AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #1 Del Skrevet 27. februar 2022 Jeg var på besøk hos min storesøster i en uke nå nettopp i en annen by. Vi hadde selvsagt mye nærkontakt. Vi ble begge syke mens jeg var på besøk, men jeg ble først syk. Søsteren min har det fortsatt veldig slitsomt og har påvist korona. Jeg testet meg litt senere og fikk også påvist korona, men ble ikke veldig syk under oppholdet, og akkurat nå har jeg bare litt småhoste igjen. Jeg reiste hjem til foreldrene mine, og de fordømmer meg fordi at jeg smittet henne. En av foreldrene mine kjeftet på meg huden full. Helt siden pandemien startet har jeg vært såå redd for å få korona. Litt på grunn av sykdommen, men mest skammen jeg visste de ville påføre meg... Har vært litt sløv med munnbind den siste tiden siden landet åpnet, men det de ikke forstår er at det fullt mulig går an å bli smittet med munnbind på. Jeg har sagt at jeg enda ikke har fått svar, selv om jeg fikk det i går samme dagen som jeg testa meg med PCR. Symptomene kom for ca. 5 dager siden, så jeg kan jo egentlig bevege meg fritt, men har litt småhoste igjen. Tror ikke jeg fortsatt er smittsom. Likevel har de tvunget meg i isolasjon på rommet, men jeg har ikke protestert... Det eneste de er opphengt i nå er om jeg har påvist korona siden min søster har det. Jeg skjønner bare ikke hvorfor det er så viktig å vite om det var min "skyld" eller ikke for at søsteren min er syk nå. I hele i går kveld drev de å spekulerte om alt mulig rundt situasjonen, når det egentlig bare stresser både meg og min søster helt unødvendig, når skjedd har skjedd. Det spiller ikke noe rolle om hvem som smitta hvem og hvem som ble smitta først. Jeg tror ikke de skjønner at det nesten er umulig å ikke bli smittet når regjeringen driter i koronareglene og nesten alle nå for tiden får det. Foreldrene mine er svært lite sosiale med andre folk og møter folk svært lite, og har jobber der de nesten aldri møter folk. Jeg vurderer å lyve om at jeg ikke har fått det. De har hele tida bare vært så opphengt i korona at de ikke engang har spurt meg hvordan oppholdet var og om vi hadde det gøy sammen. Hadde selvsagt hatt null problem med å si sannheten dersom de ikke hadde satt skam på det. De er selvsagt ellers veldig kontrollerende og tenker lite rasjonelt ellers også... Noen tanker? Anonymkode: f8e43...67e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #2 Del Skrevet 27. februar 2022 Jeg tenker : veldig merkelige foreldre Anonymkode: 802b7...4b6 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 27. februar 2022 #3 Del Skrevet 27. februar 2022 Foreldrene dine lever jo i sin egen verden. Ikke ta noe av dette til deg. De kan jo ikke tvinge deg i isolasjon. 4 dager fra symptomer er en smittsom. Hvor gammel er du? Hvor lenge skal du sitte på rommet ditt, har du jobb eller skole i morgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #4 Del Skrevet 27. februar 2022 Hvorfor mener de det er du som har smittet henne? Anonymkode: f7529...d37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 27. februar 2022 #5 Del Skrevet 27. februar 2022 Sære foreldre du har! Er dei veldig redde for å bli smitta av deg, og derfor reagerer så sterkt? Det er lenge sidan vi andre slutta med å skamme oss over å få korona. Eg trur eg hadde sagt at eg var smitta. For no kjem dei kanskje til å få det frå deg, og då blir det enda meir mas.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #6 Del Skrevet 27. februar 2022 laPistola skrev (15 minutter siden): Foreldrene dine lever jo i sin egen verden. Ikke ta noe av dette til deg. De kan jo ikke tvinge deg i isolasjon. 4 dager fra symptomer er en smittsom. Hvor gammel er du? Hvor lenge skal du sitte på rommet ditt, har du jobb eller skole i morgen? De vil i hvert fall ikke at jeg skal bevege meg rundt i huset, deres største frykt er at jeg smitter dem. Går på skole. Får sikkert gå på skolen i morgen, men må nok rett inn på rommet etter skolen. Har ikke hørt med de enda, men mistenker at de tror at man skal være i 10 dager isolasjon som for lenge siden. De tar aldri sjanser og vil alltid være på den sikre siden. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor mener de det er du som har smittet henne? Anonymkode: f7529...d37 Fordi jeg tok fly til søsteren min. Og på flyet brukte ikke jeg eller noen andre munnbind. Jeg ble syk først av oss, så det er mest logisk at jeg fikk det først. Fjaselina skrev (9 minutter siden): Sære foreldre du har! Er dei veldig redde for å bli smitta av deg, og derfor reagerer så sterkt? Det er lenge sidan vi andre slutta med å skamme oss over å få korona. Eg trur eg hadde sagt at eg var smitta. For no kjem dei kanskje til å få det frå deg, og då blir det enda meir mas.... Ja, de er veldig redde for korona. De er selv redde for å bli smitta, men også sint på meg for å ha utsatt min søster for det. Jeg tror ikke noen av oss i familien er i noe særlig risikogruppe uansett, og alle har tatt vaksinen. Jeg har vært på reise i forrige uke. Fikk symptomer først på onsdagen i forrige uke. På vei hjem i går på lørdag hadde jeg munnbind på, samme med de, og vi har ikke hatt noe kontakt bortsett fra det. Får mat på rommet og har eget bad. Det er rart hvis de blir smittet av meg i hvert fall på grunn av den minimale kontakten og at det har gått så mange dager siden symptomstart Anonymkode: f8e43...67e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #7 Del Skrevet 27. februar 2022 «Alle» får jo korona nå, på tide at foreldrene dine slutter å være hysteriske Anonymkode: 98427...ca0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 27. februar 2022 #8 Del Skrevet 27. februar 2022 Nei, det er ikke greit å lyve. Men ta igjen litt og fortell dem at det er noe alle må gjennom nå uansett, nå som samfunnet er åpnet igjen og alle kan gå ut etter bare fem dagers sykdom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #9 Del Skrevet 27. februar 2022 Million skrev (2 minutter siden): Nei, det er ikke greit å lyve. Men ta igjen litt og fortell dem at det er noe alle må gjennom nå uansett, nå som samfunnet er åpnet igjen og alle kan gå ut etter bare fem dagers sykdom! De har troa på at de aldri skal bli smittet de... De er veldig lite forståelsesfulle... Anonymkode: f8e43...67e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #10 Del Skrevet 27. februar 2022 Du skal ikke lyve! Anonymkode: af347...e9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #11 Del Skrevet 27. februar 2022 Man bør ikke lyve; det enkleste er å fortelle sannheten. Er de såpass nedsnødd at det for dem nærmest går på æra løs å ha fått korona, bør du rett og slett ha mindre kontakt med dem generelt sett. Jeg ser at de kan være krevende å forholde seg til sånn i det store og det hele. Ikke la dem styre livet ditt, forhold deg til myndighetenes råd, og flytt hjemmefra når/om du kan. Hvor gammel er du? Har du mulighet til å flytte til din søster? Anonymkode: 4ed84...b6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #12 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man bør ikke lyve; det enkleste er å fortelle sannheten. Er de såpass nedsnødd at det for dem nærmest går på æra løs å ha fått korona, bør du rett og slett ha mindre kontakt med dem generelt sett. Jeg ser at de kan være krevende å forholde seg til sånn i det store og det hele. Ikke la dem styre livet ditt, forhold deg til myndighetenes råd, og flytt hjemmefra når/om du kan. Hvor gammel er du? Har du mulighet til å flytte til din søster? Anonymkode: 4ed84...b6b Jeg er 19 år og går sisteåret på vgs, så har litt mindre enn 1/2 år på vgs igjen. Selvsagt vil jeg ha mindre kontakt med dem! Men jeg kan jo ikke mens jeg går på vgs, jeg er totalt avhengig av dem. Regner med jeg skal flytte og studere neste år... utenbys. Hva syns