Gå til innhold

Muligens gravid og nettopp operert i narkose/ hvordan regnes egentlig graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg tror jeg kan være gravid og ble litt bekymret fordi jeg nettopp ( en uke +siden) har vært operert og vært i narkose + tatt medisiner i 7 dager etter denne siste dat 25....

Har ikm i morgen og svak positiv i dag. Sjekket fordi jeg følte meg "anderledes" i to dager. Har hatt usikker sex, fikk først vite om operasjonen etter dette.

tidslinjen er 28. var siste mens, 4. og 5. var usikker sex operasjon var 18. + 7 dager med medisiner.

Om det viser seg at jeg er gravid ville da fosteret vært ca i sin uke 0 under operasjon og uke 1 i medisinering ? Hvordan regnes dette?

+ skal selvfølgelig snakke med legen i morgen om streken er sterkere

Anonymkode: 6c9c7...eb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er virkelig ikke noe å ofre en tanke på.

Anonymkode: 24a0a...040

Skrevet

Gjort er gjort. Du får ikke endret på noe du allerede har vært gjennom. Ta kontakt med lege, og få svar fra dem på hvilken innvirkning operasjonen og medisiner kan ha på fosteret.

Anonymkode: 05456...ec0

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er virkelig ikke noe å ofre en tanke på.

Anonymkode: 24a0a...040

Hvordan hjelper dette TS?

Dere deler ikke blodbane før fosteret er 2-4 uker, dvs uke 4-6. skjønner at du er bekymret ts

Anonymkode: 43293...b95

• Liker 1
Skrevet

De tester alltid HCG før narkose på kvinner i fertil alder. Så tviler på du ble operert mens du var gravid med mindre det var akutt

Anonymkode: 30c23...ee7

Skrevet

Embryoet fester seg alt fra 4-12 dager etter eggløsning. Så man er ikke gravid før det, og siden du først får svak strek nå, så har du ikke vært gravid under narkose eller medisin. Da er det snakk om kun noen få dager siden den festa seg.

Anonymkode: 143c0...d1a

Skrevet

Jeg måtte i narkose/operasjon da jeg var gravid i uke 10, grunnet et stygt leggbrudd.. måtte også ha mye morfin både intravenøst og i tablettform i ca 2 uker etterpå, og var veldig bekymret for hvordan dette påvirket fosteret. Legene mente at dette skulle gå greit for babyen, og at det uansett var en nødvendighet. Alt sto bra til på OUL som de kunne se, og utviklingen virker normal til nå. Jeg skal få en ekstra sjekk på sykehuset når baby er 2 mnd, for å være sikker på at medikamentene ikke har senket utviklingen. Skjønner godt at du er bekymret TS, den følelsen satt jeg også med. Men ring gjerne sykehuset neste uke og få snakket med legen som opererte, så kan du få ro i sjela🥰

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

De tester alltid HCG før narkose på kvinner i fertil alder. Så tviler på du ble operert mens du var gravid med mindre det var akutt

Nei, det gjør de ikke der hvor jeg jobber i hvert fall. 

Anonymkode: b1e27...6d8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan hjelper dette TS?

Dere deler ikke blodbane før fosteret er 2-4 uker, dvs uke 4-6. skjønner at du er bekymret ts

Anonymkode: 43293...b95

De deler aldri blodbane, men fosteret får næring via morkaken først fra uka 8 ca. Det er ikke noe argument for at det er trygt med diverse før den tid. Diffusjon er et begrep det er kjekt å vite om. Denne feilinformasjonen spres enormt mye på forum..

Når det er sagt tenker jeg sannsynligvis at TS ikke har noe å bekymre seg om, så lenge medisinene kun er smertestillende. Noen typer antibiotika er uheldige, men ikke de vanligste typene. Spør legen din.

Anonymkode: c3749...784

• Liker 1
Skrevet

TS her:) Tusen takk for svar. Er er beroliget. 💕

Lykke til Daisy´s Duckling 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

TS her:) Tusen takk for svar. Er er beroliget. 💕

Lykke til Daisy´s Duckling 😊

Så godt å høre☺️ Tusen takk og ligeså🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.2.2022 den 17.38):

Hei. Jeg tror jeg kan være gravid og ble litt bekymret fordi jeg nettopp ( en uke +siden) har vært operert og vært i narkose + tatt medisiner i 7 dager etter denne siste dat 25....

Har ikm i morgen og svak positiv i dag. Sjekket fordi jeg følte meg "anderledes" i to dager. Har hatt usikker sex, fikk først vite om operasjonen etter dette.

tidslinjen er 28. var siste mens, 4. og 5. var usikker sex operasjon var 18. + 7 dager med medisiner.

Om det viser seg at jeg er gravid ville da fosteret vært ca i sin uke 0 under operasjon og uke 1 i medisinering ? Hvordan regnes dette?

+ skal selvfølgelig snakke med legen i morgen om streken er sterkere

Fra unnfangelse. Altså når du faktisk hadde samleie og ble gravid. Man er ikke gravid før man er gravid. 

Anonymkode: 794ba...a3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Nei, det gjør de ikke der hvor jeg jobber i hvert fall. 

Anonymkode: b1e27...6d8

Jeg har vært utallige ganger i narkose. Har aldri tatt blod eller urinprøve før operasjon. Så nei det stemmer ikke.

Anonymkode: 794ba...a3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.2.2022 den 16.49):

Hvem har fortalt deg dette tullet da? 80% av de som opereres på dagkirurgen hos oss tar ikke blodprøver i det hele tatt. 

Anonymkode: 7b6b4...a5d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...