Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg skal gå eller fortsette i forholdet. Korte fakta: 17 år som samboere, 2 barn og mye som er bra, men lista med dårlig ting er nok like lang. Det som er vanskeligst er at hun jeg er sammen drikker mye, og har alltid gjort det. Jeg vet mange tenker at du vet hva du gikk til og hvorfor fikk du barn med henne. Men før vi fikk barn så var det mer fest, og jeg ser jo i ettertid alle varsel lampene, men nå står jeg her ihvertfall. Og det er som sagt mye som er bra. Hun er super med barna, full oversikt over alt som skjer i skole og i full jobb. Men på det negative, er det mye humørsvingninger, ting har en tendens til å være veldig flytende.  Jeg er ikke perfekt på noen som helst måte, og har mitt å slite med også. Men jeg tror dette misbruket gjør mye mer skade på samspillet i familien enn man tror. Har uttrykt bekymring om drikkingen hennes flere ganger, vi har vært hos familievernkontor i samtaler som ikke førte til noe, hun har selv sagt i ny og ne at hun skal ta hvite måneder, men det blir aldri noe av. 
Hvis vi ikke hadde hatt barn, hadde jeg nok ikke orket. Lurer på hva som er best for barna? Nå har de stort hus, mulighet til å holde på med dyre aktiviteter, familieferier, og 2 foreldre som gjør sitt beste. Mens hvis vi splitter opp, blir det leilighet, og kanskje leie leilighet, dårligere økonomi, men kanskje  også mindre uro. Og vi kanskje har mulighet for å få det bedre hver for oss. Er dog også urolig for at samboers drikking eskalerer ytterligere. Og at hun kanskje møter en mann som misbruker også, og at det blir veldig ustabilt. Barna være er 6 år og 10 år. 

Anonymkode: bd817...624

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er noe som bør taes til psykolog, lege eller terapi. Det er garantert ett eller annet hun sliter med. Anbefaler dere til å prøve ut dette, og hvis det ikke funker så bør du vurdere om å gå fra henne. Selv om det fører til at det blir leilighet, kanskje dårligere råd, så er det først og fremst helsa som er viktigst - altså den mentale helsa for både deg og henne. Det er heller ikke sunt og positivt for barna å vokse opp i et miljø med mye alkohol involvert. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...