du om det? Anonymkode: f8e43...67e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #13 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er 19 år og går sisteåret på vgs, så har litt mindre enn 1/2 år på vgs igjen. Selvsagt vil jeg ha mindre kontakt med dem! Men jeg kan jo ikke mens jeg går på vgs, jeg er totalt avhengig av dem. Regner med jeg skal flytte og studere neste år... utenbys. Hva syns du om det? Anonymkode: f8e43...67e Det synes jeg høres ut som en meget god plan 😊 Ett halvår er ikke allverdens. Så lenge du har et mål å se frem til og en løsning i sikte, går tida fort ❤️ Anonymkode: 4ed84...b6b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #14 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det synes jeg høres ut som en meget god plan 😊 Ett halvår er ikke allverdens. Så lenge du har et mål å se frem til og en løsning i sikte, går tida fort ❤️ Anonymkode: 4ed84...b6b Du kan godt se for deg hvordan foreldrene mine er på andre måter når jeg bare nevner denne fillesaken om korona... de er ganske urimelige og tenker svært irrasjonelt i forhold til "vanlige" foreldre og norske borgere. De er utenlandske. Har hatt det sånn i lang tid i hele min oppvekst. Har ikke vært noe trøbbelunge heller, har hørt på dem stort sett når det kommer til alt, og er mye mer lydig enn vennene mine... De vet bare ikke hvor trøblete andre ungdommer er. Jeg vet at de vil mitt eget beste, og har derfor i hele min oppvekst adlydet dem, helt til jeg siden ble 18 har skjønt hvor kontrollerende det kan være for privatlivet mitt. Å studere rett etter vgs er noe de har støttet helt siden jeg begynte, og jeg har gjort det godt på skolen til å komme inn på studier. Friår eller et år med noe helt annet er bare tull sier de. Eneste grunnen til at jeg tenker at det beste er å flytte ut og studere uten et år med folkehøgskole eller noe annet er at jeg fortere blir selvstendig, og kan slippe det maset fra dem. Jeg hadde gjerne hatt godt av et år i mellom vgs og studier, men jeg ser at det bare vil utsette planen min. Så får jeg satse på at universitet blir mer enn bare studier, men en rik opplevelse for meg selv, mye bedre enn min oppvekst ♥️ Måtte bare lufte tankene litt 😅 håper du ikke datt av Anonymkode: f8e43...67e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 27. februar 2022 #15 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var på besøk hos min storesøster i en uke nå nettopp i en annen by. Vi hadde selvsagt mye nærkontakt. Vi ble begge syke mens jeg var på besøk, men jeg ble først syk. Søsteren min har det fortsatt veldig slitsomt og har påvist korona. Jeg testet meg litt senere og fikk også påvist korona, men ble ikke veldig syk under oppholdet, og akkurat nå har jeg bare litt småhoste igjen. Jeg reiste hjem til foreldrene mine, og de fordømmer meg fordi at jeg smittet henne. En av foreldrene mine kjeftet på meg huden full. Helt siden pandemien startet har jeg vært såå redd for å få korona. Litt på grunn av sykdommen, men mest skammen jeg visste de ville påføre meg... Har vært litt sløv med munnbind den siste tiden siden landet åpnet, men det de ikke forstår er at det fullt mulig går an å bli smittet med munnbind på. Jeg har sagt at jeg enda ikke har fått svar, selv om jeg fikk det i går samme dagen som jeg testa meg med PCR. Symptomene kom for ca. 5 dager siden, så jeg kan jo egentlig bevege meg fritt, men har litt småhoste igjen. Tror ikke jeg fortsatt er smittsom. Likevel har de tvunget meg i isolasjon på rommet, men jeg har ikke protestert... Det eneste de er opphengt i nå er om jeg har påvist korona siden min søster har det. Jeg skjønner bare ikke hvorfor det er så viktig å vite om det var min "skyld" eller ikke for at søsteren min er syk nå. I hele i går kveld drev de å spekulerte om alt mulig rundt situasjonen, når det egentlig bare stresser både meg og min søster helt unødvendig, når skjedd har