AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #21 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilken verden lever dine foreldre i? 😆 ALLE har corona nå, kjenner ikke mange som har gått klar! Hadde ikke løyet, hadde sagt de må roe seg ned og heller lese litt om krigen i Ukraina, hvis de ønsker å være bekymret for noe. Jeez. Anonymkode: 6de05...299 Det gjør de også, tro meg! 😉 Prøver å hamstre mat i tilfelle det blir krig hitover. Er bare den ene forelderen heldigvis som er mest hysterisk. Hvis begge hadde vært hysteriske hadde de gått til innkjøp på enda en bil og et kjøleskap. Anonymkode: f8e43...67e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #22 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): De vil i hvert fall ikke at jeg skal bevege meg rundt i huset, deres største frykt er at jeg smitter dem. Går på skole. Får sikkert gå på skolen i morgen, men må nok rett inn på rommet etter skolen. Har ikke hørt med de enda, men mistenker at de tror at man skal være i 10 dager isolasjon som for lenge siden. De tar aldri sjanser og vil alltid være på den sikre siden. Fordi jeg tok fly til søsteren min. Og på flyet brukte ikke jeg eller noen andre munnbind. Jeg ble syk først av oss, så det er mest logisk at jeg fikk det først. Ja, de er veldig redde for korona. De er selv redde for å bli smitta, men også sint på meg for å ha utsatt min søster for det. Jeg tror ikke noen av oss i familien er i noe særlig risikogruppe uansett, og alle har tatt vaksinen. Jeg har vært på reise i forrige uke. Fikk symptomer først på onsdagen i forrige uke. På vei hjem i går på lørdag hadde jeg munnbind på, samme med de, og vi har ikke hatt noe kontakt bortsett fra det. Får mat på rommet og har eget bad. Det er rart hvis de blir smittet av meg i hvert fall på grunn av den minimale kontakten og at det har gått så mange dager siden symptomstart Anonymkode: f8e43...67e Er jo forståelig at de selv ikke ønsker å bli smittet, den gamle isolasjonstiden på 10 døgn var der av en grunn. Har din søster underliggende sykdom siden de er ekstra bekymret for henne? Anonymkode: 92183...ccb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #23 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er jo forståelig at de selv ikke ønsker å bli smittet, den gamle isolasjonstiden på 10 døgn var der av en grunn. Har din søster underliggende sykdom siden de er ekstra bekymret for henne? Anonymkode: 92183...ccb Ja, men jeg tror at den også var der i en tid vi visste lite om corona. Men også for å være på den sikre siden selvsagt. Nei, det har hun ikke. Søsteren min er student og har hatt det litt tøft psykisk da, pga. restriksjonene og har vært i lite kontakt med andre på studiet. I tillegg til at foreldrene mine ikke akkurat hjelper noen av oss psykisk, da de ikke tror på at mental helse eksisterer... Leste noe om at de som sliter litt psykisk har større sjanse for alvorlig forløp... Men de er ekstra bekymret siden hun er alene i en annen by og at hun synes det er tungt med viruset. Jeg merket det bare som en forkjølelse med hosting og sår hals. Anonymkode: f8e43...67e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #24 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men jeg tror at den også var der i en tid vi visste lite om corona. Men også for å være på den sikre siden selvsagt. Nei, det har hun ikke. Søsteren min er student og har hatt det litt tøft psykisk da, pga. restriksjonene og har vært i lite kontakt med andre på studiet. I tillegg til at foreldrene mine ikke akkurat hjelper noen av oss psykisk, da de ikke tror på at mental helse eksisterer... Leste noe om at de som sliter litt psykisk har større sjanse for alvorlig forløp... Men de er ekstra bekymret siden hun er alene i en annen by og at hun synes det er tungt med viruset. Jeg merket det bare som en forkjølelse med hosting og sår hals. Anonymkode: f8e43...67e Noen blir alvorlig syke fremdeles, selv om omicron er mildere enn delta er det fremdeles en systemisk sykdom som også kan gi senfølger. Jeg kan godt forstå at dine foreldre vil prøve å unngå smitte, men de kan ikke skylde på deg for å ha blitt smittet. Kanskje du kan være en støtte for søsteren din om hun har det vanskelig nå? Anonymkode: 92183...ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 27. februar 2022 #25 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): I dag er 4. dagen etter at jeg fikk symptomer. Så det er nok svært lite sannsynlig at jeg er smittsom. Om jeg hadde korona eller ikke spiller vel da egentlig ikke noe rolle når fortiden er tilbakelagt. Eneste jeg er redd for om jeg lyver er at det kan slå tilbake på meg senere. Det er jo visse fordeler med å ha hatt korona, jeg vil jo være immun nå. Tror de ikke vil være like streng med disse smitteverntiltakene deres mot meg om de vet at jeg er litt immun nå. Om de får vite at det ikke viste seg å være korona, så vil de jo tvinge meg til å være minst mulig sosial med andre folk Anonymkode: f8e43...67e Immun blir du ikke, men ja sterkere motstand og fordeler. Jeg fikk i forrige uke, og er glad for og være ferdig med det. Ringte de deg fra kommunen og informerte deg? Til meg sa de at jeg var smittefri dag 4 etter symptomer, så var bare 2 dager i isolasjon i praksis. Det er jo nesten så du burde be dem ringe foreldrene dine og, men du er jo over 18 så.. jeg skjønner godt om du lyver litt til foreldrene dine om de er så blåst generelt, men som du skriver, rart og lyve om noe når det er tilbakelagt. De får det nok snart selv. Alle gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #26 Del Skrevet 27. februar 2022 laPistola skrev (15 minutter siden): Immun blir du ikke, men ja sterkere motstand og fordeler. Jeg fikk i forrige uke, og er glad for og være ferdig med det. Ringte de deg fra kommunen og informerte deg? Til meg sa de at jeg var smittefri dag 4 etter symptomer, så var bare 2 dager i isolasjon i praksis. Det er jo nesten så du burde be dem ringe foreldrene dine og, men du er jo over 18 så.. jeg skjønner godt om du lyver litt til foreldrene dine om de er så blåst generelt, men som du skriver, rart og lyve om noe når det er tilbakelagt. De får det nok snart selv. Alle gjør det. Nei, fikk melding om at pga. kapasitetshensyn så kunne de ikke ringe. Men fikk melding om at det er 4 dager ja. Jeg husker ikke nøyaktig når jeg fikk symptomer... De var veldig milde først. De kom på tirsdag. Småhosting. Så på onsdagen ble det litt hardere hosting, og på torsdagen ble det mye verre med hodepine og alt. Så ble det bedre etter det. Testet meg på lørdag, før det var jeg jo ute siden jeg ikke visste at jeg hadde det. Så kan godt hende at isolasjonstiden min bare var i går. AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Noen blir alvorlig syke fremdeles, selv om omicron er mildere enn delta er det fremdeles en systemisk sykdom som også kan gi senfølger. Jeg kan godt forstå at dine foreldre vil prøve å unngå smitte, men de kan ikke skylde på deg for å ha blitt smittet. Kanskje du kan være en støtte for søsteren din om hun har det vanskelig nå? Anonymkode: 92183...ccb Gir selvsagt støtte til min søster. Anonymkode: f8e43...67e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 27. februar 2022 #27 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei, fikk melding om at pga. kapasitetshensyn så kunne de ikke ringe. Men fikk melding om at det er 4 dager ja. Jeg husker ikke nøyaktig når jeg fikk symptomer... De var veldig milde først. De kom på tirsdag. Småhosting. Så på onsdagen ble det litt hardere hosting, og på torsdagen ble det mye verre med hodepine og alt. Så ble det bedre etter det. Testet meg på lørdag, før det var jeg jo ute siden jeg ikke visste at jeg hadde det. Så kan godt hende at isolasjonstiden min bare var i går. Gir selvsagt støtte til min søster. Anonymkode: f8e43...67e De som ringte meg satte isolasjonstid/ smittefare fra første dag med symptomer som var sår hals. Jeg testet meg først 2 dager etter, så derfor ble det 2 dager. Da skulle du være fri fra og smitte fra i går. Dette var Oslo kommune da. Uansett så er det bare hvis du har feber. 