Gå til innhold

Kan korona påvirke korttids hukommelsen?

Tough cookie

Anbefalte innlegg

4 uker siden jeg fikk Corona nå og sliter fremdeles med influensakropp, hodepine selv om den er mindre, kvalme og utmattelse både i kroppen og hodet.

På lørdag hadde jeg gjort litt for mye for å være syk og var sliten i hodet, og jeg glemte at jeg hadde skrudd på kokeplaten.

Kan heller ikke huske at jeg la en pose med pasta på den varme platen, som selvfølgelig smeltet.

Jeg bor i Bergen og i går skulle jeg gå fra Sandviken til Den Nationale Scene, og da jeg kom ned på Bryggen husket jeg plutselig ikke hvilken vei jeg skulle gå!

Ble stående å gruble akkurat som om jeg var turist i en fremmed by.

Etter en stund kom jeg på hvilken retning jeg måtte gå, men klarte å gå en lang omvei for å komme til DNS.

Dette har kommet den siste uken og er veldig skummelt synes jeg.

Jeg glemmer også ord innimellom når jeg skal snakke.

Noen andre som har det sånn?

Endret av Tough cookie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt korona 8 dager nå. De tre siste arbeidsdagene var jeg kraftig kognitivt svekket. Klarte ikke konsentrere meg om ting som ble sagt til meg, klarte ikke huske om jeg hadde gjort x eller y osv. Kjenner meg mao igjen i beskrivelsen din ts! Usikker på om dette er en vanlig virkning

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er helt vanlig. Dette er en av de mest vanlige seinvirkningene etter korona. Hjernetåke kaller de det. I noen studier hvor det er tatt MR av hjernene til folk etter covid, selv milde tilfeller, så har de sett endringer i hjernen som ligner alzheimers med mindre grå substans. Dette er ikke et tullevirus. Jeg håper det går over for dere etterhvert.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sermina skrev (11 minutter siden):

Ja, dette er helt vanlig. Dette er en av de mest vanlige seinvirkningene etter korona. Hjernetåke kaller de det. I noen studier hvor det er tatt MR av hjernene til folk etter covid, selv milde tilfeller, så har de sett endringer i hjernen som ligner alzheimers med mindre grå substans. Dette er ikke et tullevirus. Jeg håper det går over for dere etterhvert.

Takk💚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...