Gå til innhold

Grønn potet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal man ikke spise poteten om den er grønn? :sjenert: Vet jeg har lært dette en gang, men kommer ikke på det nå...

Hva skjer om jeg spiser en potet som er litt grønn?

Skrevet

Grønn potet er giftig. Som regel vil man bare få vondt i magen om man spiser det, men i store nok doser kan det være skadelig eller til og med dødlig.

Skrevet

Argh, da må jeg ut å kjøpe nye pottiser, de jeg kjøpte i dag var så sandete at det var umulig å se fargen på dem, og jeg tror de har et grønnskjær i seg :sur:

Gjest Catwoman
Skrevet

Ta med potetene og kvitteringen tilbake til butiken, så får du nye poteter.

Skrevet
Ta med potetene og kvitteringen tilbake til butiken, så får du nye poteter.

Søren at jeg ikke tenkte på det, jeg som vanligvis er flink til sånt... Men det ble da nye poteter og middag likevell ;)

• 3 uker senere...
Skrevet

Hvor store mengder er det snakk om hvis det skal være skadelig/dødelig?

Hva skal man gjøre i så fall?

Jeg var på McDonalds på torsdag og fikk i meg noen pommesfrittes som smakte forferdelig og da jeg så på dem var de helt grønne. Jeg våknet opp om natten og hadde veldig vondt i magen, noe som medførte at jeg ikke fikk sove. Jeg dro på jobb på fredag, men måtte dra hjem... Jeg trodde det kunne være blindtarmen, men legen skjønte ikke hva det var. Jeg kom på når jeg bdro derfra at det måtte være chipsen fra McDonalds.

I dag har det blitt litt bedre, men det gjør fortsatt veldig vondt...

Har noen et tips for hva som bør gjøres? Vil dette gå over av seg selv?

Gjest LoisLane
Skrevet

har aldri hørt om noen som har dødd av melanin-forgiftning av poteter, men som du sier - man kan få skikkelig vondt i magen. Det vil nok gå over (men jeg er ingen lege).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...