AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #1 Skrevet 27. februar 2022 Det er jo anbefalt å sjekke forsikringene sine innimellom, men jeg forstår virkelig ikke hvordan jeg skal gjøre det. Jeg hater å prate i telefonen, og uansett tror jeg folk jeg treffer på der bare vil lure meg og snakke meg rundt siden jeg kan så lite om dette. Jeg mistenker at jeg er dobbeltforsikra, men jeg vet ikke hvordan jeg skal finne det ut. Hva gjør jeg? Som voksen, gift, to barn, hus og bil, hvilke forsikringer trenger jeg egentlig? Anonymkode: acc78...1bc
newman01 Skrevet 27. februar 2022 #2 Skrevet 27. februar 2022 Du har da en oversikt over gjeldende forsikringer der du er kunde. Leser du de medfølgende forsikringsvilkårene vil du fort se om du er dobbeltforsikret. 1
Amossa Skrevet 27. februar 2022 #3 Skrevet 27. februar 2022 Du trenger i utgangspunktet kun forsikring av bolig, innbo og bil. Hvis du eller ektefellen er organisert i et LO-forbund har dere kanskje innboforsikring i Sparebank. Sjekk at dere ikke er dobbeltforsikret på dette. Alle forsikringsselskaper har nettsider. Logg deg inn på "Min side" og sjekk. Der står også alle detaljene i forsikringen din . Du trenger ikke å ringe. Send gjerne en e-post.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #4 Skrevet 27. februar 2022 6 minutter siden, Amossa said: Du trenger i utgangspunktet kun forsikring av bolig, innbo og bil. Å reiseforsikring,livsforsikring å barneforsikring. Anonymkode: b585f...254 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #5 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Å reiseforsikring,livsforsikring å barneforsikring. Anonymkode: b585f...254 Hvis personen hadde vært enslig, er det da et poeng å ha livsforsikring? Anonymkode: ffbb9...bba
newman01 Skrevet 28. februar 2022 #6 Skrevet 28. februar 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Hvis personen hadde vært enslig, er det da et poeng å ha livsforsikring? Anonymkode: ffbb9...bba Man kan forsikres mot mer enn bare død. Alltids kjekt å kunne kjøpe nytt hus/leilighet med heis og ha råd til privat pleie om man skulle bli lam eller andre ubehagelige situasjoner.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #7 Skrevet 28. februar 2022 For å få oversikt over hvilke forsikringer du har må du sjekke hvilke forsikringer du har hos forsikringsselskapet (ene) du er kunde hos og hvilke forsikringer du evt. har gjennom arbeidsgiver og fagforening. Anonymkode: 5f9d9...7a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå