Gå til innhold

Hva flykter man med?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Minnepinner med bilder og scannede dokumenter. Tursekk for vintertur, frysetørket mat, kontanter, alt vi har av smykker, medisiner. Men hvor skal vi dra liksom? Svømme til England? 

Anonymkode: 7f4f8...39f

Og menskopp, ekstra briller og tamponger! Kanskje tillogmed to menskopper 🤯 

Anonymkode: 7f4f8...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Pass må man ha med ja. Tørrvarer og hermetikk. Primus. Smertestillende, bandasjer. Nødvendige medisiner. Varme klær og gode ytterklær. Vanndunker. Fyrstikker. Våpen om man har det. Og så videre.

Sikkert lurt å slå seg sammen med andre, slik at man blir et lite "samfunn" som kan beskytte hverandre. Hadde nok flyktet langt utpå landet, i skogen, ved kysten. Langt unna fristende mål for fienden.

Anonymkode: 450bb...f34

Tror du ikke kysten er et mål rent taktisk? 🤭

Anonymkode: bf8d3...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rieber97 skrev (32 minutter siden):

Jeg bor på «landet», halvtime i bil til nærmeste by, men vurderer allerede nå å flytte ut på en øy. Er livredd. 

På langt nær så ille:) Ukraina holder ganske bra stand, mange sanksjoner, frivillige fremmedkrigere reiser til Ukraina osv. Men avhengig av hvordan det utarter seg så hadde jeg personlig kanskje hentet ut mer stoffskiftemedisin, kontanter og gass til primus for da er jeg avhengig av andre ting fungerer, resten har jeg liksom.

Anonymkode: 535cb...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Annonse

- Pass & papir

- Mobil med lader 

- Lommebok

Husker forøvrig at mange flyktninger ble kritisert fordi de hadde iPhone. Det var vel under Syria?
Som om man flykter og tenker "Søren, mobilen min er for dyr, jeg må skaffe en billigere telefon så jeg får mer sympati".

Så kanskje kjøp en billig burner tlf så ikke media sprer bilder av dere når kriger kommer, og folk på nett sier at dere ikke trenger hjelp fordi dere har dyre telefoner.

Anonymkode: 39cba...e5e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, loveli said:

Hvis det blir verdenskrig håper jeg nesten at alle land bombes til helvete, så kan dyrene leve videre på kloden i fred uten at vi gjør livet verre for dem

Da dør nok de fleste dyr også...

Anonymkode: 8859e...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Da dør nok de fleste dyr også...

Anonymkode: 8859e...673

Ja, dør mennesker så dør dyr, desverre. Men jeg tror nok mange flere dyr vil overleve. :) Var uansett et flåsete ønske fra meg. Dyr ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...