😅 var mye info. Jeg hadde samme forløp som deg, det bygget seg opp, men var sykere , dag 4 lå jeg bare og sov og hadde høy feber. Når det gjelder søsteren din… altså, hun er deprimert og ensom student i fremmed by, og du besøker henne.. det er jo akkurat den støtten hun trenger. Søsteren min fikk forresten covid påvist dagen etter meg, men vi har ikke sett hverandre siden jul, så helt tilfeldig og har begge ukjent smittevei, så er ikke sikkert dere har smittet hverandre en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #28 Del Skrevet 27. februar 2022 I dette tilfellet syns jeg faktisk det er ok å lyve. Det er jo helt tullete å tro at man ikke skal bli smittet nå. Det man ikke vet kan man ikke klandre noen for. Så kan du jo bare «få» det om noen uker. Hva ser de for seg, at søsteren din skulle sitte alene på en hybel hele studietiden? Nei, nå kommer «alle» til å få det. Det er ikke mulig å leve et liv samtidig som man ikke er i risiko for å få korona. Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet. Jeg fikk det i et møte på jobb, eller på butikken. Hva vet jeg? Anonymkode: c48bd...3f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 27. februar 2022 #29 Del Skrevet 27. februar 2022 Det er ikke din feil at du og søsteren din har blitt syk Korona. Nå har jo samfunnet åpnet opp igjen og vi har ikke tiltak lenger, så med andre ord er smitten "sluppet løs". De fleste, om ikke alle, vil få det før eller siden. Vi er familie på 5 stk og vi er alle vaksinert. Datteren min fikk en positiv test på Korona tidligere i uken. Hun studerer i Haugesund, men skal komme hjem til oss en tur om ca 1 uke. Da har hun vært hjemme i Haugesund i 4 dager + noen dager til. Hun er på bedringens vei nå, men det kan jo hende at hun smitter oss til tross for at det har da nesten gått 10 dager siden hun fikk positivt svar. Får vi det da, så får vi det. Men det kunne aldri falt meg inn å skylde på henne og kjefte henne huden full. Hva med å svare hardt mot hardt når det gjelder foreldrene dine? Greit at de er bekymret for å få Korona, men man kan ikke være hysterisk redd. Jeg er selv bekymret for å få det, men jeg kan ikke mure meg inne i leiligheten vår resten av livet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #30 Del Skrevet 27. februar 2022 laPistola skrev (3 timer siden): De som ringte meg satte isolasjonstid/ smittefare fra første dag med symptomer som var sår hals. Jeg testet meg først 2 dager etter, så derfor ble det 2 dager. Da skulle du være fri fra og smitte fra i går. Dette var Oslo kommune da. Uansett så er det bare hvis du har feber. 😅 var mye info. Jeg hadde samme forløp som deg, det bygget seg opp, men var sykere , dag 4 lå jeg bare og sov og hadde høy feber. Når det gjelder søsteren din… altså, hun er deprimert og ensom student i fremmed by, og du besøker henne.. det er jo akkurat den støtten hun trenger. Søsteren min fikk forresten covid påvist dagen etter meg, men vi har ikke sett hverandre siden jul, så helt tilfeldig og har begge ukjent smittevei, så er ikke sikkert dere har smittet hverandre en gang. Ja... hun ble veldig glad for besøket og følte seg mindre ensom Apropos koronaen - jeg testa meg i går. 😅Det var jo den dagen jeg egentlig ville vært smittefri... Har vært i isolasjon på rommet mitt i dag og i går. Så var egentlig fri med korona uten at jeg visste det i de 4 dagene ... 🤐 Kittykat skrev (1 time siden): Det er ikke din feil at du og søsteren din har blitt syk Korona. Nå har jo samfunnet åpnet opp igjen og vi har ikke tiltak lenger, så med andre ord er smitten "sluppet løs". De fleste, om ikke alle, vil få det før eller siden. Vi er familie på 5 stk og vi er alle vaksinert. Datteren min fikk en positiv test på Korona tidligere i uken. Hun studerer i Haugesund, men skal komme hjem til oss en tur om ca 1 uke. Da har hun vært hjemme i Haugesund i 4 dager + noen dager til. Hun er på bedringens vei nå, men det kan jo hende at hun smitter oss til tross for at det har da nesten gått 10 dager siden hun fikk positivt svar. Får vi det da, så får vi det. Men det kunne aldri falt meg inn å skylde på henne og kjefte henne huden full. Hva med å svare hardt mot hardt når det gjelder foreldrene dine? Greit at de er bekymret for å få Korona, men man kan ikke være hysterisk redd. Jeg er selv bekymret for å få det, men jeg kan ikke mure meg inne i leiligheten vår resten av livet mitt. AnonymBruker skrev (2 timer siden): I dette tilfellet syns jeg faktisk det er ok å lyve. Det er jo helt tullete å tro at man ikke skal bli smittet nå. Det man ikke vet kan man ikke klandre noen for. Så kan du jo bare «få» det om noen uker. Hva ser de for seg, at søsteren din skulle sitte alene på en hybel hele studietiden? Nei, nå kommer «alle» til å få det. Det er ikke mulig å leve et liv samtidig som man ikke er i risiko for å få korona. Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet. Jeg fikk det i et møte på jobb, eller på butikken. Hva vet jeg? Anonymkode: c48bd...3f8 Svarte hardt tilbake ja om at jeg ikke kunne noe for det... Det hele virker så håpløst. De skjønner jo ikke at alle uansett kommer til å få det en eller annen gang. Som sagt så tenker de lite rasjonelt. Anonymkode: f8e43...67e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #31 Del Skrevet 27. februar 2022 Men hvis du lyver, kan de plutselig komme å kreve å få se prøvesvarene dine? Du har det tøft hjemme. Er det noen du kan snakke med? Har du venner? Anonymkode: 9567d...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #32 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): dMen hvis du lyver, kan de plutselig komme å kreve å få se prøvesvarene dine? Du har det tøft hjemme. Er det noen du kan snakke med? Har du venner? Anonymkode: 9567d...375 Er vel bare å høyreklikke og trykke inspiser, og endre prøvesvaret... IT-kompetente er de ikke Ja, har det litt tøft hjemme. Har klart å overleve i 18 år, og det som ikke dreper meg gjør meg bare sterkere. Kan ikke synes synd på meg akkurat nå. Har selvsagt noen venner, men snakker aldri med dem om familieforholdet... Det blir vel litt mer overfladiske ting vi snakker om. Er ikke så ofte med dem, i hvert fall ikke fredag/lørdag kveld. De vet jo at jeg har innvandrerforeldre... Å dra ut om helgene får jeg gjøre når jeg blir selvstendig og flytter ut for å studere neste år tenker jeg er det lureste. Frem til da får jeg holde ut med dem... Anonymkode: f8e43...67e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #33 Del Skrevet 27. februar 2022 Si at du er negativ men vil holde litt avstand i tilfelle du skulle utvikle det siden du har vært rundt søsteren din som er smittet. Si at du tenker på å teste deg igjen om noen få dager. Og si da at du fikk positivt resultat. Dermed tyder det på at du ble smittet av søsteren din og ikke omvendt. Etter reglene så kan du ferdes fritt, er du symptomfri så går du på skolen men holder avstand til foreldrene dine. Anonymkode: e29a6...c65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg