er langt over prime tiden din. det logiske er at du allerede burde vært i forhold men hvis ikke for en eller annen grunn så burde du satse noe mer logisk når det kommer til forhold kanskje 45-50. noen ganger kan det bare være kjørt men sånn er det. og det at noen her sier 5 år er ingenting? da tenker jeg mer ut ifra en mann perspektiv 

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

at livet er fase og man må tenke reelt , det med at du synes yngre menn er attraktive er en helt annen sak, du hadde dumpet han for 20 åring om du hadde sjans. du er 40 år , det er langt over prime tiden din. det logiske er at du allerede burde vært i forhold men hvis ikke for en eller annen grunn så burde du satse noe mer logisk når det kommer til forhold kanskje 45-50. noen ganger kan det bare være kjørt men sånn er det. og det at noen her sier 5 år er ingenting? da tenker jeg mer ut ifra en mann perspektiv 

For noen er det logisk å være singel som 40, du må neste kjenne menneskets tidslinje. 
Men ja, tenker også at jeg må være realistisk og date på min alder +. Alltid gjort det, han her er unntaket. 

Skrevet

En 35 år gammel mann er for gammel. Om 5 år er han utgått på dato, mens du har hele 40-årene dine foran deg. Sats heller på en mann på 25, de er ikke så krampeaktig opptatt av alder. Menn på 35 er i verste panikkalderen.

Anonymkode: 185ea...6e3

• Liker 3
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

En 35 år gammel mann er for gammel. Om 5 år er han utgått på dato, mens du har hele 40-årene dine foran deg. Sats heller på en mann på 25, de er ikke så krampeaktig opptatt av alder. Menn på 35 er i verste panikkalderen.

Anonymkode: 185ea...6e3

He he. Har jeg ikke inntrykk av :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg er K40 og dater M35. Begge uten barn. Kjent hverandre 1,5 år. Han har hele tiden vist stor interesse (møttes via felles venner). De siste måneder har vi begynt å date. Jeg er tiltrukket av ham og er ikke i tvil om at det er gjensidig.
(Uten at jeg har spesielt lyst å beskrive dette, så ligger jeg veldig godt an utseendemessig, mangler ikke på oppmerksomhet fra eldre eller yngre menn).
Jeg begynner å bli forelsket i denne mannen, men er redd han skal synes jeg er for gammel på sikt. Skal også sies at han kommer fra et Europeisk mer konservativt land, der menn har mer forsørger funksjon enn kvinner. Min inntekt er nok 3 ganger hans, og er redd han skal føle seg mindre mandig, om dere forstår. Usikker på om jeg skal date han videre. Hva tenker dere om situasjonen min?

jeg blr 40 i år og mannen er 35...

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
1 hour ago, Maleficenta said:

jeg blr 40 i år og mannen er 35...

Herlig å lese🥰

Skrevet

Du har veldig dårlig tid ang eventuelle barn. Om det i det hele tatt går.

Ellers er 5 år ingenting.

Og de som sier at "damer er forbi sin prime", er vel menn uten speil.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For noen er det logisk å være singel som 40, du må neste kjenne menneskets tidslinje. 
Men ja, tenker også at jeg må være realistisk og date på min alder +. Alltid gjort det, han her er unntaket. 

altså vi her på KG kjenner verken han eller deg og situasjonen, vi skriver det vi mener og tilføyer ut ifra våre erfaringer. du sier han er unntaket javel men kan det være at han er yngre en av de store drivkraften?. nå er ikke han helt ung selv også er han utenlandsk, kanskje han ikke har andre muligheter? kanskje han har prøvd å makse ut sine egenskaper på å en yngre kvinne uten hell? ja 35 åringer foretrekker noen under 30, men får dem det? alt det er bare du som kan evaluere. kanskje ting går bra, men du sier utrykk for bekymring, derfor får du noen krasse svar, men igjen dette er noe dere begge vet best. våre svar kan kanskje virke støttende i noe så privat som livet videre dere imellom. håper det hjelper. best wishes!

• Hjerte 1
Skrevet

Fem år er da ingenting.

Jeg var i flere år i sammen med en mann fra et annet europeisk land, (også yngre enn meg ) der menn er alfa, og kvinnene skal helst være hjemme med barn.

Da vi traff hverandre var han helt ok med og innforstått med hvordan jeg som norsk kvinne forventet at ting skulle være. At jeg drar på venninneturer, at jeg går ut med venninner osv… han var helt klar på at «selvfølgelig, og han kom fra en familie som ikke så ned på kvinner, kvinner like rettigheter og bla bla bla» vel, alt var fint i ca ett år. Andre året begynte ting å skurre. Han ble sur om jeg gikk ut, han ble sur om jeg feks ba han hjelpe til med oppvasken osv… men jeg tenkte fortsatt ikke så mye på det. Etter to år ble jeg gravid, og da var moroa slutt…. Jeg bodde plutselig med et monster, virkelig. Jeg hadde for korte skjørt, for høye heler, for mye sminke (aldri brukte mye sminke eller spes høye heler) for stor utringing (aldri vist kløft engang) så ut som en hore, var en dårlig kvinne osv. Jeg orket ikke krangle, så sluttet med sminke, pyntet meg ikke… da ble det klaging på at jeg ikke tok vare på meg selv, at jeg ikke respekterte han, at han snart ville finne en ny, for bla bla bla…. Det er så mye at du vil ikke tro det. 
Det landet min ex kommer fra er det også HELT vanlig og veldig respektert at menn har elskerinner…. SÅ ALDRI MER! 

Anonymkode: 64aa2...178

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvorfor spør du oss?

Om han ikke liker deg så hadde han ikke snakket med deg.

Slutt å tenke hva andre skal tro, alle har forskjellige meninger og du blir aldri å få et svar før du prøver ut ting selv.

Jeg var ilag med ei på 38 når jeg var 27. Funket helt fint til hun var utro.. 

Endret av ryzorwarlock
Skrevet
ryzorwarlock skrev (39 minutter siden):

Hvorfor spør du oss?

Om han ikke liker deg så hadde han ikke snakket med deg.

Slutt å tenke hva andre skal tro, alle har forskjellige meninger og du blir aldri å få et svar før du prøver ut ting selv.

Jeg var ilag med ei på 38 når jeg var 27. Funket helt fint til hun var utro.. 

så hjalp ikke være 11 år yngre?

Skrevet
MizzVic skrev (3 timer siden):

Du har veldig dårlig tid ang eventuelle barn. Om det i det hele tatt går.

Ellers er 5 år ingenting.

Og de som sier at "damer er forbi sin prime", er vel menn uten speil.

må de ha barn da?

• Liker 1
Skrevet
Maleficenta skrev (18 minutter siden):

må de ha barn da?

Absolutt ikke.

Men kanskje mannen på 35 vil ha. Og det er vel det eneste problemet med hennes alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...