Gå til innhold

Hvor mye forventer parter av dere ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt siste dag på jobb, 21 dager til termin. Jeg er ikke spes stor, magen strutter ikke ut som man ofte ser..

men å være med i skogen (hogst og rydde) , dra i alpinbakken etc er ting jeg må ha sagt nei til.. er skikkelig forundret over at han får seg til å spørre - selv om været er utmerket til begge deler..

Synes liksom å støvsuge huset + en liten gåtur på stranda var nok...

er jeg i usedvanlig dårlig form , eller normalt ? 

Anonymkode: 5f9b1...9c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normalt!! Alpinbakken som høygravid høres livsfarlig ut! 
Hadde min mann bedt meg hogge ved hadde jeg bedt han sove på verandaen :ler: 

Er jo tungt for kroppen selv om du ikke er av de største! Lykke til med innspurten

• Liker 9
Skrevet

Neei, det er kjempetungt for kroppen selv om man ikke blir fysisk kjempesvær. Jeg husker jeg var sååå trøtt, sovnet på sofaen hele tiden haha. Mannen min forventet absolutt ingenting, behandlet meg som en dronning.

Begynte jeg å vaske på bordet foreksempel var han sånn «nei nei kos deg eller gjør noe du har lyst til eller slapp av».

Anonymkode: 2bb70...78b

• Liker 3
Skrevet

Min samboer forventer lite av meg egentlig. Vi har heldigvis vaskehjelp og robotstøvsuger, så slipper unna en del husarbeid. 

Jeg er i uke 31 og hadde aldri hogd ved, måkt snø eller lignende nå. Blir utrolig fort sliten og har småvondter her og der.

Anonymkode: badcb...5e0

Skrevet

Spør han, eller forventer han?

Hvilket aktivitetsnivå? 

Stå ved en kløyvemaskin, eller sitte i solveggen med en kaffekopp i bakken, går jo fint uansett form. 

Har du snakket med han om hvordan kroppen føles? Direkte? Ikke lett for han å automatisk forstå, om du ellers virker sprek og rask. 

Anonymkode: 20a7c...c76

• Liker 3
Skrevet

Trolletråd. Ellers får man ringe barnevernet om du ikke har høyere IQ, TS...

Anonymkode: fa79a...4d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Spør han, eller forventer han?

Hvilket aktivitetsnivå? 

Stå ved en kløyvemaskin, eller sitte i solveggen med en kaffekopp i bakken, går jo fint uansett form. 

Har du snakket med han om hvordan kroppen føles? Direkte? Ikke lett for han å automatisk forstå, om du ellers virker sprek og rask. 

Det snakk om å rydde et området med varierende størrelse på trea, han mente jeg kunne rydde,  slepe og lempe greiner, stokker og busker mens han kuttet m motorsag. Jeg sa at jeg ikke var i stans til det.. tenker og på støy fra motorsag..

tror nok at det er som du sier - at han ikke vet / tenker over at det er tungt siden jeg har fungert greit .. men merker mer og mer at bekkenet tåler mindre .. 

Skrevet

Å forslå og å forvente er jo to helt forskjellige ting. Hvis du er i noenlunde god form (noe jeg antar at du er når du har stått i jobb fram til permisjonsstart), er det ikke nødvendigvis åpenbart for ham hvor grensene dine går. Så lenge han legger fram dette som spørsmål og forslag og er umiddelbart forståelsesfull når du sier nei, synes jeg ikke dette er noe å reagere på.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det snakk om å rydde et området med varierende størrelse på trea, han mente jeg kunne rydde,  slepe og lempe greiner, stokker og busker mens han kuttet m motorsag. Jeg sa at jeg ikke var i stans til det.. tenker og på støy fra motorsag..

tror nok at det er som du sier - at han ikke vet / tenker over at det er tungt siden jeg har fungert greit .. men merker mer og mer at bekkenet tåler mindre .. 

Så fortell han det. (men om bekkenet, og hvor tungt det er, ikke støy, det påvirker da ikke deg/foster?) 

Han har aldri vært gravid. Han ser bare at du er i ok form. 

Jeg merker jeg er litt lei av tråder der man tror mannen er tankeleser. 

Forventer han er det selvfølgelig noe helt annet, men en slik fyr håper jeg de færreste får barn med i utgangspunktet. 

• Liker 2
Skrevet

Du må kommunisere bedre, siden han tydeligvis ikke har oppsøkt informasjon på egenhånd.

Fortell ham at du begynner å merke bekkenet, så nå må du passe litt mer på for å unngå problemer. (Vær obs på at støvsuging kan være veldig krevende for bekken, det samme er ulendt terreng).

Fortell ham at du blir fortere sliten. Gjerne også at man helst bør ta det litt rolig de siste ukene før fødsel, så kroppen får samlet krefter.

Når du er sliten, si det. Noen menn er litt trege, og bare antar at formen din er som før frem til de blir fortalt noe annet.

Anonymkode: 06712...c3b

• Liker 1
Skrevet

Samboeren min har ganske lave forventninger til meg for tiden, men jeg har slitt med ryggen siden midten av andre trimester. Snart 37 uker på vei nå. Da jeg begynte å slite med ryggen ble vi enige om at det er litt unntakstilstand for tiden og at vi begge gjør vårt beste med tanke på husarbeid f.eks, men at det er helt greit om det er litt på halv åtte av og til. Før jeg begynte å slite, delte vi husarbeid ca. 50/50, og det jeg ikke orker å gjøre nå, tar han seg av, og nå for tiden innebærer det stort sett alt som har med bøying å gjøre. Å ta ut av oppvaskmaskinen, henge opp klær, støvsuging og vasking utgår. Større handler på butikk er også noe jeg må overlate helt til samboeren min for tiden, og noen annen form for større aktivitet skjønner han selvsagt ikke er mulig nå.

Anonymkode: e7707...681

Skrevet

Alpinbakken 😬 Den hadde jeg sett rart på han av. 

Jeg hadde vår-rydding i hagen de distr ukene før fødsel, så jeg kunne gjerne vært med i skogen! Så det spørsmålet hadde jeg ikke reagert på, akkurat som han ikke hadde vært overrasket over et nei. Min kropp, min form, mitt valg.

Anonymkode: 35ec2...66c

Skrevet

Han forventet alt for mye, jeg skulle gjøre alt jeg gjorde før og mer. Jeg var utslitt og hadde behov for å ligge litt på sofaen, da truet han med å gå fra meg. Vi er ikke sammen i dag, de sidene han viste etter at jeg ble gravid og da baby kom, hadde jeg aldri sett før. 

Anonymkode: ac785...3b9

Skrevet

Å spørre er ikke det samme som å forvente. 

Det er ikke så lett å vite hvordan det er å være gravid, når man ikke er det selv. 

Mannen min forventet ikke noe særlig, men han spurte jo. Har du lyst til å gå tur i dag (nei, jeg hadde for vondt i bekkenet til å gå mer enn et par hundre meter..), osv. 

Anonymkode: 32336...e51

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...