skjedd. Det spiller ikke noe rolle om hvem som smitta hvem og hvem som ble smitta først. Jeg tror ikke de skjønner at det nesten er umulig å ikke bli smittet når regjeringen driter i koronareglene og nesten alle nå for tiden får det. Foreldrene mine er svært lite sosiale med andre folk og møter folk svært lite, og har jobber der de nesten aldri møter folk. Jeg vurderer å lyve om at jeg ikke har fått det. De har hele tida bare vært så opphengt i korona at de ikke engang har spurt meg hvordan oppholdet var og om vi hadde det gøy sammen. Hadde selvsagt hatt null problem med å si sannheten dersom de ikke hadde satt skam på det. De er selvsagt ellers veldig kontrollerende og tenker lite rasjonelt ellers også... Noen tanker? Anonymkode: f8e43...67e Lyv. De er jo ikke i stand til å sette ting i perspektiv og er opptatt av skyld og syndebukker. Da syntes jeg du kan velge enkleste utvei og at de selv har skyld I at den blir valgt. Selv hadde jeg ikke løyet. Men heller ikke orket å bo hjemme med sånne foreldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 27. februar 2022 #16 Del Skrevet 27. februar 2022 Selvfølgelig er det ikke greit å lyve om det uansett. Det er ikke noe moro å lyve til egen familie om sykdom. Hva hvis du får dårlig samvittighet? Det er også barnslig å lyve synes jeg. Bedre å være ærlig og heller si det som det er. At du kan ikke noe for dette så du godtar ikke å få kjeft. Vær ærlig og svar tilbake. Ikke lur deg unna med løgn. Det er i alle fall mitt råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #17 Del Skrevet 27. februar 2022 Altså det er jo ingen som bestemmer at du ikke skal lyve? Det er fri vilje. Hvis du føler det er bedre å lyve i denne situasjonen så gjør du det. Anonymkode: c76fe...6bd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #18 Del Skrevet 27. februar 2022 Hadde glatt løyet, med sånne foreldre. Det er jo ikke som om du er smittsom nå, og hadde du vært der så er det uansett sånn at dine foreldre skal bli sjuke med omikron på sikt. Jeg ville til og med dratt an så langt at jeg ville faka sykdom noen dager etter at din første forelder blei sjuk. Eller at du plutselig blei sjuk nå (og så "testa positivt", dvs at det var din søster som smittet deg). Ja, så langt kunne jeg gått for å få litt fred. Anonymkode: b5230...887 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #19 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde glatt løyet, med sånne foreldre. Det er jo ikke som om du er smittsom nå, og hadde du vært der så er det uansett sånn at dine foreldre skal bli sjuke med omikron på sikt. Jeg ville til og med dratt an så langt at jeg ville faka sykdom noen dager etter at din første forelder blei sjuk. Eller at du plutselig blei sjuk nå (og så "testa positivt", dvs at det var din søster som smittet deg). Ja, så langt kunne jeg gått for å få litt fred. Anonymkode: b5230...887 I dag er 4. dagen etter at jeg fikk symptomer. Så det er nok svært lite sannsynlig at jeg er smittsom. Om jeg hadde korona eller ikke spiller vel da egentlig ikke noe rolle når fortiden er tilbakelagt. Eneste jeg er redd for om jeg lyver er at det kan slå tilbake på meg senere. Det er jo visse fordeler med å ha hatt korona, jeg vil jo være immun nå. Tror de ikke vil være like streng med disse smitteverntiltakene deres mot meg om de vet at jeg er litt immun nå. Om de får vite at det ikke viste seg å være korona, så vil de jo tvinge meg til å være minst mulig sosial med andre folk Anonymkode: f8e43...67e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #20 Del Skrevet 27. februar 2022 Hvilken verden lever dine foreldre i? 😆 ALLE har corona nå, kjenner ikke mange som har gått klar! Hadde ikke løyet, hadde sagt de må roe seg ned og heller lese litt om krigen i Ukraina, hvis de ønsker å være bekymret for noe. Jeez. Anonymkode: 6de05...299 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg